Logitech Z-5450 Wireless Review

angerfist-yentl 18 november 2009, 4.989 views

Logitech Z-5450 Wireless

Pluspunten

• Draadloos
  • Veel aansluitingen
  • Zware subwoofer
  • Makkelijk bevestigen aan de muur
  • Afstandsbediening
  • DTS

Minpunten

• Blazen subwoofer
  • Plopje subwoofer als ik me 2 17ich CRT beeldschermen aanzet ( tegelijk)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
**Voorwoord**
Ik had hiervoor een Creative P5800 5.1 setje 71 watt rms total
dit was voldoende voor muziek en games , maar hij kwam vooral kracht te kort bij films en de subwoofer liet het vaak afweten!

dus ik zocht iets nieuws en vond voor me zelf een goed kope aanbieding via mijn Oom, die had een Logitech Z5500 gekocht en had deze gewonne en hij voelde niks voor die draadlose boxen en mocht ik hem kopen voor 140 euro nieuwe!

**VERPAKKING**

Ik kreeg een groote doos binnen (en zwaar ) koste mij 12 euro verzend kosten ( TNT 30 KG ) je maakt hem open en ziet dat alles echt perfect en netjes verpakt is .... alleen wel heel strak dat je het alleen amper kan uitpakken.

nadat je alles uitgepakt hebt .... probeer je de subwoofer eruit te pakken (zwaar en lomp groot!) maar o zo mooi ^^ vooral dat teken THX

**AANSLUITEN**

Nadat je de voetjes onder de speaker omgedraaid hebt (voor als je ze aan de muur wilt) is even werk en leuk bedacht!
de achterste zijn draadloos ( ze hebben wel stekker voor stroom) en zijn wat zwaarder en warmer als de Front speakers..

Volgends het boekje moet je de subwoofer ergens onder zetten zodat hij nog beter tot zijn recht komt ( onder buro of tafel ) bij mij staat hij onder een tafel en je moet minimaal 15 cm achter de subwoofer vrij laten! omdat hij daar Koellichamen heeft die worden aardig warm tot heet

Er zit een behoorlijke lange kabel aan de controol centrum ^^ ( 3m ongeveer ) dus je hebt bewegings vrijheid. en de Front en Center speakers hebben standaard 4 meter kabel maar dit kan je makkelijk verlengen!

Let op in het boekje staat dat je de Control centrum kabel niet mag verlengen met een monitor kabel! Dit brengt schade toe!

Ik zelf heb hem via de 3 bijgeleverde 3,5 jackin stekkertjes aangesloten aan mijn Creative audigy 2 voor muziek en games! maar voor films gebruik ik de cociaal Spdif/digitaal zodat je het echte DTS Geluid krijgt! dit klinkt beter bij films ( komt beter tot zijn recht ) ookal kan mijn audigy ook DTS coderen, dat klinkt toch minder

De achterste boxen maken automatich contact met je control centrum zoniet dan kan je een nood knopje op je control centrum indrukken en dan de achterste om stebeurten zodat hij ze aan elkaar koppelt ( dit is 1 x nodig ) vaak is dit al gedaan in de Fabriek ( bron boekje)

in de achterste boxjes zit een rood lampje en een blauw!
rood = standby
Blauw is aan en verbonden
knipperend blauw is aan maar verbinding niet in oorde

in je control centrum zitten 2 lampje (achter ) die aanstaan als je contact hebt

**GELUID**
in 1 woord WOW .... deze boxjes zijn nog helderder dan die van creative en de subwoofer zo krachtig die laat alles trillen!
echt hard !! maar als je hem hard zet hoor je totaal geen vervorming! dit heb ik nog niet meegemaakt!

je hoord als je hem heel hard zet de subwoofer wel blazen ( dan heb je hem ook heel hard staan )

**CONCLUSIE**

Mooie en geweldige set!
alleen wat aan de prijzige kant!
en als je geen gebruik maakt van de draadloze functie kan je beter de Logitech Z5400 kopen!

ik heb er totaal geen spijt van !!

