Trust GM-4600 High Performance Gamer Review

overclockhond 25 april 2007, laatste update op 17 november 2015, 9.781 views

Trust GM-4600 High Performance Gamer

Pluspunten

• Triple fire knop
  • gamersmuis
  • goed koop
  • Solide
  • ligt goed in de hand
  • leuke led verlichting
  • tot 2000DPI makkelijk instelbaar
  • Strakke kleuren

Minpunten

• Een directe copie van een andere muis (in dit geval pakt het goed uit)
  • Weinig driver mogelijkheden

Ik heb een nieuwe muis gekocht omdat ik daar echt eens aan toe was, Hiervoor had ik een muis met een balletje er zat zelfs geen scroll knop op. Deze muis heb ik uit mijn pc getrokken en uit het raam gegooid want ik had er genoeg van, toen ben ik gaan kijken wat er zoal te koop was, mijn keuze viel op de trust "predator" GM4600 muis.

Trust!? BIST DU KRANK?
Mensen die ervaring hebben met trust zijn vaak niet erg positief, het staat bekend om de lage kwaliteit en de korte levensduur van de producten. Toch liet ik me hierdoor niet uit het veld slaan en ging toch voor een trust product mede omdat er 3 jaar garantie op zit dus mocht hij alsnog kapot gaan neem ik gewoon een nieuwe.

Waarom deze muis
Ik was opzoek naar een gamers muis, ik had verschillende merken gezien, reviews gelezen, ik heb ook een Razer diamontback plasma edition geprobeerd. Alleen deze vond ik eigenlijk te duur, deze muis staat voor ¤40 in de pricewatch.
Er zijn een aantal belangrijke aspecten waarom ik voor deze muis heb gekozen.
-Niet duur voor een gamers muis
-Triple fire knop
-ziet er ergonomisch uit
-Hoge DPI waarde (2000DPI)
-niet teveel onnodige knoppen

ik zal de verschillende aspecten er even uitlichten

Geen overbodige knoppen
Ik heb ook een muis geprobeerd die 9 knoppen had, dit was mij wat teveel van het goede, er zat zelfs een knop op om naar "deze computer" te gaan, dit vind ik overdreven en is niet handig tijdens het gamen. Op deze muis zit naast de linker- en rechtenmuisknop, het scroll wieltje nog twee minder gebruikelijke knoppen;

1: Aan de linker zijkant zitten 2 knoppen die ik zelf kan configureren , ik heb gekozen om het als vorige en volgende knop te gerbruiken voor internet, tijdens spellen kom ik er niet aan en zitten ze niet in de weg.

2: DPI instel knop, deze is om direct van DPI te veranderen, men kan met één (of meerdere) druk(ken) op de knop kiezen uit 600,800,1200,1600,2000 DPI . In het begin was het makkelijk voor het afstellen maar nu gebruik ik het niet meer en zit de knop niet in de weg.

en natuurlijk de....
Triple fire knop
Deze knop vind ik persoonlijk echt een goede uitvinding.
Met één druk op deze knop geeft de muis drie maal achter elkaar een signaal af van de linker muis knop, dit gaat met de ideale snelheid, precies even snel als de meeste semi-automatisch geweren nodig hebben om weer een kogel te kunnen vuren, sommige wapens zijn iets te traag, en dan schiet hij maar 2 keer. Over deze knop ben ik erg tevreden ik gebruik hem veel tijdens het schieten en soms is hij in windows ook handig maar dit mag geen naam hebben.
precisie
Een maximaal DPI van 2000 is meer dan de gemiddelde gamers muis. Je merkt het verschil eigenlijk niet tussen 1600DPI en 2000DPI mits je de software matige precisie hiernaar aanpast.

Ergonomie en vormgeving
Hier scoort de muis goed op. de knoppen zijn zoals eerder gezegd handig geplaatst en de muist ligt gewoon lekker in de hand, het is niet zo als een Logitech mx serie muis die naar de hand is gevormd maar hij ligt wel geweldig in de hand. in de ontwenningskuur aan deze muis had ik alleen een probleem ik had een vinger te veel, hij lag lekkerder in de hand als ik maar 4 vingers had, nu ik eenmaal gewend ben merk ik er niets meer van en vind ik het geweldig.Ook hebben ze voor de duim een rubberen grip ding op de muis gebouwd dit bevalt er goed en voelt fijn aan.
het is lastig hier wat objectief over te schrijven dus daar ga ik me ook niet aan wagen.

