Specificaties Behuizing, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata II Zwart Review

Totaalgeflipt 25 april 2007, 2.135 views

Antec LifeStyle Sonata II Zwart

Pluspunten

• Voeiding is erg stil
  • Mooie kast om te zien
  • Sluitbaar front-panel
  • Lange voedings kabels
  • Deurtje kan helemaal opzij
  • Hd/Cd-rom brackets
  • Instelbare Outtake-fan
  • Rubberen hdd voetjes
  • Makkelijk te openen case
  • Stoffilter makkelijk te bereiken

Minpunten

• Backplate is erg klein,
  • Overbodige luchttunnel
  • Power knop achter deurtje,
  • Helaas geen fan mogenlijk voorin, tegen stoffilter aan.

Kwaliteit voeding Score: 4
Bouwkwaliteit en afwerking

De kast ziet er stevig uit, en zo voelt hij ook aan, ziet er mooi uit, deurtje sluit goed, en kan helemaal opzij geklapt worden. De zijkant kan eenvoudig weggehaald wordden, en dan kan je overal bij. Ook de afwerking van de drives/en hdd sledes zijn goed, en stevig, ook de rubbere voetjes bij de hdd sleders zijn perfect, je hdd is niet te horen. Ook het stoffilter aan de voorkant is te verwijderen zonder enige moeite, gewoon onder de voorkant 2 pinnetjes weghalen, en hij kan er uit. Het lucht afvoer systeem in de computer is een beetje overbodig imho, maar wel handig als je de boxed cooler gebruikt

Inbouw- mogelijkheden

Je kan er 4 hd's in sledes plaatsen, 3 cdroms en 2 floppy's genoeg ruimte voor een gemiddeld systeem dus. De ruimte voor het moederbord is krap te noemen, dat had iets groter gemogen. Er zit al 1 fan aan de achterkant, en bij de hdd's is met wat aanpassingen ook nog wel een fan te plaatsen.

Koelings- mogelijkheden

Er zit al 1 fan aan de achterkant, en bij de hdd's is met wat aanpassingen ook nog wel een fan te plaatsen. Ook het stof filter aan de voorkant is ideaal, heel handig te verwijderen, schoonmaken, en terugplaatsten.

Vormgeving

Kast ziet er mooi uit, zijpanel met 'handvat' vind ik persoonlijk ook wel mooi, en de voorkant met het zilveren klepje is ook vet, het deurtje is mooi, en kan helemaal opzij geklapt worden, kan dus eventueel altijd open staan.

Installatie- gemak

Cd-rom drives was even puzelen, maar na het eenmaal gedaan te hebben is het relatief eenvoudig, een voordel is dat je ze zonder schroefjes hoeft te bevestigen aan de kast, je kan ze er zo uitschuiven, en dan die slides losschroeven. Ook de floppy drive heeft ongeveer zo'n zelfde princiepe, alleen dan niet appart maar per 2. De harde schijven kunnen ik brackets worden geplaats op rubberen voetjes, en worden daardoor erg stil. Je kan de overtollige bekabeling mooi wegwerken tussen de hardeschijven eventueel, of boven de hoogste, zodat je die niet overal hebt lopen. Heel handig om ook kabels weg te werken is de cd-rom drive in de benedenste te plaatsen, dan kun je daarboven op, direct de overtollige kabels van de voeding wegwerken. De backplate voor het moederbord is aan de krappe kant, het moederbord waarmee ik werkte paste er net in. Videokaart was ze gepiept, de schroefjes bij de uitgang van de uitbreidings kaarten zaten bij mij met 2 schroefjes vast, in de zin van het ene schroefje viel een klein beetje over de andere slot heen, waardoor je die ook nog extra moest los schroeven.

Modbaarheid

Er valt eventueel boven in een extra fan te modden, en in het sidepanel kun je een fan bijplaatsen, je zou 1 bracket van de hdd, kunnen opofferen voor een fan, om de hdd nog koeler te houden, maar eigenlijk, zouden die al koel zijn, ze zitten voor het rooster van de verse lucht.

Kwaliteit van voeding

voeding kwaliteit is voor mij moeilijk te beoordelen, hij is iig er stil, mede door het feit dat de fan pas aanspringt als hij veel capaciteit moet leveren. Er zitten iig genoeg kabels bij, er valt dus nog het n en ander uit te breiden.

Hij is misschien een beetje aan de dure kant, maar zeker waar voor je geld, vooral

Kleine opmerking
Ik heb deze computer inmiddels niet meer thuis staan, had hem voor een kennis samengesteld, dus vragen met betrekking tot het product kan ik slecht controleren.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata II Zwart?

