Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Wit Review

HereIsTom 3 augustus 2011, laatste update op 3 augustus 2011, 1.432 views

Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Wit

Pluspunten

• Snelle opstart
  • Lange accuduur
  • Scherm reageert perfect
  • Veel (gratis) Apps

Minpunten

• Misschien dan de prijs, maar de kwaliteit is daar ook naar.

Nadat ik de eerste iPad heb gehad en deze nog goed kon vekopen heb ik de iPad 2 gekocht omdat ik dus al tevreden was over de eerste iPad.
Ik heb een 64GB gekocht omdat ik dan weer veel Apps, muziek, foto's en films erop kan zetten.
De 3G versie heb ik genomen omdat als er geen WiFi in de buurt is ik toch op Internet kan met een prepaid simkaartje. Bijkomend voordeel van de 3G versie is dat daarin ook GPS zit dus handig voor navigatie, locatiebepaling en Geocaching.
De iPad 2 is een stuk dunner en lichter dan zijn voorganger, waardoor hij makkelijk mee te nemen is.
Ook is hij veel sneller omdat er dus een betere processor en meer intern geheugen in zit, als hij helemaal uit staat en dan aanzet, dan is hij in 30sec. opgestart en kan je aan de slag.
Ook het opstarten gaat erg snel en dus ook weer sneller dan met de eerste iPad.
Ik heb bij vrienden en kenissen diverse tablets gezien en ook mee mogen spelen, maar geen eentje werkt zo goed als de iPad 2, ook al die mensen met een andere tablet vonden mijn iPad 2 een stuk beter en fijner werken.
Kortom ik ben zeer tevreden met mijn iPad 2 en helaas is er tot nu toe dus nog geen andere tablet die daaraan kan tippen, want dit zou misschien de prijzen kunnen drukken ;-)
Dus twijfel je nog over de iPad 2, niet doen je kan 'm gerust kopen, daar krijg je geen spijt van.
Deze review heb ik dus ook op mijn iPad 2 geschreven ;-)

• Digital AV Adapter
  • Camera Connection Kit
  • Windows Vista

Heb jij ook een Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Wit?

Meer advertenties

Zelf heb ik nog niet gestemd, maar ik denk dat het gebrek aan onderbouwing van de waarderingen en het gebrek aan review met elkaar te maken heeft, want dit is natuurlijk geen review. Dit is een tekstje van iemand die blij is met z'n gizmo en dat aan mensen wil vertellen.

Kijk anders even bij de andere reviews voor inspiratie. Men ziet graag feiten, balkjes, grafieken, plaatjes en evt. vergelijkingsmateriaal. Bovendien zou een betere structuur ook niet misstaan, zoals alinea's met kopjes etc.

Aan de andere kant; Het is een iPad, dus men kent het apparaat wel. Áls je dus wat schrijft, kun je verwachten kritisch bekeken te worden.

Succes :)
Ach ja ik zit ook niet op punten te wachten hoor, dit is mijn verhaal over de iPad en mijn ervaring ermee en niet omdat ik blij ben met mijn Gizmo, heb meerdere tablets geprobeerd, maar die zijn het net niet.
Ik ben niet van de balkjes en grafieken, maar gewoon de echte ervaring.
Het is een iPad en nog van Apple ook en dan krijg je dus al een min omdat die mensen het niet kunnen hebben dat Apple gewoon goeie spullen maakt en meestal hebben ze er zelf nog nooit een gehad ;)
Maar goed laat ze maar lekker aanklooien moet hun Android en Samsung rotzooi :)

[Reactie gewijzigd door HereIsTom op 3 augustus 2011 02:31]