Software.
De software vind ik erg karig voor een gamers muis, hier zie je het menu wat ik kan instellen bij "game options" het komt er op neer dat de DPI horizontaal niet gelijk hoeft te zijn aan de DPI verticaal, reuze leuk maar ik gebruik het niet. hier een printscreen
A4tech , trust volks verlakkerrij
Bij muizen komt het wel vaker voor dat er één ontwerp is en dat ze uit één fabriek komen alleen dat het merkje wat anders is. bij deze muis is dit ook het geval. de A4tech x7 is precies het zelfde als deze trust GM4600. de A4tech x7 word vaak positief gerievieuwd maar over trust producten lees je niet vaak een review.
hier een plaatje ter bewijslevering , het enige is dat je de a4tech x7 ook in andere kleuren kan verkrijgen.
Bouw kwaliteit
De bouw kwaliteit vind ik erg goed, ik durf deze muis met een redelijk vaartje tegen de muur aan te gooien om het zomaar te zeggen, hij voelt erg stevig en solide aan. Iets wat ik over de razer diamontback die ik probeerde niet kan zeggen. Dit komt mede door dat de knoppen als het ware doorlopen en niet los zijn verwerkt. Dit vind ik zeker een van de belangrijke pluspunten van een muis

prijs
Ik heb de muis voor ¤30 euro bij de Dixons gehaald. ik ben zeer te vreden over deze prijs een goede gamers muis voor 30 euro! in de pricewatch staat hij zelfs voor slechts ¤20, helemaal een koopje!

Tot slot
Deze muis zo waarschijnlijk nog fijner zijn met een betere muismat, nu gebruik ik een gratis plastic ding.

• AMD reclame muismat (gratis)
  • Windows XP

Heb jij ook een Trust GM-4600 High Performance Gamer?

voor meer survey's van mijn persoon:

en de volgende revieuws komen eraan:
-Sparkle 8600GT
-Asus k8n4-e SE
-Labtec pulse 2.1 setje

het één is wat ouder dan het ander, maar ogh.

De reviews staan allemaal op verschillende namen omdat ik wegens mis verstanden aan de lopende band word gebanned
sorry maar.. "misverstanden" en "bouwkwaliteit" bijvoorbeeld moeten echt aan elkaar.
De razer black diamont staat voor ¤40 in de pricewatch.
¤20 euro vind ik niet te duur.
"voor slechts ¤20 euro helemaal een koopje"

ik heb hem bij dixons gehaald omdat hij daar op voorraad is en het is makkelijker met eventuele RMA afhandelingen.
Uitgebreide, duidelijke survey, maar ik kan je aanraden om nog even op je spelling te letten ;)

Een voorbeeld:
Deze knop vind ik persoon echt een goede uitvinding.
Keurig idd,als ik Trust zou zijn had ik je aangenomen om bij hardware redacties te vertellen dat trust best te vertrouwen is.
Mooi survey
ik heb een vraag over de drivers op de trust-site staat als je deze muis selecteerd (alle gamesmuizen trouwens) geen drivers beschikbaar.
Mijn vraag is dus met welke drivers word hij geleverd?
of herkent windows hem zelf en heb je alleen sofware nodig om hem te programeren?
De Razer staat voor ¤ 20 in de prijswatch, en deze voor ¤ 30, en je vind ¤ 20 te duur, maar je koopt wel een Trust voor ¤ 30? :?
Er worden drivers bijleverd bij het product op een CD-rom. Naast drivers kun je het ook gewoon zien als software voor overbodige instellingen. De muis werkt ook goed zonder de drivers op alle DPI instellingen
ik had een 4950r muis van trust, fantastische muis
Deze muis gister pas gesloopt tijdens het schoonmaken, een rete-degelijk ding dus! ook zo rond 2007 aangeschaft.
hele nette survey alleen een paar typ fouten, maar hey we zijn allemaal mensen :)