Specificaties Single core @ 1,67GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon XP 2000+ Tray Review

Chiel340 14 april 2007, 606 views

AMD Athlon XP 2000+ Tray

Pluspunten

• Prima voor meeste doeleinden.
  • Goeie prestaties voor weinig geld.

Minpunten

• Warmte....
  • Weinig overklokbaar.

Begin:

Na lange tijd een AMD Athlon XP 1700+ te hebben gebruikt kon ik van een vriend een AMD Athlon XP 2000+ krijgen. Ik had al eerder een AMD Athlon XP 2000+ gehad, maar deze in een ver verleden verkocht en hiervoor een nieuwe AMD Athlon XP 3000+ gekocht. Deze AMD Athlon XP 2000+ zou dan ook het hart vormen voor mijn 2e en tevens reserve PC.

Inbouwen:

Was een eitje... de hendel van de Socket A openen, CPU goed met de hoekjes naar boven in de Socket drukken en de hendel weer naar benden. De CPU eerst van wat pasta voorzien en daarna voorzichtig de Arctic Copper Lite koeler erop gemonteerd.

Prestaties:

Na huidige maatstaven is deze processor natuurlijk niet meer de nieuwste. Maar voor mijn doeleiden is hij nog prima geschikt. Het is mijn internet / muziek / game PC (oudere games dat wel). En voor dit doel presteert de CPU prima!

Warmte:

Aangezien deze processor nog voorzien is van de Palomino Core wordt deze van nature al aardig warm. Stresst zit ie zo rond de 55~59 graden en idle niet boven 45~49 graden.

Overklokken:

Doe ik zelden, maar probeer ik soms. Deze processor wou echt niet hoger dan 1750 Mhz (12.5 * 140) maar dat zou ook wel kunnen liggen aan mijn "oude" PC 2100 geheugen. Maar dit is al vervangen door het Nanya geheugen. Daarna ook niet weer geprobeerd. De CPU loopt nu stabiel op 1700 Mhz en dat is voor mij meer dan genoeg.

Prijs:

Tja.... nieuw niet meer te krijgen, 2e hands nog wel. Deze modellen zijn nog steeds redelijk gewild (allemaal uit de XP lijn). Maar die van mij was gratis dus de prijs was zoiezo goed! Maar 2e hands zijn ze rond de 20~25 euro wel te krijgen.

Conclusie:

Goeie processor voor "simpele" doeleinden. Voor de gemiddelde gebruiker nog prima om mee te werken!

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2000+ Tray?

Toen ik dit bij de survey zag staan dacht ik: Aah de memories... Ik weet nog dat ik mijn Athlon XP 2000+ PC bouwde met een ATi Radeon 9000 Pro videokaart.. wat awas dat een snelheidsmonster voor die tijd zeg :) Hij is idd slecht overklokbaar, maar hij levert zeker goed prestaties t.o.v. concurrerende CPU's! Mooie Review ;)