Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB Review

R1 29 juli 2011, laatste update op 29 juli 2011, 540 views

Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Pluspunten

• snel!

Minpunten

• problemen met compatibility
  • firmware was niet de laatste, bevatte een bug, en handmatig moeten updaten

Heb de M4 gekocht voor in de Asus K73E laptop waar een extra bay in beschikbaar is.
Na het plaatsen van de SSD op het eerste slot, windows 7 geiinstalleerd, waarna opviel dat na het welkomst scherm, de PC hangt voor bijna 1 minuut. Even speuren in de error log blijkt het een intel driver iastor feature te zijn. Hij probeert LPM op te zetten maar dit leidt tot een timeout. Laatste drivers van intel boden geen soelaas, maar de Firmware upgrade van de M4 wel! in de release notes stond het zelfs weergegeven...." Improved performance with Link Power Management. "
Hierna geen last meer van gehad.
Nog wel een 2e punt van aandacht, welke in de Asus/Crucial combi zit:
vanuit een koude start wil Win7 niet starten, wat lijkt op dat het te snel gaat voor de bios? Het rare was dat als je iets in het bios aanpaste, Win7 daarna wel opstarte (geen koude boot meer) .
Ennkele settings aangepast(iets met fancy boot), en uiteindelijk gaat hij nu in 1 keer door. Lijkt me niet de boosdoener maar uiteindelijk doet hij het nu. fingers crossed...

Verder is het een fijne snelle schijf die zichzelf nog moet bewijzen ;)

Heb jij ook een Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB?

De review vind ik te beknopt, ik zou graag ervaringen met applicatie gebruik en opstart tijden willen zien bijvoorbeeld.
@ Dreamcatcher:
Opstart tijden zie je zo vaak, en t.o.v. schijfstations is dit bijna altijd sneller.
(SSD is snel t.o.v. HDD, what else is new...)

@ R1:
Leuk (voor jouw wellicht minder leuk) om eens de strubbelingen te zien om nieuwe hardware aan de praat te krijgen. Succes verder met je aanwinst! :)
inderdaad geen benchmark toegevoegd, anderen zijn mij voorgegaan

Ik vind het altijd interessant om mogelijke problemen/ervaringen en oplossingen te zien, dat is t enige wat ik wilde delen en nog kan toevoegen op de al bestaande reviews