Logitech Z-5400 Review

Divinius 18 april 2007, 430 views

Logitech Z-5400

Pluspunten

• Geluid is top!
  • Ziet er mooi uit.
  • Stevig.
  • Niet duur.

Minpunten

• Toch wel weer 200euro, je moet het wel hebben.
  • Gezeur met je ouders/buren, de bas is altijd wel hard.
  • Woofer zit ín de kist, dus je ziet geen conus heen en weer denderen als je een snoeiharde gabberkick erop loslaat

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb de Z-5400 nu een klein half jaar en ik er ben er echt zeer over te spreken. Ik gebruik de set i.c.m. een Creative X-Fi XtremeMusic geluidskaart (wat trouwens echt voor nog beter geluid zorgt!) en ik ben nog steeds helemaal blij er mee.

Eerst had ik de Creative P-5800 set, die speakers waren al een hele vooruitgang vergeleken met de meegeleverde Dell-speakers, maar je hoorde toch nog zo vaak dat de speakers simpelweg tekort deden. De bas was vaak krakerig enzo. Ondanks dat heb ik er wel veel plezier van gehad (m'n moeder nu nog steeds ;) )

Maar het werd toch tijd voor een echte set, en ik zag de set voor ¤180,- bij de Media Markt staan, dus na enige twijfel heb ik hem toch maar aangeschaft.

Toen ik de mega doos uitpakte zag ik meteen die nog mega-er subwoofer, wow, wat is die groot (en zwaar!). Wat me ook opviel was dat de speakertjes ook flink zwaar zijn, daardoor alleen al hebben ze een echte kwalitatieve uitstraling, dat ze echt stevig zijn.

Na wat gerotzooi met alle snoeren e.d. kon ik ze eindelijk testen. Echt supergeluid! Voor 180 euro is dit echt top kwaliteit!
De bas klinkt echt mooi vol, wat wil je met zo'n bakbeest onder je bureau, ik had hem getest met BF 2142, en dan is het echt een belevenis om in zo'n Mech te zitten :D
Na wat testen beviel de Pro Logic II Music mode mij het best (zonder geluidskaart), dit omdat ik zelf vooral muziek luister.

Later had ik de Creative X-Fi XtremeMusic geluidskaart er nog bij gekocht omdat ik de speakers optimaal wilde benutten en dat lukt nu ook. Je kan echt veel instellen waardoor het nog beter klinkt.
Nu staan de boxen in 6 Channel Direct Mode, zodat dat bijgeleverde kastje het geluid niet nog eens gaat vervormen, daar is de soundblaster nu voor.

Ik vind dit echt een supergoeie speakerset. Het klinkt mooi, ziet er gelikt uit en is stevig (een aantal boxen zijn al meerdere malen gevallen door katten en lompe vrienden, niks kapot!).

P.S. Wat betreft het beruchte 'plopjes probleem,' ik hoor soms wel wat plopjes als ik een lampje aan doe of iets anders, maar ik snap niet waarom dit zo vervelend is. Ik zit namelijk niet de hele tijd al mn lampjes aan en uit te schakelen..

• Creative X-Fi XtremeMusic Soundblaster

Heb jij ook een Logitech Z-5400?

dat past toch niet... een mega-ere subwoofer in een mega doos? :+