Specificaties Quad core @ 2,8GHz-3,1GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5 2300 Boxed Review

MrDayOff 3 augustus 2011, laatste update op 3 augustus 2011, 1.729 views

Intel Core i5 2300 Boxed

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel
  • Zuinig door variabele snelheden

Minpunten

• Eenvoudige koeler

Ik heb voor mezelf een Core i7 2600 gekocht, met name om de videobewerking sneller te laten renderen. Voor 2 vrienden heb ik een LOW-budget PC in elkaar gezet met de Core i5 2300.

De één had ik voorzien van een ASUS P8P67-M, de ander met een P8H67-M EVO.
Qua opstarten en applicaties starten merk ik niet veel verschil tussen de Core i7 2600, dus daar hoef je geen duurdere/snellere processor te kopen. Met de software die ik op de werkplekken gezet het draaide het als een zonnetje (in combinatie met een SSD).

Ik heb geen vergelijking gedaan dmv Benchmarks of renderen van video's, dit was niet relevant voor de eindgebruiker. FULL-HD video's speelde beide PC's probleemloos af.

Erg prettig is dat er in combinatie met een H67 moederbord geen videokaart nodig is, het afspelen van FULL-HD films is ook geen probleem voor de Intel Core i5.

Bij zwaardere belasting wordt de CPU ietwat overklokt en gaan de ventilatoren wat harder draaien, maar gaat zodra het klaar is weer in zuinige stand verder.

Heb jij ook een Intel Core i5 2300 Boxed?

Puike review, waren er maar meer zoals deze. Lekker compact. Ik houd niet van die reviews waarbij je moet scrollen of waar teveel informatie instaat.
Dus op basis van deze review ga jij er eentje aanschaffen?

Ik zeg niet nu, maar in de toekomst...

Ik hou ook niet van scrollen, maar doe dat de dag door ook al, dus die extra keer erbij is geen probleem :P
Ik denk dat KaptKoek het ironisch bedoeld ;)

@Terw_Dan, goed punt, ik zat een beetje te twijfelen welke het nou zou wezen.

[Reactie gewijzigd door VERNederlander op 3 augustus 2011 18:41]