Specificaties 37" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE37D6200 Review

michielvbekkumNewbie 8 augustus 2011, laatste update op 8 augustus 2011, 2.605 views

Samsung UE37D6200

Pluspunten

• Prettige en werkbare GUI
  • Veel aansluitmogelijkheden (USB, HDMI, etc)
  • Externe apparaten worden direct herkend
  • Media (divx) speelt direct van de USB stick af
  • Veranderen van instellingen (kanalen veranderen) werkt zeer begrijpelijk

Minpunten

• Het geluid uit de speakers is matig
  • Verder nog geen negatieve eigenschappen gevonden

Ik heb de tv pas een week staan en kan daardoor helaas niets vertellen over het gebruik op lange termijn. Ik heb de tv gekocht om tv te kijken en te gamen.

Wat me opvalt aan de tv is het gebruiksgemak en de uitgebreide mogelijkheden.

Gebruiksgemak:
  • xbox wordt via HDMI direct herkend; geen instellingen nodig.
  • divx afspelen vanaf een USB stick via de USB poort werkt meteen (deze mogelijkheid had ik online nog niet gevonden; ik heb alleen divx geprobeerd. Andere formaten voeg ik toe als ik ze heb geprobeerd)
  • vinden van de analoge tv kanalen gaat automagisch
  • op volgorde zetten van de kanalen naar voorkeur kost even wat tijd maar gaat intu´tief
  • Bij de eerste keer aanzetten van de tv werd de nieuwe software gedownload en ge´nstalleerd
  • zappen gaat voldoende snel
Uitgebreide mogelijkheden:
  • veel internet mogelijkheden
  • uitgebreide en overzichtelijke menu's
  • divx wordt ondersteund; andere formaten ook(?)
Voor het gamen is de tv ook prima geschikt. Ik kom van een 15 jaar oude beeldbuis van Sony; voor mij was alles een verbetering. Snelle beeldwisselingen gaan goed, soms zit er vertraging in de beeld opbouw.

Kortom, ik ben erg te spreken over de samsung UE37D6200. TV kijken is een plezier, gamen is vet en ik ben aangenaam verrast door alle mogelijkheden die de tv biedt.

Heb jij ook een Samsung UE37D6200?

Je bent zeer te spreken over alles, behalve het geluid?
Maar toch geef je overal 4 sterren?

Tip: Probeer eens een MKV (full hd) af te spelen via je stickie. Is 20x mooier dan een Divx.
Werkt x264 ook op deze tv?