Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Freecom Mobile Drive XXS 500GB Zwart Review

Wippertjewap 9 augustus 2011, laatste update op 9 augustus 2011, 2.000 views

Freecom Mobile Drive XXS 500GB Zwart

Pluspunten

• Kleine compacte schijf,
  • makkelijk mee te nemen,
  • geen externe voeding nodig.
  • wordt niet al te warm,
  • maakt weinig geluid, alleen als je 'm verwijdert hoor je 'm spinnen.

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Mobiliteit Score: 5
Ik heb de Freecom XXS 500 GB gekocht via Bol.com in November 2009.

In Juli 2011 begon de schijf te tikken en heeft de geest gegeven.
Zowel in Windows XP als in Windows 7 de melding dat de schijf niet geformatteerd was en geformatteerd diende te worden.
De schijf is vervoerd in de originele verpakking (om stekker en schijf bijelkaar te houden)
en in een degelijke laptop tas. Voor een mobiele schijf lijkt me dit normaal gebruik.

Er zit inderdaad een heel kort kabeltje bij.
De stekker past echter zo strak dat je de schijf daaraan op kunt hangen aan een usb poort van je computer of zelfs je scherm. Het schijfje is licht genoeg.

De gebruiksmogelijkheden voldoen aan wat je er van zou kunnen verwachten.

Helaas ondanks alle positieve punten een kat in de zak vanwege betrouwbaarheid.

Heb jij ook een Freecom Mobile Drive XXS 500GB Zwart?

Ik had hem een jaar en kreeg hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Geweldig product als hij het wat betrouwbaarder zou doen. Ben nu overgestapt naar de Toughdrive. Hopelijk is die wat beter.
Goedenavond.

Bij mij ook zo, zelfde problemen na een maand of wat "hangen" aan dat kleine kabeltje. Nadat de schijf kuren begon te krijgen, kon dat ding nog geen eens meer formatteren. Maar goed.. heb nu een andere kabel (langer ook) verguld. En dat werkt top. Ook geen probleem meer met herkenning van de vaste schijf. Kleine meegeleverde kabel is echt niet goed.
Ik heb een 320gb XXS sinds aug 2008 en een 500gb XXS sinds juni 2010. Beide werken prima.

Ik heb wel eens gehad dat ze begonnen te tikken, na enig googlen kwam ik er toen achter dat dit kwam omdat de USB-poort te weinig stroom leverde. In mijn geval hingen ze samen met een splitter aan 1 poort van mijn laptop. Een powered USB hub lostte het probleem toen op voor mij.
Had ook dit probleem, maar vandaag een ander USB kabeltje geprobeerd en zo waar, hij piept niet meer en kopieren van en naar gaat weer als een zonnetje :*) Het proberen waard, vooral als je net zoals ik nog 2 van die kabeltjes in de la hebt liggen.
Het is er eentje in de categorie "had ik eerder moeten doen". Dank xgnoom voor je tip... dankzij jouw USB hub tip kwam ik op het idee om 't kabeltje te verwisselen.
Zelfde problemen gehad (Freecom XXS 500 GB),schijf bijna uit het raam geflikkerd,tot ik een ander USB kabeltje er op zette,en het schijfje werkt weer perfect!
Blijkbaar is het originele bijgeleverde usb kabeltje (wat wel heel erg kort is) van brakke kwaliteit. :+
Ook hier hetzelfde gedaan en sindsdien piept hij ook niet meer. Ik heb bovendien het idee dat de schijf nu harder draait. Ik hoor hem in ieder geval iets meer dan met het oude kabeltje.