Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart Review

stumperd 17 april 2007, laatste update op 17 april 2007, 3.822 views

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • instellingen
  • strak design
  • 1680x1050 resolutie

Minpunten

• lichte backlight bleeding
  • reflecties in rand.

Als vervanging voor mijn Iiyama vision master pro 452 (19" crt) toch maar de stap naar een tft gemaakt. Heb ik eindelijk wat meer ruimte op mijn bureau.

Levering
Monitor word geleverd met zowel dvi als vga kabel en er zat zelfs een schoonmaak doekje bij.
Er is geen papieren handleiding meegeleverd (maar wie gebruikt die ook) handleiding op de samsung website heeft zelfs (beperkte) instructies voor installatie onder linux.

Bouw
Scherm ziet er stevig uit maar het geheel wiebelt toch een klein beetje dit in combinatie met reflecties in de rand leidt enigszins af. Design ziet er wel strak uit en alles is netjes afgewerkt.

Beelkwalitiet
Met uitzondering van een klein beetje backlight bleeding aan de bovenkant van het scherm (alleen zichtbaar bij zwart beeld) doet het scherm niet onder voor mijn oude crt.

Ik had problemen verwacht met de zwart weergave van wat ik bij anderen schermen had gezien maar ik ben blij verrast over de "zwartheid".

Pixels
Gelukkig "nog" geen dode pixels gevonden.

MagicBright
Voor dit hem kocht had ik geen flauw idee wat MagicBright inhield, wat het is:
Via 1 knop snel wisselen van kleur instellingen, best wel handig.

Conclusies
Al met al een zeer mooi scherm dat niet onder doet voor mijn oude crt. Enige nadeel wat ik ervaar zijn de reflecties in rand.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart?

Ah deze staat ook op mijn verlanglijstje maar twijfel nog steeds tussen de 206bw of de 226bw. Maar daar zit vrijwel geen verschil tussen.
Ligt eraan de meerwaarde van de 22 inch ligt in zijn formaat, alleen daar staat tegen over dat de 20 inch scherper is al zal je dat met het blote oog niet zien, als je er niet te ver van af zit.
bedoel je niet, dat je het niet zal zien als je er verder vanaf zit? :)
Persoonlijk ben ik voor de 226bw gegaan. Die is in ieder geval al een stuk beter dan de 20" (AL2016) acer die ik op mijn werk heb. Bij deze resoluties is met het blote oog (zowel dichtbij als wat verder weg) nauwelijks verschil in scherpte te zien tussen 20" en 22".
Deze 20" is echt super! Ik heb hem ook in handen gehad. Als je kijkt naar de 22" is deze 20" veel aantrekkelijker omdat de resolutie hetzelfde is..
Dit is echt een super scher. Ik heb hem afgelopen week binen gekregen met mijn nieuwe PC en het beeld is echt superscherp en helder.

Echte aanrader.
ik heb 2 205bw gekocht, ik zit/hang/lig de hele dag arbeidsongeschikt naar die monitoren of naar buiten te staren.
1: stukken minder koppijn dan CRT's
2: als de zon naar binnen schijnt & deels over een scherm valt blijft het beeld leesbaar: wit is wit als een A4tje en zwart=zwart genoeg
3 blij dat ze hier niet dat 8-elijke 'crytalbright' op toegepast hebben, een vriend van me heeft een toshiba laptop waarmee we met pasen buiten zaten 8-) dat scherm weerspiegelde de hele omgeving, en zelfs als je er recht voor zat moest je nog BEWUST focussen.
tsss heel de jaren 80&90 bezig geweest ontspiegelde beeldshermen te maken komenze met crytalbrite aan... Ga naar de IT's of dixons of mediamarkt kijk naar zo'n laptop & je ziet in spiegelbeeld de wasmachine aanbieding achter je.

eh.. als te te off topic was gooi je het er maar af mother-rater ;)
Sinds ik mijn HDMI kabel heb vervangen door een DVI kabel zijn de lettertjes veel te scherp en niet zo duidelijk meer.
Ik zoek naar een oplossing. Kan iemand mij daar bij helpen ?
Bestaat er een handleiding on line ergens, zo ja waar ?
Thanks