Maxtor DiamondMax 10 320GB , 320GB Review

GrandMasteR-EUz 19 april 2007, 252 views

Maxtor DiamondMax 10 320GB , 320GB

Pluspunten

• De positieve aspecten van deze schijf zijn: Betrouwbaar & redelijk snel.

Minpunten

• De negatieve punten heb ik nog niet kunnen pntdekken (afkloppen)
  • De Hulp/ondersteuning van de fabrikanten (dat vandaag de dag steeds slechter lijkt te worden) vind ik uiterst matig.
  • Overigens heb ik nog nooit een HD RMA/terrug hoeven sturen. Mischien dat deze service wel een stuk beter en vlotter is.

Ik heb er eentje in een externe IcyBox SATA behuizing zitten.
De warmte ontwikkeling is vrij hoog. Maar dat is vrij normaal onder alle schijven van dit kaliber, geen punt voor onrust,
aangeizen ik er zelf nooit storingen door de heb ondervonden.
De 250GB SATA-II schijf (met dezelfde modelnummer maar dan de 250GB versie)die in mij pc hangt,
kan ook heel warm worden en meer te verduren krijgen,
maar werkt desondanks nogsteeds als een trein.

De schijf wordt goed onderstuend, aangezien ik een vrij 'no-name' sata controller gebruik (sweex 4-port SATA II controller) en het daarop werkt.

Ik ben zelf wat mnder te spreken over de kwaliteit van de helpdesk bij Maxtor/Seagate.
De "Seatools for Windows" software van deze fabrikant herkende
de eigen schijven niet en er kon zodoende geen uitvoerige schijftest plaatsvinden.
Over de reden werd niet over gecorrespondeerd. Erg Matig.
Seatools for DOS heb ik nog niet kunnen proberen omdat ik geen floppy-station meer gebruik.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 320GB , 320GB?

seatools kan je ook gewoon op een cdrw weg schrijven en booten van een cdrom drive