LG Infinia 47LX9500 Zwart Review

Mektheb 30 juni 2012, laatste update op 1 juli 2012, 2.797 views

LG Infinia 47LX9500 Zwart

Pluspunten

• Design
  • Kleurweergave IPS Paneel
  • Formaat
  • FULL LED
  • 3d en 2 brillen bijgeleverd
  • MKV's Native ondersteunend en ook SBS

Minpunten

• Aansluitingen zitten niet ideaal.
  • De afstandsbedieningen zijn van plastic en zo voelen ze ook aan.
  • Overdag best wat Reflecties.
  • Niet Ziggo Gecertificeerd.

Paar Weken geleden dit toestel aangeschaft bij Redcoon.nl voor de prijs van 1000,00 inclusief verzendkosten.

Unboxing :
De doos zelf is al een aardige omvang, natuurlijk omdat het een 47” inch toestel is.

Bij het eruit tillen van het toestel kan ik alleen maar wijzen op het gewicht.(31.6KG)
Wat natuurlijk komt door de glasplaat die voor het IPS paneel geplaatst is.

In de doos zit 2x een 3D Bril van LG voor de tv( zie Illustratie )
2 Afstandsbedieningen waarvan er 1 een soort Wii remote is waarmee je dus Netcast kan bedienen als je internet op je tv heb,( zie illustratie )
Zoals Youtube / Facebook etc / RTL Gemist.

Ophangen:
De tv is opgehangen met een beugel van Vogel met daarbij een ruimte van 1/2 cm van de muur af, !
Nadeel dat je dan dus met je kabels in de knoei gaat komen, dus bij deze moest ik 3 nieuwe HDMI kabels kopen en een Toslink 90 graden kabel.
Zoals je in de illustratie hieronder kan zien, heeft alleen de Coax aansluiting een plek gekregen die naar onderen wijst.

Zoals je in de illustratie hierboven kan zien zitten er genoeg aansluitingen op het toestel o.a,
  • Tuner type Analoog,
  • DVB-C, DVB-C HD, DVB-T
  • Common InterfaceCI+
  • Video in
  • 2x Component Video, D-Sub (VGA), 4x HDMI, Scart
  • DLNA
  • Audio Digitaal (S/PDIF)
  • 2x USB 2.0
Wi-Fi is optioneel met een dongle van LG.

Ci+ Slot en Ziggo :
Het toestel is officeel niet gecertificeerd voor Ziggo, waarom dat is begrijp ik niet aangezien het een flagship model is.
Verder is het toestel wel prima in staat alles te ontvangen voor Ziggo.
Afhankelijk van de Regio doet soms 1 / 2 zenders het niet van wegen scrambling.

Tv kijken zelf :

Wat een prachtbeeld, het IPS scherm zorgt voor mooie kleurwaardes en is uit de fabriek eigenlijk al prima geconfigureerd.

Zoals mij altijd geleerd is door de verschillende mensen die calibratie’s uitvoeren of gedaan hebben, zoveel mogelijk rommel uitzetten.
Motionplus / Digitale ruisfilters etc allemaal uit !
HD zenders en 1080P films en serie’s zijn echt genieten op deze tv met een 47” toestel met een kwaliteit IPS paneel zijn de kleuren echt fantastisch.
Het geluid van het toestel is zoals bij veel toestellen eigenlijk niet zo goed, maar dat komt omdat wij allemaal verwend zijn met onze eigen HIFI installatie’s. ( en natuurlijk omdat de omvang van de speakers in een tv altijd minimaal zijn,bedankt Johnbytheway, )
Zoals door andere Tweakers en gebruikers opgemerkt heeft het toestel wel last van de Reflectie’s van de zon o.a , dit komt mede door de glasplaat.
Het is verder niet erg storend en is eigenlijk het zelfde als bij een plasma toestel.

3D Kijken
Het 3d kijken.
Er zat een film van NASA bij me 3D speler en dat ziet er erg goed uit , wel zie je wat ghosting en lag.

