Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Titan 650 Review

et36s 23 april 2007, 2.980 views

Antec Titan 650

Pluspunten

• inbouwmogelijkheden
  • voeding
  • ruimte

Minpunten

• 92mm ventilatoren worden niet meegeleverd

Kwaliteit voeding Score: 5
Afwerking

De afwerking is uitstekend. Er worden voldoende schroeven en reserveonderdelen meegeleverd. De panelen zijn van zijn van staal en voelen zeer stevig en degelijk aan. De voorzijde is van een kunststof en is voorzien van ventilatieopeningen wat de airflow ten goede komt. Voor de opening van de behuizing en de inbouw van de onderdelen heb je wel gereedschap nodig. Toch is dit geen nadeel en er is goed over nagedacht. Dit komt omdat elk onderdeel (hd’s, cd-rom, dvd-speler) op een rail wordt geschroefd. Waardoor het mogelijk wordt alles simpel en vooral stevig op zijn plek te schuiven. Tevens zijn de rails voorzien van rubberen ringen zodat de resonantie van hd’s niet wordt doorgegeven aan de behuizing. De voorzijde kan eraf zodat je de hd’s er vanaf de voorzijde in kan schuiven. Het deurtje kan 270 graden gedraaid worden zodat je probleemloos bij de cd/dvd drive kan komen.

Stabiliteit

De behuizing staat mede door het gewicht +/- 15KG zeer stabiel. Dit kan je nog verbeteren door de steunen aan de onderzijde uit te klappen.

Mogelijkheden

De mogelijkheden zijn oneindig. Er is plek voor 6 x 3,5” hd’s en ruimte voor 4 x 5,25” waarvan één is voorzien van een 3,5” bracket voor een floppy drive. De behuizing is zo ruim waardoor het inbouwen van de onderdelen voorspoedig is gegaan. Door de diepte van de behuizing past er een E-ATX moederbord in. De behuizing is daarom geschikt om als server ofwel Workstation ingezet te worden. Dit blijkt ook uit de meegeleverde voeding. De voorzijde is voorzien van USB, een 1394 (firewire) en audio uitgangen.

De Voeding

Meegeleverd wordt een ANTEC TRUEPOWER TRIO met maar liefst 650W. De voeding heeft 3 lijnen die 12V / 19A leveren. En is van elke denkbare aansluiting voorzien. O.a. een tweetal PCI-E aansluitingen. 4x Serial ATA, en 6x een molex aansluiting. Ook al levert de voeding 650W aan vermogen hij is zeer stil.

Koeling

Hier is goed over nagedacht. Achter in de behuizing vind je een regelbare (zeer stil) 120mm fan. Aan de voorzijde is plek voor een tweetal 92mm ventilatoren die recht over de (6) hd’s blazen. Helaas worden die niet meegeleverd. Als je net als ik 6 hd’s installeert zijn die ventilatoren echt geen overbodige luxe. Dus het 1e min puntje is een feit.

De vormgeving

Die vind ik uitstekend. Zeer strak design. De knoppen zijn uitstekend afgewerkt en de aansluitingen zien er ook goed uit. De activiteit van de hd en processor worden weergegeven door fel blauwe led verlichting.

Installatie

De installatie van onderdelen is zo gedaan. De handleiding goed geschreven maar eigenlijk overbodig. Er is volop ruimte zodat het plaatsen van onderdelen geen enkel probleem vormt. Mede doordat hd’s via de voorzijde geplaatst worden. Ik durf te stellen dat je zelfs met een E-ATX moederbord geen enkel probleem hebt met inbouwen.

Modbaarheid

Waarschijnlijk is creativiteit de enige beperkende factor wat betreft de modbaarheid van de behuizing. Hier heb ik verder geen oordeel over. Ik gebruik de behuizing als server. Voor mij is het dus belangrijk dat de behuizing degelijk is en ga daar dus ook niets aan modificeren.

De prijs

Over de prijs ben ik goed te spreken. Voor +/- 165,- krijg je namelijk een zeer krachtige voeding van 650W en een degelijke behuizing met eindeloze inbouwmogelijkheden.

Heb jij ook een Antec Titan 650?

Ik zocht fotos van deze kast, jammer dat ze er niet bij staan... misschien 4 jaar na dato nog doen ;-) ?