Fujitsu P27T-6 IPS Wit Review

Chayan71 4 augustus 2011, 1.341 views

Fujitsu P27T-6 IPS Wit

Pluspunten

• contrast
  • helderheid
  • kleuren
  • goede reactietijd voor een IPS-scherm
  • mooi scherm
  • kantelbaar en in hoogte verstelbaar

Minpunten

• relatief hoge prijs
  • ik had hem liever in kleur zwart gehad

Waar en wanneer besteld
Dit scherm is bijna 1 maand geleden geleverd door ComCom.nl
Alles was netjes verpakt en werkte meteen. Het was niet nodig om het scherm zelf af te stellen.
Uit reviews had ik begrepen dat de fabrieksinstellingen goed waren, dus had het geen zin hier veel tijd in te steken.

Redenen waarom keuze voor dit scherm
Omdat ik over wilde stappen van een 22 naar een 27 inch scherm en bovendien een kwaliteitsscherm wilde kon ik alleen kiezen tussen de Fujitsu P27T-6 IPS en de Dell Ultrasharp U2711. Andere schermen zoals bijvoorbeeld de Apple Cinema Display LED 27 vond ik gewoon te duur of hadden een te lage resolutie. Voor ongeveer 600,- zijn dit momenteel de enige IPS schermen met een maximale resolutie van 2560x1440. Ik gebruik deze monitor voor fotobewerking, webdesign en af en toe gaming (black ops, duke nukem, unreal tournament e.d.). Uiteindelijk heb ik voor de P27T-6 gekozen omdat in reviews gesuggereerd werd dat de Dell net iets meer last van Ghosting kon hebben. Verder heeft de P27T-6 de voordelen dat hij kantelbaar en in hoogte verstelbaar is.

eindconclusie:
Ik ben erg tevreden met dit scherm.
Contrast, helderheid en kleuren zijn prima.
Van Ghosting of enige vertraging merk ik helemaal niets.
Misschien dat iemand die een scherm koopt om optimaal te kunnen presteren in 3d-shooters kiest voor
een scherm met een snellere reactietijd. Voor ieder ander is dit scherm beter vanwege betere contrast en kleuren (mijn persoonlijke mening).
Vormgeving: Ik vindt het een mooi scherm, al was zwart mooier geweest. Knoppen wegwerken zoals op een Apple scherm hoeft voor mij niet. Verder is de vormgeving natuurlijk een kwestie van smaak.

Heb jij ook een Fujitsu P27T-6 IPS Wit?

een leuk review!
ik houd van dit scherm vooral vanwege zijn wit kleur!
Je zegt zelg, 'al was zwart mooier geweest', maar hier staat bij het scherm in de titel 'Zwart', maar het plaatje is een witachtige monitor, en ik kan nergens vinden datie in zwart leverbaar is. Dus ik kan aannemen dat de titel in de pricewatch niet klopt?