* update * 10-10-09

1 Achter speaker is kapot. lampje blijft knipperen blijkt een Condensator te zijn die overleden is in de voeding. dus laat hem binnenkort repareren bij een winkel * geen garantie meer.

Heb jij ook een Logitech Z-5450 Wireless?

idd geweldig mooie set is het zeker weten ikzelf heb de z5500 digital ook erg mooi maar dan geen draadloze rear speakers:)
ps let niet op mijn typ-fouten ben te lui om ze te verbeteren

pps nu heb ik ff naar de specs van de subwoofer gekeken en ik denk dat ik het bij de z5500 digital houd aangezien de z5450 maar een 6.5 inch subwoofer met 116 wat rms heeft heeft de z5500 d. een 15 inch subwooferxD van heel wat meer rms watjesxD

[Reactie gewijzigd door davevanloo op 18 november 2009 11:25]

Naar geluid moet je luisteren niet alleen naar de specs kijken.

Ik weet zeker dat jouw 15" subwoofer niet op kan tegen mijn 15 cm (!!) speakers van mijn Elipson 1303. Dan heb ik het over de diepe bas, definitie, gekleurdheid, enz. Maar ja, het is ook geen echt eerlijke vergelijking.

Maar wat ik wil zeggen is dat misschien die 6,5" subwoofer misschien wel eens veel beter geluid kan geven, iig zullen de magneten minder moeite hebben om de woofer in het gareel te houden. Daarnaast zegt rms al helemaal niets over kwaliteit. Rms is DE volksverlakker bij uitstek. Er komt uit dit soort dingen geluid zat, daarnaast zit je ook nog eens op een logaritmische schaal, dus je moet met heel wat meer vermogen komen om het een beetje harder te laten klinken. Daarnaast wordt de geluidsdruk ook nog eens bepaald door de "efficiŽntie" van de box en de electronica, die misschien de bas versterken of juist drukken om de geluidsgrafief vlakker te krijgen. Met andere woorden: het zegt allemaal niets, luisteren is het enige dat echt telt!
15" haha dat dacht je. Het is een 10" 25cm woofer, gelukkig ook maar, want anders had er wel een betere versterker in mogen zitten.
Dit is zeker een mooie set voor die prijs. Ik heb de set nu ongeveer 1,5 jaar.
Voordeel is ook de vele aansluit mogelijkheden.
2x optical, 1x coax en dan nog de 3x 3,5 minijack aansluiting (voor 5.1)
goede review, dying to buy this set.
Ik heb alleen een probleem: Ik kan nergens een winkel vinden waar ik m kan kopen!!!
Please help me.
Mooie review. Ik kan aan de schrijfwijze zien dat je heel positief bent over de speakerset!

Same here in ieder geval. Alles is perfect aan deze set, jammer dat ik hem al 3 keer RMA heb moeten sturen voor een kapotte achtergrondverlichting van het schermpje ;( ik wil namelijk geen andere ...
Speakers al een aantal keer gehoord en is voor die prijs zeker geen slechte keuze. Goede review, alleen jammer van de massa's spelfouten.
bedankt voor de review, waardevol.
paar fototjes erbij en het is af
HELLUP... Mijn setje is helaas ook kapot gegaan. ik had hezelfde probleem, maar ik kan het zelf niet repareren, weet jij een bedrijf waar dit kan angerfist-yentl? Wat kost het ongeveer?
Ook bij mij is een knipperende rode led zichtbaar ipv een vrolijke blauwe LED. Ik ga hem zelf proberen te repareren, maar misschien kun je wat meer aanwijzingen geven welke condensator stuk is?

@TTocsic Set is niet meer nieuw te koop en aangezien ik meer berichten heb gezien met kapotte achterboxen, waarschijnlijk ook niet tweedehands.
Mensen geintresseerd in een oplossing. Ik heb op internet aanwijzingen en foto's gevonden hoe de defecte boxjes te repareren. Stuur mij een email en je kunt ook de info krijgen.

Heb hem zelf nog niet gerepareerd, maar het moeilijkste lijkt mij het uit elkaar halen.