Specificaties WiFi, 1TB - Bekijk alle specificaties

LaCie LaCinema Mini HD 1TB Review

Komerad 4 augustus 2011, laatste update op 4 augustus 2011, 644 views

LaCie LaCinema Mini HD 1TB

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit.
  • Ruime ondersteuning van formaten (alhoewel soms op het randje)
  • Multiple stream support bij mkv's.
  • Makkelijke config.
  • Wifi dongle vriendelijk. Plug & play.

Minpunten

• Warm worden, stottering zelfs volledig vastlopen.
  • Geen gigabit lan.
  • Geen dvd/bd menu ondersteuning.
  • Start *.iso's met foute chapter. (waardeloze feature op die manier..)
  • Niet stabiel : geeft soms foutmeldingen op ondersteunde formaten, die na een reboot plots wel terug werken.
  • Configuratie 'vergeet' zaken.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik had dit toestel gekocht als uitbreiding op onze homecinema. Ik stel vast dat de configuratie vlot en makkelijk is. Sommige zaken als 'standaard ondertitels aan' blijkt niet weggeschreven te worden wat best wel vervelend is. Ik stond verwonderd te kijken naar de beeldkwaliteit die de lacie kan voortbrengen. Wat divx betreft kan ik dit toestel zeker aanraden, de lacie speelt probleemloos de ene na de andere af vanop de interne schijf of vanop het netwerk. Mkv echter is een ander verhaal, 3 mkv's na elkaar = miserie, het beeld begint te stotteren, loopt zelfs volledig vast, ik heb zelfs al de hd horen uitschakelen en terug inschakelen en de behuizing voelt werkelijk heet aan. Voor z'n prijs had ik er toch meer van verwacht.

Conclusie :

Als divx/mp3 mediacenter kan ik hem zeker aanbevelen.
Als HD mediacenter voor occasioneel gebruik kan ik hem zeker ook aanbevelen.
Als HD mediacenter voor veelvuldig/langdurig gebruik raad ik de lacie af, hij kan het niet aan.

Voor zijn prijs had ik er toch iets meer van verwacht.

• samsung eu40d5720

Heb jij ook een LaCie LaCinema Mini HD 1TB?