Specificaties 120GB 2.5" (SATA-600) @ 450/210MB/s - Bekijk alle specificaties

Intel 510 Retail 120GB Review

Nexus six 8 augustus 2011, laatste update op 8 augustus 2011, 3.298 views

Intel 510 Retail 120GB

Pluspunten

• Inhoud van de verpakking is compleet
  • Firmware is eenvoudig te upgraden
  • Stabiel geen vage errors

Minpunten

• Buiten de prijs heb ik hier niet op aan te merken

Bij het samenstellen van een nieuwe computer paste een nieuwe SSD ook in mijn budget. Tijdens het samenstellen heb ik in eerste instantie gekozen voor de OCZ Agility2 80GB SSD.

Na de installatie en enkele dagen de OCZ Agility2 in gebruik te hebben (zonder extreme) blijkt de SSD voor diverse vast lopers te zorgen. Dit varieerde van vage klachten tot het niet meer herkent worden in het BIOS van mijn moederbord. Dit was telkenmale alleen op te lossen door een factory reset van het BIOS en/of een cold boot uit te voeren.

Gelukkig zat ik nog in de afkoelingsperiode en heb ik de OCZ met bijbetaling kunnen ruilen voor de Intel 510 120 GB SSD.

Direct bij het openen van de verpakking viel mij op dat deze compleet geleverd wordt:
  • 1x SATA kabeltje
  • 1x Bracket voor het vast zetten in een 3.5 inch bay
  • En een zakje met bijbehorende schroefjes om het geheel op een juiste manier vast te zetten in de systeemkast.
Kortom een zeer goede eerste indruk ten opzichte van de OCZ SSD waar niets bijgeleverd was.

De Intel 510 120 GB voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Zo heb ik geen last meer van rare en vage klachten tijdens het werken met mijn systeem.

Zonder daadwerklelijk benchmarks gedraaid te hebben ervaar ik een sneller systeem ten opzichte van de andere SSD.

De prijs is zeker niet gering en maakte voor mij de afweging lastig. Maar na lang op internet gezocht te hebben ben ik blij met dit stukje hardware.

Heb jij ook een Intel 510 Retail 120GB?