De brillen zelf zitten beter als verwacht, persoonlijk heb ik zelf geen bril en ook geen contactlenzen en draag ook nooit een Zonnebril, ondanks dit viel het mij mee.

Meteen ook de ervaring van het 3D meegemaakt kwa Bluray's.
Ik zag Resident Evil liggen bij de Free Record Shop in 3D,.
Gekocht thuis open gemaakt zag ik 2 van die brilletjes in het hoesje zitten rood / blauw.
Film erin en afspelen kon 2 opties kiezen play 3D met de brilletjes( die bijgeleverd zaten), of REAL 3d !
Bij deze dacht ik dus ik moet REAL 3D,hebben, er heen navigerend kom ik er achter ik die keuze dus niet kan selecteren.
Want volgens mijn 3D speler heb ik geen REAL 3d TV.
Het was al laat die avond dus ik ben er niet meer mee bezig gegaan.
De dag erna een nieuwe HDMI 1.4 kabel gekocht en die er tussen gezet omdat het misschien wel is de kabel had kunnen zijn.
NASA film er weer in gedaan en gelijk werken met de brillen van LG.
Toen de Green Hornet gekocht een nieuwe film dus ik dacht misschien is dat het en ja hoor ook die werkte gelijk.

Kijk dus goed wat voor soort 3D Bluray film je koopt, want ze zijn niet allemaal
“ echt 3D “

Verder mijn ervaring en persoonlijke mening dat 3D erg leuk is om een keer te doen, maar absoluut niets toevoegt aan de ervaring voor thuis.
In de bioscoop kijk ik er graag na, maar niet voor thuis op de Bank.

Netcast
Netcast, werkt perfect dongel erin en internetten maar,
RTL Gemist en Youtube werken allemaal perfect, wel is het niet zo uitgebreid als de Smart tv’s van Samsung, maar die zijn ook van een veel nieuwere generatie.

Ghosting of Banding
Het toestel heeft wel iets last van banding, bij vooral een heel wit scherm zie je dat alle ledjes in het toestel opbouwen kwa witheid.
Dit komt vooral doordat de ledjes in het toestel 1 voor 1 schakelen, het valt op maar is zeker niet storend.

Edge LED Vs Full LED
Het toestel is een Full LED scherm, wat in houd dat er meerdere led's aanwezig zijn, zie hieronder kwa illustratie.

Wat er dus voor zorgt dat zwart ook echt zwart is.
Aangezien alle led lampjes in het toestel ook individueel aangestuurd kunnen worden, wat er voor zorgt dat wanneer het donker en tegelijk ergens anders op het scherm licht moet zijn dat het dan ook zo is.

Eind Woord
Wat ook goed is om te melden is dat dit toestel 1 van de flagship's van LG 2010 was. (TOP model 2010)
En met name dat hij uit de verkoop is en niet officieel meer in productie.

~[/border]

• Marantz Pm5004
  • Playstation 3
  • Xbox360
  • LG bluray 588 3d
  • Windows 7

Heb jij ook een LG Infinia 47LX9500 Zwart?

Reviews door de redactie

Helemaal mee eens, SBS 3d werkt perfect en mijn beste punt is eigenlijk dat hij gewoon MKV afspeeld.

Helemaal super.
Dat klopt, maar daarom is het geluid nogwel slecht, ga het erbij zetten.

Ook dat klopt en zou ik veranderen ;).

Verder heb ik toendertijd begin 2011 gekozen voor dit toestel, vanwege het design en FULL LED en natuurlijk het IPS paneel, was voor mij het een makkelijke keuze.
Mijn vriendin is helemaal gecharmeerd van het design, en ik zelf heb hele goeie ervaring met IPS panelen van LG.
En ook omdat een hoop andere modellen van merken als Samsung / Sony allemaal Edge LED zijn en dat wou ik absoluut niet vanwege de mindere zwartwaarden.
En hij was in de aanbieding met 2 brillen erbij, dat is eigenlijk de rede.