Ben ook van plan om deze kast over een maand aan te schaffen maar rest een vraag past de 8600 gts hierin (qua grootte) op een Asus P5B Deluxe mb?
Ik heb de Sonata 1 (intern hetzelfde) met een Gigabyte GA-965P-DS3 en daarop een 8800GTS en dat past net. Ik heb nog 1,5cm over tussen de kaart en de fan die achter de hd's zit. Een GTX past er niet in volgens mij, maar een 8600GTS is kleiner dus dat gaat zonder problemen passen.
En anders kun je altijd nog met de dremel aan de gang,
Volgens de Best-buy guide past een 8800GTX wel in een Sonata 2: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2007
Ja, alleen dan heb je geen koeling meer op je HD's. Dat lijkt mij eerlijk gezegd geen goed idee. Waarom ze in vredesnaam in de BBG een Sonata 2 met een 8800GTX gemixed hebben weet ik niet, maar als je de keuze hebt zou ik een andere kast nemen.
Ik durf je niet te zeggen of die er in past,
Een Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) 11095-01-20R past er zonder al teveel moeite in.
Ik heb zelf een 8800 GTS in deze kast zitten, en hij past prima.
Dit is trouwens mijn eerste survey, wat vinden jullie ervan?
Nette review, ik vind alleen je Algemene Beoordeling laag vergeleken met de hoeveelheid sterren die je aan de diverse onderdelen geeft (en de minimale hoeveelheid negatieve eigenschappen). De scores zijn ook niet onderbouwd door je tekst, helaas.

Trouwens haal je tekst even door de spellcheck heen :)
Goed gedaan die post..

Ik heb zelf die kast ook.

Die ACAG, of tunnel is handig.
Zeker als je alle sledes vol hebt met schijven, en je proc toch cool wilt houden (E6600 idle 33 graden.)

Jammer vindt ik, dat je 12 cm fan bevestigd moet worden op de hdd rails, te lange schroefjes, en volgens mij pak je dan net je schijven mee (hier nu net niet.)

men waarschuwd : als je alleen een VGA fan in de luchttunnel doet, moet je ook een CPU fan er in doen.....anders zuigt de warme lucht van de vga zo je cpu in......kan je vertellen, dat het met een VGA fan ook zo is, minder snel, maar het gebeurd wel...ik heb die lekker achterwege gelaten....

Eigenlijk helemaal eens met wat je vermeld.
Eigenlijk mis ik nog wat plaatjes :9
@m00se
Ik heb het iets aangepast, had hem snel gemaakt op werk. Heb geen nederlandse spelling in word ;)

@DaWizzkid
Heb je helemaal gelijk in,
Alleen wegens mij inmens grote koeler, kan ik dat 'ding' er helemaal niet in kwijt.

@Lord Bossink
Ja heb je gelijk in, het is eigenlijk zo, ik heb het systeem samengesteld en in elkaar gezet, voor een kennis.

En die heeft de computer al, dus foto's van de kast wordt moeilijk, helaas.
Heb er wat algemene foto's bijgeplaatst, ipv orginele dus.
Tip: Spell check kan je eventueel ook nog in Google Docs doen.

Anyways ik ben zo vrij geweest:
Die powerknop achter het deurtje gebruik ik zelf nooit.
Gewoon opstarten met je toetsenbord,de toetscombinatie kun je bij een modern moederbord meestal wel in je BIOS instellen.
Misschien een handige tip voor je?
Is voor een kennis, dus is niet echt mijn probleem :P
Ik moet toch zeggen dat ik dat stoffilter zwaar lastig te bereiken vind. Ik het nu 2x geprobberd de front van mn kast te klikken om zo bij het filter te kunnen, en beide keren is het front (het haakje rechtsboven (boven je powerknop dus)) afgebroken. Gelukkig doen ze bij Antec niet moeilijk en krijg je nadat je een kopie van de bon gemaild hebt een nieuw front teogestuurd.

p.s. Het aanbrengen van een 2e fan is trouwens dead-simple, sterker nog, je krijgt bij de aankoop nog 4 extra rubberen 'schroefjes' meegeleverd waarmee je een 2e 12cm fan geheel geruisloos kunt vast maken vr de hdd trays, zodat die ook nog eens directe koeling hebben (is wel hard nodig overigens bij 3 harde schijven boven elkaar...)
Ehm je kunt het stoffilter er toch gewoon aan de onderkant uitschuiven, zonder het hele front er af te halen?
Ah thnx Dan word dit de kast..
enne een dremel om de vidokaart erin krijgen, lijkt me niet een oplossing..of je moet een tweakert zijn :) en helaas ben ik dat niet..
Nou ja, een tweakert,

[flauw]
Wat doe je hier dan :P
[/flauw]

Maar kast is echt ideaal, kun je je systeem mooi koel mee houden
Voorin kun je wel een fan plaatsen, nl. tegen het HD-rekje aan. De fan zit dan weliswaar in het midden van de kast, maar heeft hetzelfde effect als een fan die helemaal voorin zou zitten.

En als voordeel 'stoffilter makkelijk te bereiken'. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik moet nl. de voorkant van mn kast een behoorlijk eind optillen om dat filter eruit te krijgen. En dat is bij zo'n zware kast best lastig. Was beter geweest als je dat vanaf de zijkant kon doen.

Moet er wel bij zeggen dat ik de Sonata 1 heb en niet de 2. Maar het verschil is op de voeding en een fanduct na volgens mij nihil.
Ik heb mijn kast op mijn bureau staan, dus het is een kwestie van even naar voren schuiven, en eruit schuiven, maar als je je kast indd op de grond hebt staan, is het niet zo handig.