Arctic Copper Lite Review

Chiel340 14 april 2007, 210 views

Arctic Copper Lite

Pluspunten

• Prijs (+/- 7,95)
  • Meerdere Sockets (370/A)
  • Lekker stil
  • Degelijk design

Minpunten

• Met de stelschroef kan de druk op de CPU ook te hoog worden.
  • Koeler is redelijk "groot" en "hoog"

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Nieuwe CPU, nieuwe koeler:

Mijn AMD Athlon XP2000+ wordt nu al langere tijd gekoeld door deze Arctic Copper Lite Socket A koeler. (Tevens ook geschikt voor Socket 370). Arctic heeft gewoon een goede naam opgebouwd in de koeler wereld, dus was de keuze ook snel gemaakt.

Installeren:

Instaleren op mijn CPU was makkelijk. Je kunt de druk die de koeler uitoefend op de CPU regelen met een schroefje. Hierdoor moet je er zelf ook goed op letten of je hem niet te vast op de CPU zet. Het enige nadeel kan zijn dat de koeler erg hoog is.

Verder heb ik de koeler gebruikt op zowel Socket A en Socket 370 processoren. Momenteel koelt hij een AMD Athlon XP 3000+ en een Intel Pentium III-S 1400 Mhz CPU.

Inside the case

Herrie?

De koeler is voor mij acceptabel stil, maar het kan zeker stiller. Hij loopt standaard aan 1900 RPM. Het scheelt dat de rest van mijn systeem nu meer herrie maakt dan de CPU koeler. Dus daar moet ik nog maar eens iets aan gaan veranderen. ;-)

Kabel management zo netjes mogelijk...

Temperaturen:

Mijn AMD Athlon XP2000+ wordt lekker koel gehouden. Hij is ongeveer 40 graden idle, en 55 graden stresst. Valt voor mij dus best mee, aangezien de Palomino Cores aardig warm kunnen worden. Maar ik zal het in de zomer nog eens even weer proberen.

Conclusie:

Prima koeler, voelt goed en degelijk aan. Niet al te zwaar voor op je CPU, maar dan moet je hem ook niet al te vast aandraaien. Hij is lekker stil, en niet al te duur.

We zijn ondertussen al een aantal jaren verder en de CPU koeler bevalt nog steeds goed. Zo goed, dat ik nog een tweede model heb aangeschaft.

Heb jij ook een Arctic Copper Lite?