Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K53SV-SX146V Review

danny101010 2 augustus 2011, laatste update op 22 november 2011, 7.253 views

Asus K53SV-SX146V

Pluspunten

• Processor
  • Grafische kaart
  • Warmteproductie
  • Design

Minpunten

• Beeld
  • Geluid

Introductie

Hoi iedereen. Ik ben nog net nieuwop Tweakers maar ik heb er al veel van geleerd.
Ik heb dus een paar laptops vergeleken het kwam uit dat deze laptops "the-most-bang-for-your-bucks"waard is. Ik heb deze laptop gekocht bij de media markt in Amsterdam Arena. Ik kocht deze laptop omdat ik er een nodig had voor het buitenland en gewoon voor onderweg. Genoeg over mij, Let's start :)

Featureset

Er zijn genoeg poorten ten vinden. Deze laptop heeft 3-Usb 2.0 poorten, VGA- en HDMI-uitgang, een full size keyboard met nummerieke eiland, Altec Lancing Speakers, DVD-Speler en een koptelefoon en microfoon uitgang. Het is jammer dat deze laptop geen usb-3.0 poorten heeft. De keyboard en touchpad werken erg goed. Beter dan mijn vorige laptop ( Compac-shit ). De touchpad glijd erg goed en de multitouch werk ook redelijk. De toetsenbord is in chicklet uitvoering gemaakt, You love it or hate it. Ikzelf vindt de toetsenbord toch wel erg goed. De VGA en hdmi uitgangen heb ik nog niet geprobeert. Tot nu toe werkt de luidsprekers erg SLECHT. Er komt geluid uit die er schel klinkt. Dus bij deze laptop kan je beter een externe luidsprekers gaan kopen of koptelefoons gaan gebruiken.

Bouwkwaliteit

ik heb deze laptop nog maar net dus ik kan de bouwkwaliteit niet heel erg goed beoordelen. Je merkt wel dat je het scherm een beetje kan bewegen. Alles voelt erg solide aan en de aluminium voelt erg gekoed en stevig aan. De onderkant heeft en speciaal patroon en heeft niet zoals andere laptops veel klepjes enzo. Sommige delen glanzen erg en zijn dus erg vingerafdruk-gevoelig, zoals tussen de toetsenbord en het schermgedeelte. Dat kan irriterend zijn. Gelukkig zijn ze makkelijk te verwijderen met een vochtig doekje.

Prestraties

De laptop lekker vlot en haalt volgens mij bijna alles wat op het internet zit. Benchmarks voeg ik later toe. De laptop heeft een 2e-gen i5 processor en een Nvidia Geforce GT 540m 1GB videokaart. De laptop is goed genoeg voor games zoals De sims 3. dat is ook de enige game die ik op deze laptop heb dus ik kan niet echt vertellen over “Hard-core games’. Ook heeft deze laptop een 2e videokaart, namelijk de Intel HD Graphics 3000 die al ingebakken zit in de processor (correct me if i was wrong). Deze tweede videokaart is goed genoeg voor internetten en een heel simpel spelletje te doen. Als je dan een intensieve spel gaatspelen zoals sims 3 dan gaat de laptop automatisch over naar de Nvidia Geforce GT540m. Soms kan het laden van een programma lang duren, maar dan kan je de schulld niet geven aan de processor. De harde schrijf is het probleem. Deze laptop heeft namelijk een 500 GB 5400 RPM hardeschijf. Het is niet bepaald de snelste maar je kan er mee doorgaan.
RPM staat voor Revolutions per minute. hoe meer RPM hoe sneller je programma's laden en hoe sneller je bestanden worden opgeslagen. tegewoordig zijn er 5400, 7200 en zelfs 10.000 RPM schijven. Ook bestaat er dan nog SSD die zijn de snelste maar meteen ook de prijzigste schijven.

Benchmarks

Die volgen nog je vind je later onder het kopje foto's

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit is zoals te verwachten erg “basic’. Zo ook dus de kleuren, als ik dit dan vergelijk met een beeldscherm van mijn apple computer dan spatten de kleueren er niet zo heel snel van af. Dat komt dan ook omdat de laptop een LCD beeldscherm is en dat mijn apple computer een IPS beeldscherm heeft. het verschil tussen die twee is dat de IPS beeldscherm een veel betere kijkhoek heeft dan een normale LCD beeldscherm. Dus eigenlijk slaat deze vergelijk nergens op. :p. de kijkhoek is zoals ik zei niet zo heel erg goed maar dat kan je al verwachten bij een LCD beeldscherm.

Warmte en Geluidproductie

Het is echt heerlijk hoe koel deze laptop kan zijn. Dat komt omdat asus IceCool technologie heeft gebruikt voor deze laptop. Ook is het koel genoeg om te gamen op je schoot zonder dat je benen dan verbrand raken. Wel is het zo dat als je op hoge settings je ventilator heel erg lawaaig kan zijn maar je hoort er niks van zodra je muziek gaat luisteren. dat gedeelte word wel heel erg warm maar je voelt het toch niet op je schoot. Nadeel is als je in de ochtend je laptop aanraakt is de aluminium heel erg koud. Volgens mij is dat niet een heel groot nadeel ;)

Mobiliteit en accuduur

De laptop is best licht voor mij, althans lichter dan mijn vorige laptop. de laptop is 3.5 cm dik op zijn dikste punt. de laptop past in bijna elke sleeve. In de mijne is de laptop zelfs te dun.
Dan hebben we nog de accu. de laptop kan ong 4 u op volle toeren draaien ( is een schatting he ik laat later wel een preciezere schatting weten ). Dan heeft asus nog een handig programmatje geinstalleerd, namelijk de Power4Gear Hybrid. Die heeft 4 verschillende modus waardoor je meer batterij kan besparen of juist meer power kan inzetten. De 4 verschillende modussen zijn High performance voor als je wilt gamen iets wilt photoshoppen. Die modus slurpt de meeste batterij. Dan heb je Entertainment modus die kan je gebruiken waneer je bjvoorbeeld een een filmpje kijkt. Dan zijn er nog 2 modussen, de quiet office mode. Die zorgt ervoor dat je laptop lekker stil blijft. De laaste is de Battery Saving modus die ervoor zorgt dat je laptop lang zonder een oplader kan, handig bijv in een vliegtuig. Die modus zorgt er ook voor dat Windows Areo word uitgeschakeld. je valt dus terug naar Windows basic.

