Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G Review
Er zijn nog geen surveys voor dit product (Kingston PC5300 CL5 2x1GB) terwijl het wel verschrikkelijk populair product is, dus ik dacht laat ik eens een survey schrijven.
Heb dit kingston geheugen voor 90 euro gekocht in combinatie met:
Intel Core 2 Duo E4300
Asus P5b Deluxe
Asus 7900GS TOP
Ik had eigenlijk PC5300 geheugen gekocht omdat ik toch niet hoger wou overclocken dan 3Ghz met mijn E4300 @ 333Mhz FSB, RAM @ 667Mhz = PC5300. Voor de lol toch even geprobeerd of het geheugen hoger wou clocken door de FSB:RAM verhouding op 4:5 te zetten, tot mijn verbazing liep het geheugen zonder problemen op 833Mhz DRR. Daarna geprobeerd de timings wat aan te scherpen. Standaard loopt dit geheugen op timings van 5-5-5-15, ik heb het op 4-4-4-12 gezet. Op 833Mhz loopt het systeem dan jammergenoeg niet helemaal meer stabiel. Daarna FSB op 320Mhz gezet, 800Mhz DDR (PC6400) voor het RAM met de timings van 4-4-4-12 en het systeem liep weer stabiel.
Met andere woorden ik heb nu gewoon PC6400 CL4 geheugen voor de prijs van PC5300 CL5 geheugen. De prijs/snelheids verhouding is echt super. Laat je niet misleiden door de lage prijs want dit geheugen clockt echt super!
Misschien heb ik net geluk gehad met de juiste chips op de modules,...
Pluspunten
Super overclockbaar voor zulk goedkoop geheugen! Ik koop altijd kingston geheugen en alle modules die ik van kingston heb gehad clockten super en ze doen het nog allemaal!
Minpunten
Geen
Eindoordeel
Heb dit kingston geheugen voor 90 euro gekocht in combinatie met:
Intel Core 2 Duo E4300
Asus P5b Deluxe
Asus 7900GS TOP
Ik had eigenlijk PC5300 geheugen gekocht omdat ik toch niet hoger wou overclocken dan 3Ghz met mijn E4300 @ 333Mhz FSB, RAM @ 667Mhz = PC5300. Voor de lol toch even geprobeerd of het geheugen hoger wou clocken door de FSB:RAM verhouding op 4:5 te zetten, tot mijn verbazing liep het geheugen zonder problemen op 833Mhz DRR. Daarna geprobeerd de timings wat aan te scherpen. Standaard loopt dit geheugen op timings van 5-5-5-15, ik heb het op 4-4-4-12 gezet. Op 833Mhz loopt het systeem dan jammergenoeg niet helemaal meer stabiel. Daarna FSB op 320Mhz gezet, 800Mhz DDR (PC6400) voor het RAM met de timings van 4-4-4-12 en het systeem liep weer stabiel.
Met andere woorden ik heb nu gewoon PC6400 CL4 geheugen voor de prijs van PC5300 CL5 geheugen. De prijs/snelheids verhouding is echt super. Laat je niet misleiden door de lage prijs want dit geheugen clockt echt super!
Misschien heb ik net geluk gehad met de juiste chips op de modules, maar dit is in ieder geval mijn ervaring met dit geheugen.
Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Ik had al een setje besteld en vandaag binnen gekregen. Ik heb expres voor dit geheugen gekozen omdat het 'mogelijk' in staat was deze snelheid te halen, en dat voor een zeer goede prijs van (nu nog) maar € 71,91! Het doet dan z'n naam van ValueRAM wel zijn eer aan.
Je schrijft dat je misschien net geluk gehad hebt met de juiste chips op de modules. Ik kan echter weinig informatie vinden over waar je op moet letten (welk nummer op de chips) om de ene van de andere batch(?) te onderscheiden. Er staan nogal wat nummers op de chips. Kan je zeggen of je dezelfde hebt? (als je de moeite wilt nemen om je kast in te duiken
S0012952
0713 S03
D6408TEBGGL3U
U710H8GA903K
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn