Nexus VCT-9000 Review

Vigilans 28 juli 2011, laatste update op 28 juli 2011, 434 views

Nexus VCT-9000

Pluspunten

• Stil
  • Led
  • Vormgeving

Minpunten

• Eenvoudige installatie, echter omslachtig.
  • Koelpasta "overbodig"

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 3
Dit meer als toevoeging op de review van JeroentjeB (kan me helemaal vinden in zijn verhaal)

Voor AMD moet het mobo uit de kist gehaald worden. (tenzij je imbussleuteltjes hebt die met een bochtje kunnen draaien :p) Tevens dient de kap met de fan (als 1 geheel) er van af geschroefd te worden omdat anders de schroefjes niet goed bereikbaar zijn en je ze waarschijnlijk (wellicht afhankelijk van mobo) niet goed aan kan draaien.

De koeler draait op een gigabyte 990XA UD3 icm een Phenom II 980 BE @ 3.7 met een idle temp van 35 graden. Dit was met de stoch koeler idd 2 graden minder. Stressed (maar nu speel ik doorgaans alleen Dirt3) echter ben ik van 58 graden naar 51 gegaan. Gezien ik geen super-overclocker ben, ben ik hier helemaal tevreden mee, gezien de geluidsproductie (waar het me om te doen was) super is!

Met wat handigheid zou ik de installatie voor AMD in elk geval niet moeilijk noemen. Eerder wat omslachtig. Aan de andere kant, geeft het mooi eens de mogelijkheid eens orde op zaken te stellen en alles in de kist weer eens netjes te ordenen.

De bijgeleverde koelpasta is in 1 woord beroerd te noemen. Het is nét genoeg, alleen te dik (haast brokkelig) van structuur (terwijl deze toch goed vacuüm verpakt aangeleverd is). Eentje bij kopen dus!

Heb jij ook een Nexus VCT-9000?

Reviews door de redactie