Shuttle SH67H7 Review

Felix 31 juli 2011, laatste update op 31 juli 2011, 3.182 views

Shuttle SH67H7

Pluspunten

• snel
  • mooi
  • zuinig

Minpunten

• fans maken te veel lawaai

Het is echt een perfecte machine voor wat ik er mee wil doen (Linux draaien). Door de GPU in de CPU te gebruiken werken de drivers perfect.

De (quad core) CPU blijft ongeveer rond de 37 graden idle.

Het energieverbruik is ongeveer 35W idle.

Het enige grote probleem is (zoals te zien is in de scores hierboven) de geluidsproductie van de ingebouwde fan(s). De grootste ergernis komt van de Bi-Sonic SP922512H PWM 92mm fan. Deze is verre van stil.

Ik zit er over te denken om hem te vervangen door een andere fan, de http://tweakers.net/price...iseblocker-pe-p-92mm.html bijvoorbeeld.

Ook de fan van de PSU maakt (te) veel lawaai, maar niet zo storend als de 92mm fan. Dus misschien ga ik die ook ooit nog vervangen.

Als je out-of-the-box een stil systeem wil is dit misschien niet de beste keus. Mogelijk heb ik gewoon pech met deze fans, maar als je naar de specs kijkt van de ingebouwde fan is het duidelijk niet de meest stille...

Heb jij ook een Shuttle SH67H7?

Ik heb ook zon ding voor iemand in mekaar gezet, moederbord was toch niet heel denderend want de geekbench haalde maar 8766 punten met een i7 2600k, had nog wel de nieuwste drivers ge´nstalleerd.
Zal hem eens onder Linux draaien, Geekbench draait daar ook blijkbaar. De gratis versie is voldoende hoop ik? :)
Tuurlijk die gebruik ik altijd.
[fkooman@frash Geekbench21-Linux]$ ./geekbench_x86_64
Geekbench 2.1.13 : http://www.primatelabs.ca/geekbench/

Geekbench is in tryout mode.

Your copy of Geekbench is in tryout mode and 64-bit benchmarks are
only available in registered copies of Geekbench.

If you'd like to purchase Geekbench you can do so online:

If you've already purchased Geekbench, enter your license information
with the following command line:

./geekbench_x86_64 -r <email> <serial>

[fkooman@frash Geekbench21-Linux]$
(Heb geen zin om alle 32 bit libs te installeren voor alleen deze bench tool :()

[Reactie gewijzigd door Felix op 1 augustus 2011 18:42]

Hoeft ook niet gewoon progje downloaden en dan in een terminal slepen, draai zelf ook ubuntu en het is zeer simpel.
Your copy of Geekbench is in tryout mode and 64-bit benchmarks are
only available in registered copies of Geekbench.
Dat is het probleem. Je mag alleen "gratis" de 32 bit versie draaien. En ja, ik draai 64 bit Linux en heb geen zin om m'n systeem vol te zetten met 32 bit libraries. Het geeft bovendien een verkeerd beeld...
Maar welke distro heb je dan? want zover ik weeet hebt het niet echt zin gezien het feit dat CPU's nog steed 32 bit bevatten. als dat zou verdwijnen dan zou het echt 64 bit zijn.
Nee die gebruik ik idd niet, heb gewoon pinguyos.
Nog 1 laatste vraag, hoe draaid het grafische gedeelte?, gezien drivers niet het best zijn onder Linux.
Wat mij betreft prima, ik doe geen spellen :-)

Fedora 15 werkt prima met Sandy Bridge, Ubuntu 11.04 heeft hier nog (grote) moeite mee:

Ubuntu: http://www.phoronix.com/s...tem=intel_snb_natty&num=1
Fedora: http://www.phoronix.com/s...&item=fedora_15_snb&num=1

(Mijn i5-2400 heeft HD2000 graphics, en niet HD3000 graphics zoals de i5 en i7 -K edities).

(OpenArena draait perfect, net getest)

Oh zie ook dit: http://www.phoronix.com/s...m=intel_snb_linux31&num=1

(Ik draai Fedora 15 met updates-testing enabled, en dan krijg je kernel 3.0 (al heet ie in Fedora 15 nog 2.6.40, vanwege script compatibilities).

[Reactie gewijzigd door Felix op 3 augustus 2011 09:36]

Gaaf, wel jammer van ubuntu maar ben blij dat het goed draaid. Ik ben voor linux ze zijn op de desktop markt klein.. maar onterecht vind ik. Edit dat met die fans ben je niet de enigen.. ik had het ook met de shuttle van die genen.

[Reactie gewijzigd door Gamersblood op 3 augustus 2011 00:35]