Ik hoop dat je je realiseert dat de iPad brochure stukken informatiever is dan deze review. O-)
Als je het beter kan doe het dan zelf.
Zo is er de volledige afwezigheid van Flash, dat internetten niet leuker maakt.
Er is een youtube app, youtube links worden gewoon weergegeven, meeste grote websites hebben al HTML5 alternatieven denk aan uitzendinggemist, CNN ed.
De afwezigheid van tabs in Safari is ook niet echt een opsteker.
Er is wel een ''tab'' functie aanwezig, je moet hiervoor omdat het vierkantje klikken. daarnaast zijn er genoeg alternatieven beschikbaar zoals Atomic browser.
Dat je na het verbreken van je WiFi verbinding iedere keer weer het wachtwoord met je router mag ingeven is ook een domper, gelukkig is dat met WPA2 nooit langer dan 128 tekens. 8)7
Totaal geen last van hier? Ligt het aan je router?
Ook het wachtwoord van de apps store wordt niet onthouden, al zit daar ook wel een klein voordeel aan.
Nadeel is wel dat je onveilige wachtwoorden gaat kiezen die met het hopeloze toetsenbord moeten worden ingevoerd.
Dit hebben ze juist gedaan om de veiligheid te verhogen. Het gaat per sessie, dus als je meerdere apps wil downloaden hoef je niet steeds je wachtwoord in te voeren. Dat jij een onveilig wachtwoord kiest ligt niet aan Apple.
Nee, die dingen maken mij dus niet vrolijker. :)
Mocht er dus een waardig Android alternatief verschijnen dat deze tekortkomingen mist, dan ben ik helemaal om. 8-)
Mooi.

[Reactie gewijzigd door 195780 op 4 augustus 2011 05:21]

Apple maakt kwalitatief idd erg mooi (alhoewel smaak subjectief is) en degelijk spul, maar daar staat wel tegen over dat alles pot dicht is en je min of meer verplicht bent alles volgens de "Apple manier" te doen. iTunes is hier een goed voorbeeld van.

Nou is dit voor mij niet eens echt zo'n groot probleem, maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel Tweakers wel een "no-go" is. Wat ik persoonlijk wel echt een "no-go" vind is dat de iPhone/iPad geen Flash ondersteunt. Verder vind ik het ontbreken van bepaalde opties/mogelijkheden wat wel aanwezig zijn bij andere niet Apple merken zoals bv een USB poort, opslag uitbreidingsmogelijkheden via SD kaarten en het simpel transferen van een foto met bluetooth een groot gemis.

Ik heb zelf een MacBook Pro 13" en een iMac 24" waar ik wel tevreden over ben, maar iPhone of iPad zal ik niet snel aanschaffen ondanks het feit dat ze er zeer gelikt uitzien.
Kwa design kan bijna niemand tippen aan Apple, maar om de andere merken gelijk uit te maken voor rotzooi gaat mijns inziens ook wat te ver.

Ik was toevallig van de week bij de MediMarkt en zag daar toevallig de Asus Transformer pad en ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk was van de bouw kwaliteit ervan en zeker van een merk zoals Asus. Het is zeker geen Apple, maar het komt toch wel aardig in de buurt! :Y)

Overigens, je "review" is 3 keer niks, derhalve krijg je van mij ook maar 1 ster als waardering ;)
Ook het opstarten gaat erg snel en dus ook weer sneller dan met de eerste iPad.
Op zich is er niets mis met een beknopte review, maar een wat betere structuur zou toch fijner lezen zijn. Jezelf herhalen in zo'n kort verhaal vind ik ook een beetje storend. In de faq van tweakers staan goede tips voor het schrijven van een review. Toch bedankt voor je mening en blijf vooral reviews posten!
Stelletje zielepoten hier, een waardering neerzetten zonder onderbouwing! :9
Op de iPad kan je wel flash gebruiken en zijn diverse browser Apps, zoals o.a. Puffin en iSwifter waarmee je dus ook op flash sites kan komen.
En tekortkoming snap ik werkelijk niet het is een mobiel apparaat om makkelijk mee te kunnen nemen, dus wat moet je dan met al die aansluitingen?
En SD kaartjes kan ik prima lezen op de iPad met de Camera Connection kit en met de Digitale AV adapter kan ik 'm aansluiten op m'n TV en dan zie ik alles wat ook op mijn iPad te zien is ook op m'n TV.
En het toetsenbord werkt ook perfect op de iPad, je kan juist heel makkelijk een woord corrigeren.
En dat je iedere keer je wachtwoord van je WiFi verbinding in moet geven klopt ook niet, hij onthoudt bij mij alle wachtwoorden van de WiFi verbindingen waarmee ik contact heb gehad, dus dan zit er iets niet goed op je router!
En dat de App Store je wachtwoord niet onthoudt klopt, want anders kan iedereen die maar even op je iPad zit te spelen allemaal dure dingen gaan kopen in de App Store :+
Kortom een hoop commentaar wat niet klopt en kan worden opgelost als je je eens even verdiept in het apparaat _/-\o_

[Reactie gewijzigd door 195780 op 4 augustus 2011 05:40]