Club 3D CGNX-G796 Review

Luwe 16 september 2007, laatste update op 10 januari 2011, 1.361 views

Club 3D CGNX-G796

Pluspunten

• Goed overclockbaar
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Stock koeling had stiller gekund

Specs van de Club3D 7900GT:
Output: 2x DVI (max res van 1900 * 1200 px; HDMI ready) + S-video
SLI mogelijk
Shaders: 3.0
HDR Rendering Engine

Inmiddels al bijna een jaar in het bezit van de NVidia GeForce 7900 GT van Club 3D. Dit om mijn oude 6600 LE te vervangen, die nodig aan vervanging toe was en niet meer mee kon komen met alle hedendaagse games.

Featureset
Mogelijkheid twee monitoren op de videokaart aan te sluiten. Daarnaast is er een TV-out aansluiting en wordt er een DVI/VGA converter bij geleverd. De bijgeleverde games zijn niet echt veel soeps. Alleen Colin McRea was de moeite waard.

Prestaties
Erg goed. Alle hedendaagse games zijn op fatsoenlijke resoluties te spelen met genoeg toeters en bellen aan, mits de rest van het systeem ook redelijk up to date is. Ook het stroomverbruik is minimaal.

Overclocking
Standaard clocks van de videokaart zijn 450/1320 MHz. Inmiddels probleemloos op kunnen hogen naar 500/1600, waarbij het waarschijnlijk nog wel mogelijk is om verder te gaan. Al met al een goed overklokbaar kaartje dus.

Warmte/geluid
Idle zit de temperatuur van de kaart rond de 55 șC. Bij gamen zal dit niet hoger oplopen dan 65șC. Prima dus. Geluidproductie kan een kanttekening bij geplaatst worden. Vergeleken met de rest van de fans in dit systeem maakt de stock koeling van de kaart de meeste lawaai. De kaart maakt geen ondraaglijke herrie, maar het had stiller gekund.

Heb jij ook een Club 3D CGNX-G796?

@renegade,, maar misscien vergeet jij wel dat er ook mensen zijn die bepaalde eisen stellen aan een survey :P
Persoonlijk vind ik het een kleine moeite om de specs, benchmarks e.d op te zoeken van deze kaart maar niet iedereen is daar even goed in denk ik :+

Dus zou het misschien handig zijn om deze dingen toch te plaatsen.
Juist omdat ze zo makkelijk te vinden zijn hoeven ze hier niet perse opnieuw neergezet worden vind ik...
Kan wel zijn maar elk systeem presteert weer anders. Veel mensen willen toch graag weten wat een ander doet. Een survey is een ervaring van een gerbuiker, benchmarks horen daar wel een klein beetje bij. Als deze te laag of juist veel hoger zijn dan verwacht kan men hier wellicht op inspringen door tips te geven of de tips van de survey over te nemen.
Benchmarks, FPS'en in games? :9~
heb je je kaartje met rivatuner, getweaked, voltmod of iets dergelijks? ben ik wel benieuwd na, en net als justshootit zegt: benchmarks en fps ben ik ook erg benieuwd naar!
Verder nix aan te merken op je survey ;)
Inderdaad nette survey. Benchmarks zijn eigenlijk bijna overbodig voor deze kaart (we weten allemaal al ongeveer hoe hij presteerd). Deze survey lijkt me dan ook gewoon geschikt voor de persoonlijke mening en de ervaringen met de kaart.
Dan is deze Productsurvey dus ook overbodig volgens jou ?
aangezien we eigenlijk alles al weeten....
Sorry als er iets ontbreekt in de survey. Is m'n eerste namelijk :P

Benchmarks heb ik er dus ook niet bijgezet, maar via google zijn er genoeg te vinden. FPS in CSS ligt rond de 120 (geen AA; geen HDR; 1280 * 1024) en in TES: Oblivion rond de 40-60 (geen AA; met Bloom lightning; 1280 * 1024). Verder heb ik de kaart overgeklokt mbv Powerstrip. 3DMark test heb ik niet voor je, aangezien ik dat progje (nog) niet heb. :P

Zal de specs er wel even bij editten ;)