Asus A6T-AP008B Review

Bloodhoundje 30 april 2007, 525 views

Asus A6T-AP008B

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Stevig gebouwd
  • Goede prestatie/prijs kwaliteit
  • Goede garantie service.

Minpunten

• HDD is de bottleneck
  • Te hoge temparatuur van de grafische kaart.
  • De zilveren verf beschadigd zeer snel.

Ik ben nu zelf voor bijna 1 jaar de eigenaar van deze laptop, het begon allemaal goed maar uiteindelijk toch een paar tegenvallers.

- Featureset

De Featureset van de laptop is zeer uitgebreid, toen ik de laptop in huis kreeg en na het openen van de doos de aansluitingen eens doornam, viel het mij meteen op dat er een cardreader zat die ook op een goede positie zit, ook is het zeer netjes van asus dat er een DVI+VGA poort aanwezig is en zelfs een TV-out aansluiting is geplaatst in de laptop. hierdoor is de laptop gelijk zeer fijn voor home cinema gebruik.

Bij de laptop kreeg ik een muis en tas geleverd. deze zijn beide van zeer goede kwaliteit. de muis heeft een kort draad. waardoor er achter de laptop niet een berg draad uitsteekt. Ook de tas werkt zeer fijn, doordat er 2 vakken zitten beschadigd de laptop niet onder vervoer door de randapparatuur die ook in de tas zit.

- Prestaties

Bij het aanzetten van de laptop, starte deze vlot op en draaide soepel elk spel wat ik erop installeerde, De CPU is zeer vlot, en mede omdat de CPU een dual core 64bit is zal deze in de toekomst ook nog zeer effectief zijn.
De gpu werkt zelf ook erg goed. alleen zakt de performance drastisch in bij temparaturen boven de 80 graden (framedrop).
De bottleneck van de laptop is de hardeschijf, door het lage toerental heeft die er meestal moeite mee andere processen bij te benen. maar gelukkig is dit een vervangbaar onderdeel.

- Beeldkwaliteit

Ik ben zeer te spreken over het beeld, in shooters zoals Counterstrike-Source heb ik totaal geen ghosting, ook zijn de kleuren erg mooi en is het scherm zeer scherp!
De speciale glasplaat op het scherm zorgt voor een veel scherper beeld in vergelijking met andere laptops, alleen kan het in de zon irritant zijn omdat de zon dan in je ogen reflecteerd.

- Bouwkwaliteit en robuustheid

In 1 woord: Fantastisch!
De aansluitingen van de laptop zijn zoveel mogenlijk achterop en aan de rechter zeikant geplaatst. hierdoor is de laptop fijn op schoot te dragen zonder overal kabels te hebben lopen. ook het uiterlijk is erg mooi.
De laptop kan ook goed tegen een "klap" de onderdelen van de behuizing zijn van hoogwaardig materiaal gemaakt. het breekt niet snel af.
Wel beschadigd de verf op de laptop snel, op de bovenkant van de laptop slijt de zilververf er in notime vanaf. Hier blijft dan een witte streep over.

- Warmte- en geluidsproductie
De warmte die de laptop opwekt is een groot minpunt vind ik zelf,
Mijn laptop was na een half uur gamen zeer heet, de grafische kaart gaf een temparatuur aan van 87 graden!!!
Als de kaart boven de 78 graden kwam kreeg het scherm framedrops en ontstonden er artifacts. hierdoor liep de grafische kaart ook vast en moest er gereboot worden.
Mijn laptop heeft na 2 maanden de geest gegeven, ik had overal een fps van rond de 10.
De service van Asus is wel zeer goed mbt garantie, ze kwamen hem binnen een week halen en had mijn laptop na 1.5 weken weer terug geheel gerepareerd.
Alleen na weer een paar maanden gebruik, bevroor mijn laptop geheel.
Na een reboot had ik geen beeld meer en in windows bleef het beeld knipperen en kon ik muis en toetsenbord niet meer gebruiken.
Mijn laptop is nu weer terug naar Asus voor garantie. maar de temparatuur van de grafische kaart vind ik echt een zwaar minpunt. hierdoor is mijn laptop nu al voor de 2de keer terug gegaan naar Asus. Ik heb ook een cooling-pad in gebruik wat voor mijn temparatuur weer een graad of 8-9 scheelde.

Heb jij ook een Asus A6T-AP008B?