Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N8 Zwart Review

snarfske 5 augustus 2011, laatste update op 5 augustus 2011, 698 views

Nokia N8 Zwart

Pluspunten

• HD filmen
  • betrouwbaar
  • Fijne en correcte navigatie
  • usb on the go
  • Hdmi ingang

Minpunten

• Kan wat sloom zijn
  • Geen losse accu
  • Weinig apps in ovi store

Dames En Heren *tromgeroffel*

Dit is mijn eerste review, dus er zullen ongetwijfeld wat fouten in zitten schroom niet en meldt het

Ik heb hem een klein jaartje en hij bevalt tot heden nog steeds goed

Telefoon zelf Als je voor snelheid gaat hoef je niet voor de n8 te gaan hij kan wat traag zijn, maar dat compenseert die weer door zijn betrouwbaarheid, de optie usb on the go is verbluffend je kan d.m.v. de usb verloop kabel de mogelijkheden tot het aansluiten van een muis / externe harde schijf
De externe harde schijf ging vrij makkelijk de kabel erin en het werkte eenmaal erin kon ik via bestandbeheer na het medium en hier had ik de mogelijkheden om mijn filmpjes/muziek te openen .mkv bestanden waren ook geen probleem voor de telefoon en speelde ze af
en het geluid om muziek af te spelen is minder luid als met mijn N95 8gb maar het is nog steeds kraakhelder mits je geen goeie mp3 gebruikt minder dan 128kbps
Bouwkwaliteit
voelt zeer stevig aan en met zijn gorilla glass kan die ook makkelijk tegen sleutels aan komen heb hem tot nu toe 2 keer stevig laten vallen de ene keer vanaf een auto dak en de 2de keer tijdens het rennen beide keren heeft die het overleefd
Accu duur
kan ik tot op heden niks over zeggen vindt dat de telefoon goed mee gaat ook onder intensief misbruik hier onder een aantal voorbeelden
*5 uur navigeren met ondertussen mail om de 5min synchroniseren
*3dagen zonder enig verbruik (wel smsen,bellen
*muziek luisteren kan 12 uur lang
Foto camera
Zeer scherp beeld wel wat weinig instellingen met foto's nemen maar is voldoende, zal nog even paar foto’s posten de 12 Megapixel met gezichtsherkenning werkt erg goed en is ook erg helder
In het donker kan die soms wat wazig over komen dit hoop ik wel dat met een firmware update verbeterd kan worden
Video camera
Hier onder zie je een filmpje welke op qlimax 2010 is geschoten zoals te zien is de kwaliteit
Dit is het resultaat ervan gaat goed om met de felle verlichting en het harde geluid
Specs
HD 720p Video afspelen op HD-TV met behulp van een HDMI-kabel
*Dolby Digital Plus surround sound indien afgespeeld met HDMI & home theater
Ondersteuning voor downloaden, streaming en progressief downloaden
Software voor videobewerking
Videotoepassing: collectie opgeslagen video's
On-demand Web TV widgets om lokale & wereldwijde internet streaming TV te bekijken
Ondersteuning voor Flash-video
YouTube browsing en streaming

Features
Deze zijn voldoende hier onder zie je de
Inhoud van het doosje.
-Hdmi verloop kabel (mini hdmi wat op het toetsel zit - na hdmi wat op je tv zit)
-Goeie kwaliteit oordopjes
-usb verloop kabel (mini - normaal
usb kabel
-Cd-rom met ovi software
Mogelijkhedener zijn mogelijkheden tot foto/video bewerking deze zijn opzicht vrij grappig verwacht hier niks professioneels van het is nou eenmaal geen volwaardig bewerk programma.

Veranderd en de mogelijkheden in Symbian ^3

Vergeleken met de vorige toestellen van nokia is dit toch wel heel modern geworden
De mogelijkheid om widgets en 3 homescreens te maken en per homescreen een verschillende achtergrond
Webtv hier kan je in de ovi winkel meerdere van downloaden bijvoorbeeld cnn / animal planet van deze kan je dan stukjes bekijken of previews of een soort 'uitzending gemist'
Qua apps vergeleken met een samsung galaxy s2 is dit wel erg matig
HD spellen zoals need for speed shift hd / assasins creed hd
HD bestanden afspelen denk bijvoorbeeld aan een .mkv bestand
Ovi social netwerk (twitter / fb )
Ik ben van mening dat deze vrij netjes werkt en het ook mogelijk mee is om foto's te uploaden na je twitter / facebook dit werkt ook stabiel en daar nog geen klachten over
Apps zoals buienradar/nu werken ook netjes maar er zijn geen apps waarvan je denkt wow
Overigs staat er ook nog quickoffice op en adobe reader dus je kan overal je bestanden uitlezen

Connectiviteit
Bluetooth 3.0
HDMI
Laadaansluiting van 2 mm
Micro USB-aansluiting en lader
High-Speed USB 2.0 (micro USB-aansluiting)
USB On-the-Go
3,5 mm AV-aansluiting
FM Radio
FM-zender
Intern geheugen: 16 GB
Sleuf voor MicroSD-geheugenkaart, hotswap, max. 32 GB

• Sony bravia kdl-40ex500

Heb jij ook een Nokia N8 Zwart?

Beetje karige review. Let ook eens op spelfouten, interpunctie en je hoofdlettergebruik. :)
hm, matige review, 2*

mischien kun je meer afbeeldingen erin plakken en wat meer op de details letten, over hoe Symbian 3 bevalt bijvoorbeeld. :)

edit: netjes gedaan 1* erbij

[Reactie gewijzigd door angrybirds op 5 augustus 2011 12:29]

Heb je toevallig al Symbian Anna op je telefoon gezet? Zo ja, wat zijn daar jouw ervaring mee? heb je verder al geprobeerd om je N8 op je TV aan te sluiten? En werkt de FM transmitter een beetje goed in de auto?