Thermalright Silver Arrow Review

ccc456 1 augustus 2011, laatste update op 5 september 2011, 1.444 views

Thermalright Silver Arrow

Pluspunten

• Koelvermogen indrukwekkend (ook passief)
  • Solide kwaliteit
  • Prijs/kwaliteit
  • Fluisterstil
  • Prachtig om te zien!

Minpunten

• Gewicht 1,2kg (niet handig als je je PC veel verplaatst)
  • Kan alleen bij mijn geheugen als ik een fan verwijder

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Nu nog een koeler voor mijn 2600K, maar welke?
Eerst wat testjes gelezen, en iedereen zit zo'n beetje op de Scythe Mugen(2). Maar dat ding is een pain om te monteren.
Dus nog verder gezocht en uiteindelijk uitgekomen op de Thermalright Silver arrow.

Wat een built quality! Het voelt zwaar en solide aan en alle benodigdheden zijn meegeleverd (ook koelpasta)
Het monteren is niet moelijk, je moet eerst een backplate monteren en vervolgens zet je het enorme moloch (1,2kg) er op.

Standaard zitten er 2x140mm ventilatoren bij. Deze worden door mijn Gigabyte Mobo geregeld. Via de BIOS in de stand "silent mode" draaien ze idle op 225rpm of staan uit. De core temp is dan in idle 40C.
Bij OC 2600k @ 4200 en prime95 draaien ze op 700rpm (dit terwijl ze tot 1300rpm kunnen draaien) bij een core temp die niet boven de 69C komt! en een room temp van 23C.
Not bad! De 2600k heeft een max temp van 95C dus nog genoeg ruimte.

Kortom: Indrukkwekkend koelvermogen ook passief _/-\o_

• Intel 2600K
  • Gigabyte Z68X UD3
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Thermalright Silver Arrow?

Ben ook rond aan het zoeken voor me straks nieuwe geleverde AMD 1055T.
en ik denk dat het deze wel gaat worden.

misschien een vraagje maar zou je misschien een foto willen plaatsen hoe de koeler er bij jou nu erin zit? :D
Doe ik, einde vd week.
Het is een ATX moederbord, maar door deze cooler ziet het eruit als een mATX :)
Past dat ding nu wel of niet op socket 1155?? Op hun eigen site word hier niet over geschreven maar op andere wel weer.
Deze koeler heeft mijn voorkeur boven de scythe en noctua maar dan moet ie wel op socket 1155 passen :)
Ja hij past op de 1155 socket :)
ah kijk dan kan ik hem met een gerust hart gaan bestellen...thx man
nice.. lekker vol kastje zo :P
Welk geheugen heb je eigenlijk? Ben bezig met het samenstellen en wil ook graag deze koeler mits het geheugen past :) Thanks
Kingston hyperX. Het moet in ieder geval geheugen zijn zonder extra koeling op het geheugen, de ruimte tussen de fan en het geheugen is zo'n 3 mm. Je kan evt ook de fans van de SilverArrow opschuiven, dan zit er geen fan boven het geheugen.

[Reactie gewijzigd door ccc456 op 11 oktober 2011 23:48]

Bedankt voor je antwoord :)
De Scythe mugen 2 is een beetje lastig te monteren, maar ik betwijfel of het met deze koeler zoveel makkelijk gaat. Heb al meerdere Scythe's gemonteerd en het is best te doen.
Dat is ook persoonlijk denk ik, ik vind deze simpel te monteren maar ik heb echter geen Scythe Mugen 2 mogen installeren. Het was ook niet doorslaggevend voor mijn keuze, maar een prettige bijkomstigheid.