Kingston DataTraveler G3 32GB Rood Review

Jacco011 9 augustus 2011, laatste update op 26 november 2011, 1.587 views

Kingston DataTraveler G3 32GB Rood

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Design

Minpunten

• Neemt 1 1/2; USB poort inbeslag.
  • Kon wel iets sneller dan 10MB/s lezen en 5MB/s schrijven.
  • LED is bijna niet tezien

De Kingston Data Traveler 32 GB heb ik sinds vandaag in gebruik en daarom schrijf ik gelijk maar een review.

Ik vind de USB een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding hebben omdat het een bekend merk is en het design spreekt me ook erg aan met 10MB/s lees- en 5MB/s schrijfsnelheid.
Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat hij geen USB 3.0 heeft aangezien ze het de 3de generatie noemen en dat doet mij aan USB 3.0 denken.
Maar de prijs valt mee: 37,95 (bij Dixons) aangezien het ook nog een nieuw model van dit jaar is, met 5 jaar garantie.
Naast de verpakking ziet en voelt de USB heel betrouwbaar en stevig aan met een plastic huls en een rood rubberen afwerking aan de zijkant voor extra grip en geeft aan dat het een 32GB USB is (16GB is blauw).
het witte kapje kun je aan de achterkant erop zetten maar heeft geen gaatje voor een koortje, maar de USB heeft zelf aan de achterkant een klein sleufje waar een heel klein koortje doorheen kan.
Helaas neemt de USB wel 1 1/2; ruimte in van de nagelegen USB poorten (achterkant van de computer) in gebruik en dat is af en toe best wel lastig als er een andere USB ernaast zit die ook iets groter is als 1 USB poort.
Als je de USB erin steekt (na de eerste keer) reageerde mijn computer al na 5 sekonden en kon ik gelijk de map openen (Windows XP) :D. Voor de eerste keer duurde het ongeveer 15 sekonden.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler G3 32GB Rood?

Uhm, 'mag niet baten' -> iets heeft geen oplossing gebracht. Dus als de prijs niet mocht baten, zou 'ie bijvoorbeeld alsnog te hoog zijn voor een evt. aankoop ofzo. ;)

Verder, eh, redelijke review. Probeer eens de vier punten (Algemeen, Betrouwbaarheid etc) los van mekaar (met kopjes ofzo) te bespreken. Verder is een test van HD Tune of ATTO wel leuk natuurlijk.

Oh, uh, mijn DataTraveler 120 16GB uit 2008 (toen €40) haalt 28/9MiB/s read/write. Dit valt me een beetje tegen. Misschien dat dit ding MLC heeft of dat er maar 1 flashchip tegelijk wordt gebruikt, maar eh, valt me tegen.