Yarvik TAB310 Zwart - Reviews

Specificaties 8" • 800x600 • 2GB • Android 2.2 - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB310 Zwart Review

eirikk 29 november 2011, 4.373 views

Yarvik TAB310 Zwart

Pluspunten

• ziet er goed uit
  • stevig
  • out-of the box te gebruiken
  • twee sd slots
  • beste veel kwaliteit voor het geld (¤117,00)

Minpunten

• geluid zonder oortelefoon erg zacht
  • geen app store
  • heeft problemen met wifi protocollen
  • onduidelijk wat het gebruik is van de twee sd slots
  • slechte ondersteuning van desk en of site

Twee weken in gebruik nu, gekocht als e-reader maar blij verast dat er veel meer mee kan.
Angry Birds werkt er zelfs goed op. Een resistief scherm, maar dat weet je als je hem koopt (d'r zit een pennetje bij). Als luxe e-bookreader en afspelen van films (zonder haperingen trouwens) prima geschikt. Ligt bij mij naast de bank voor e-mail en om te lezen. Vergeleken met een e-reader van 150euro dus een goede aanschaf. Bij films wel een oortelefoon gebruiken, het geluid is goed maar erg zacht.
Nadelen zijn er natuurlijk ook wel; ontbreken van enige vorm van market en slechte informatie over dit apparaat bij winkels die ze verkopen. Ook weet deze tablet niet goed om te gaan met sommige Wifi netwerken, bij mij werkte Wifi met WPA2 een half uurtje, daarna niet meer. De helpdesk vertelde dat deze tablet soms moeite heeft met veiligheidsprotocollen, de desk heeft geen oplossing hiervoor, wel een lelijke workaround , zonder of met een ander protocol (wep) werkt alles wel. Dat is geen echte oplossing maar houtje - touwtje gepruts. De site van de Yarvik, daar kunnen we kort over zijn, er staat eigenlijk niets bruikbaars op.
Er zijn twee sd-slots (micro) maar deze blijken een andere status te hebben in het systeem. Onduidelijk is wat de ene nu wel kan en wat de andere niet, ook staat op de behuizing niet aangegeven wat slot 1 is.
Of een port replicator nu positief of negatief is ben nog niet helemaal achter. Ik ga wel erg voorzichtig met de replicator om, hij lijkt niet héél stevig.
29-11-2011 <update>
Er blijkt een market te zijn voor deze tablet : http://www.yarvik.com/nl/producten/market/
Voor de mensen die willen weten hoe het met de accu zit: lezen met scherm op een lage intensiteit een uur of zes. Met wifi en internetten rond een uur.

Heb jij ook een Yarvik TAB310 Zwart?

Bedankt voor de review, klinkt als een aardige koop! Het valt me alleen op dat de accuduur kennelijk niet zo super is volgens je waardering, maar je er in de review niks over zegt, dus vandaar de vraag: hoe lang gaat de accu mee?
Zit er ook een GPS-ontvanger op dit ding?
En hoezo, ontbreken van enige vorm van market? Betekent dat dat je geen enkele Android app kunt installeren?? Of kan dat wel via de SD-kaart (wat best onhandig is).
Hoe is de bouwkwaliteit?

[Reactie gewijzigd door atjong op 9 augustus 2011 08:04]

Dank voor de review, ik overweeg al enige tijd de aanschaf van goedkope tablet als luxe wekker.
echter hebben de meeste geen flashplayer ondersteuning,
vandaar deze vraag:,
deze tablet schijnt flashplayer te ondersteunen is deze al aanwezig of moet deze nog als apk"tje geinstalleerd worden.
maar het belangerijkste, kun je hiermee volwaardig surfen (kan men filmpjes op een webpagina gewoon bekijken ??)

alvast bedankt voor de moeite.
met groet, A.
Ik heb de 310 nu enkele dagen in huis en na wat wennen werkt ie wel goed. Het enige dat echt tegenvalt is de wifi. op 5m geen ontvangst meer. M'n samsung s plus heeft nog ontvangst op 10m met enkele muren ertussen. Om 'm nou met de ethernetverbinding te gebruiken is nou net waar ie niet voor bedoeld is. is er iets waarmee dit te verbeteren is?
Heb zelf de Tab310 een maand in gebruik:

- Accuduur bij normaal gebruik circa 3 tot 4 uur.
- Geen GPS
- Android market is los te installeren. Zie: nieuws: Google vernieuwt interface Android Market
Deze wekt bij mij probleemloos.
Je kunt ook eenvoudig via 1mobile APK bestanden binnenhalen.
Tevens kun je met een FTP verbinding bestanden draadloos kopieren van je PC/laptop.
- Filmpjes op websites spelen standaard niet af. Maar als ik bijvoorbeeld de youtube app installeer, werkt dat feilloos. Indien je de mobiele versie van sites bezoekt werkt het overigens wel. (http://m.uitzendinggemist.nl/ bijvoorbeeld)

WIFI verbinding valt bij mij elke 3 minuten weg. Ik moet daar eens wat aan gaan doen, want zo is het eigenlijk geen doen.

EDIT: Ik zit nu op mijn tweede WIFI netwerk met WPA2, en het werkt nu feilloos.
Vanaf AS vrijdag is de TAB310 maar 99,- bij Computerland!

[Reactie gewijzigd door Prop-er op 11 augustus 2011 18:41]

ik heb al verschillende goedkope tablets in mijn handen gehad en zelfs gekocht. tot nu toe werd ik er alles behalve blij van. Gelijk weer terug gebracht omdat er bijna niets fatsoenlijk om draairde.. Zo te horen is deze Yarvik iets krachter want als Angrybirds draait is dat opzich al een prestatie voor dat geld. Maar ben daar redelijk sceptisch over. Ik zou hem zeker niet via internet bestellen maar in de winkel proberen om teleurstellingen te voorkomen.
Misschien is het verstandig om op de eerste lowbudget tablets met tegra2 te wachten voor 50 euro meer.
het is echt een leuke tablet om mee te "spelen", om alles uit te proberen en voor simpel gebruik. ik ben het in het algemeen eens met de review. behalve het geluid is op zich prima behalve tijdens het verbinden met de tv doormiddel van hdmi het geluid is dan met weinig bass maar voor bij voorbeeld films met niet al te hooge kwaliteit een prima beeld en geluid.

verder wel jammer dat er geen android market op zit, iemand al gelukg deze alsnog te installeren? ook lukt het me niet om het te rooten. echter heb ik al wel wat alternatieve gevonden voor android market maar niet echt bijzonders iemand een tip?
Op onderstaande link staat stap voor stap beschreven hoe je je apk's op de Yarvik kunt installeren.

Succes.
Heb hem ook net gekocht en ik moet zeggen dat de wifi mij niet tegenvalt. Als ik in huis twee verdiepingen hoger dan mijn router zit heb ik nog steeds ontvangst (evenveel streepjes als mijn telefoon). Als luxe e-reader voldoet hij zeer goed. Batterij is idd niet van hoog nivo en loopt ook langzaam leeg als je hem niet gebruikt, en hij is idd niet heel snel. Maar ik heb de market geinstalleerd en het meeste daaruit draait hij probleemloos. Als je een goed reagerend beeldscherm ed wil hebben ben je snel het 2 of 3 dubbele kwijt dus het is maar net wat je wil en verwacht.