TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch Review

AndriesLouw 1 april 2012, laatste update op 1 april 2012, 5.151 views

TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch

Pluspunten

• Stroomverbruik
  • Jumbo-frames

Minpunten

• Eco-modus

Features Score: 4
Even een waarschuwing: Deze switch kan vanwege zijn "eco-modus" zeer slecht overweg met lange UTP-kabels, en heeft er een handje van om dan de snelheid terug te zetten naar 10Mbit/s. Het probleem doet zich vrij willekeurig voor, op alle poorten. Ook lijkt de switch een poort uit te zetten als deze een paar tellen niet actief gebruikt wordt.

Dit vertaald zich in connecties die lang duren om op te zetten, wat heel vervelend is (bijvoorbeeld tijdens het browsen, waarbij je poort vrij vaak niet actief is, en dus "uitgeschakeld" wordt). Nadat een connectie is opgezet is het altijd weer een verrassing of en hoe lang het duurt voordat je poort naar 1 Gbit/s geschakeld is.

Deze "eco-modus" is niet uit te schakelen voor zover ik weet. :(

Update: Even ter informatie; Ik heb dus kabels lopen die ruim de 40/50 meter lengte overschrijden. Met apparatuur van de concurrentie haal ik wel over die kabels gigabit-snelheden. De bovenstaande switch werkt wel redelijk op kabels tot een meter of +/- 20, maar heeft er ook dan een handje van om na verloop van tijd de snelheid te downgraden.

Het enige waar de switch geen problemen mee heeft is kabels rond de paar meter, dat is leuk, maar niet waar ik hem graag voor in wil zetten. Ondertussen is dit type switch vervangen door LevelOne's bij mij, en sindsdien heb ik geen problemen meer gezien.

Heb jij ook een TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch?

Even ter informatie: Ik heb dus kabels lopen die ruim de 40/50 meter lengte overschrijden. Met apparatuur van de concurrentie haal ik wel over die kabels gigabit-snelheden. De bovenstaande switch werkt wel redelijk op kabels tot een meter of +/- 20, maar heeft er ook dan een handje van om na verloop van tijd de snelheid te downgraden.

Heb dit probleem eerlijk gezegd niet met een dropveterkabel van 20 meter die door de stoppenkast loopt. De snelheid blijft na dagen gewoon 1 Gbps. Ook met inactiviteit op de kortere kabels geen tijdelijke "uitschakeling".
Ik was ook ge´nteresseerd in deze switch maar met deze info ben ik toch weer wat wijzer geworden. Bedankt!
misschien had je een DOA? ik heb deze problemen niet
Idem dito, ik heb deze als backbones voor mijn kelderverdiep en als access-switch in de living, geen problemen daartussen...
Ik zou de switch gaan omruilen als ik jou was, ik heb deze switch in de meterkast, hieraan zitten kabels die via de kruipruimte o.a. naar de andere kant van het huis lopen en dan naar zolder (volgt de verwarmingspijpen) , ik gok een meter of 20 in totaal verder heb ik naar iedere slaapkamer 1 lopen, tussen de 10 en 15 meter en ik heb geen problemen.
Wij hebben hier verschillende kabels lopen van 10 tot 40 meter. En ik moet toegeven, ik heb totaal geen last van het probleem wat je beschrijft.
Het beste wat ik je kan aanraden is even contact op te nemen met je leverancier en even vragen hoe 't zit.