Heerlijk laptop die snel genoeg is voor als je wat filmpjes wilt bewerken in HD of wilt gamen. Daarom raad ik deze laptop aan iedereen aandie een best klein buget heeft maar toch kan gamen enzo. Beelscherm glinstert wel erg veel maar je kan je tekst wel lezen in d zon ;)

Foto's

ik zou niet weten hoe je foto's in je review zet dus hier maar een link
Foto's laptop zelf: https://picasaweb.google....Jy6LQ#5636272809028528114
Benchmark: die komen nog

PS: Ik sta open voor wat er verbetert kan worden ;)
PS2: Ik ben 12 dus rate me niet te hoog ;)

Oja let niet op mijn spel / grammatica fouten mijn spellin is niet mijn sterkste punt

Heb jij ook een Asus K53SV-SX146V?

Misschien best wel dom, maar wat is een benchmark? :$

Nog een vraagje: Heeft deze laptop keyboard flex? Dus als je een knop indrukt, dat het toetsenbord of andere knoppen mee naar beneden gaan.

Hier wat voorbeelden van keyboard flex, deze zijn wel heel extreem trouwens.

[Reactie gewijzigd door mrhp op 2 augustus 2011 22:34]

Uiteraard had je dat zelf kunnen opzoeken, maar vooruit. Een benchmark (in deze context) is een serie kwantitatieve performance-tests voor hard- en/of software. Bijvoorbeeld hoe snel een processor daadwerkelijk is of hoeveel random schrijfacties een schijf kan maken binnen een seconde. Als je dezelfde benchmark op verschillende systemen uitvoert kun je deze onderling vergelijken.

In het geval van een laptop of geheel systeem kan die een heel scala aan gecombineerde tests zijn die alle facetten van een computer uitvoerig test.

Zie voor meer informatie bijv. http://en.wikipedia.org/wiki/Benchmark_%28computing%29
Hoii sorry voor deze late reactie maar deze laptop heeft geen keyboard flex omdat deze laptop een andere keyboard layout heeft dan de N-nogwat serie :)

[Reactie gewijzigd door danny101010 op 7 augustus 2011 22:50]

Een aardige review hoor! Maar lees hem echt nog eens na op de spellingsfouten en je interpunctie fouten, dit leest soms behoorlijk irritant. Tevens zouden wat benchmarks inderdaad leuk zijn om het geheel wat op te fleuren en de foto's kun je in de review plaatsen door img tags te gebruiken (correct me if i'm wrong) [code][img] en [/img][/code] zijn die tags.
Ik geef je voor nu 3 sterren.
hahaha bedankt ik zal watt letten op mijn spellingsfouten benchmarks draaien zo ;)
Foto's zal ik toevoegen ;)
Nog even een snel vraagje: welke benchmarks moet ik draaien om het geheel af te maken ?
het is toch gewoon een lcd met led als verlichting.?
In de specs van Tweakers staat dat het een full HD (1920x1080) scherm betreft. Volgens Asus heeft een K53SV de 'normale' 1366x768 resolutie.

Wat is het?
Het scherm heeft een resolutie van 1366x768. Eigenlijk alle schermen van 15" hebben deze dagen die resolutie. Alleen de echte top modellen van asus als de x en pro serie hebben full hd schermen :)
Een nette review, zit er aan te denken om deze voor mijn opleiding aan te schaffen, maar het is geen LCD scherm, maar LED ;).

Werk zelf in een pc shop dus heb ze al best veel voorbij zien schuiven, vindt ze netjes afgewerkt, maar das weer persoonlijk :+
als je erop wilt gamen, bijvoorbeeld blackops op medium, kan ie dat aan of lagt hij dan erg?
Sims 3 speelt hij met gemak en dus zonder lag de laptop word er dan ook niet meteen wam van, ik heb ook Left 4 dead 2 gespeelt en dat ging ook zonder problemen, Dus ik denk wel dat de laptop het aan kan
Hallo mogelijke kopers van dit model:
centralpoint.nl hanteert een verderfelijke bedrijfspolicy: momenteel NIET leverbaar maar de prijs is 561,- Euro
Zodra deze WEL leverbaar is kost hij^618,- Euro.

Ik heb het zelf ondervonden door een email alert van hun te ontvangen zodra hij leverbaar is en daarna de klant met een verhoging van de prijs van meer als 50,- Euro t.o.v. hun eerder genoemde prijs in tweakers.net (of tweakers.net kontroleert deze prijzen niet)

Wees gewaarschuwd!
Kan je beter bij een review van de shop neerzetten.
Kun je in deze laptop ook een SSD naast de harde schijf plaatsen zonder dat de optische schijf eruit moet?
Jammer genoeg niet. Er is geen plaats voor een 2e schijf zonder dat je de optische schijf eruit haalt. Ik denk dat je een ssd+een normale harde schijf wilt hebben. Dan zou ik als ik jouw was een hybride schijf kopen ;)
PS2: Ik ben 12?

Ben je 12 in de zin van dat je pas 12 levensjaren oud bent?