Als ik nu terug kijk heb ik eigenlijk getwijfeld tussen een 2e hands Pioneer of deze, maar mijn vriendin wou geen plasma, en dat zou ook ver buiten het budget vallen.

[Reactie gewijzigd door Mektheb op 1 juli 2012 11:23]

Volgens mij moet je nog even een correctie plaatsen in je review betreffende de LED lampjes. Ik meende dat dit met zones werkt en niet zoals je beschrijft allemaal individueel aangestuurd kunnen worden.
Jawel hoor :) ( volgens mij ) is dat juist de kracht van deze TV.
It’s LED backlit, and the largest model features 1,200 individual LEDs. It sports 480Hz TruMotion technology and DLNA compliance. It comes with two sets of 3D glasses, which offer a 40 hour battery life

Hetgeen wat ik Quote gaat wel over de 55" , maar die is exact hetzelfde als de 47inch.
Dat is wat ik eruit begrijp hoe hij werkt, ik zou LG is een mailtje sturen voor uitleg, bedankt om er in iedergeval erop te attenderen.
Mocht het dus niet zo zijn ga ik het veranderen. ( afhankelijk wat LG zegt )

[Reactie gewijzigd door Mektheb op 30 juni 2012 23:05]

Anders moet je even de review van tweakers bekijken en dan pagina 3 doorlezen. Tv werkt met led zones en die kunnen individueel gedimd worden. Dus niet alle ledjes zelf. Verder prima review :)
Ik ga het bestuderen, thanks :D
Ga het ook aanpassen nog verder en als inderdaad de informatie anders is dan natuurlijk aan passen.
Groot nadeel van de meeste LG TV's is dat ze een glasplaat hebben en dat zorgt voor enorm veel reflectie in een lichte ruimte.

Voor de rest een nette beknopte review.

[Reactie gewijzigd door Bejit op 1 augustus 2011 20:26]

Inderdaad, ook dat moet ik nog toevoegen in de review, had al wel ter illustratie een foto geplaatst waar je dus de reflectie in terug ziet.

Helaas was dit hetzelfde geval geweest bij een degelijke plasma, maar ben het helemaal met je eens !
Ik heb deze tv ook. Ik ben tot op heden ontzettend tevreden.

De reflectie van de glasplaat valt reuze mee. Overdag kan je de settings wat scherper stellen. Meer backlight bijvoorbeeld zodat de reflectie wat minder is. Ook kan je bijvoorbeeld wat blauw instellen daarmee wordt het ook minder.

Wat de kabels betreft. Er zijn haakse HDMI-kabels te koop of losse haakse connectors. Dat maakt plaatsing aan een muur in principe mogelijk.

Betreffende de 3D doet hij iets onder voor de Panasonics, maar alleen een specialist die dat ziet. De 3D is gewoon goed te noemen. Ik speel 3D af via mijn HDX-1000 en heb HDMI 1.4 kabels, maar ook met de 1.3a kabels kan je gewoon 3D kijken. Tegenwoordig zendt de BBC ook in 3D uit (UPC) en ook dat is prima.

Als je op zoek bent naar 3D via nieuwsgroepen bijvoorbeeld dan kan je MKV SBS pakken. Die speelt hij gewoon af.

Deze tv is mijn beste koop van 2011 geweest. Kan je nagaan. Wat een plezier beleef ik er van. Als ik HD-tv (UPC) kijk is het een waar genot. Films, zalig! Gamen is totaler Wahnsinn!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met 3D!

Waar heb je dit toestel voor 1000 euro eigenlijk besteld, want dat is wel erg goedkoop?
Redcoon.nl.

Helaas niet meer leverbaar ( had de ena laatste )
toestel is end of life.
En ik ga inderdaad een review van 3d toevoegen binnenkort heb inmiddels de kabels alles gedaan, maar ben nog van alles aant testen met de rood blauw brillen en de 3d brillen van LG.
En dan nog de NEP 3d films en REAL 3d films en de gewone 3d films.
En waarom de 1 wel werkt en de ander niet (lang leve niet standaard formats >.>)