Sandisk Cruzer Slice 32GB Zwart Review

artmaster 28 juli 2011, laatste update op 29 juli 2011, 1.790 views

Sandisk Cruzer Slice 32GB Zwart

Pluspunten

• Goedkoop 1 EUR = 1 GB
  • Prima opslag voor normale documenten en zo

Minpunten

• Relatief langzaam

Ik heb deze USB stick gekocht om Wii Spelletjes op te zetten.

De write/read snelheid is 28/15 MB/s volgens http://usbflashspeed.com/7324
Dit haal ik in de praktijk niet:
Read: Ik kom op read 15MB/s met uitschieters naar 30MB/s met HD Tune.
Write: Windows write van 15 MB/s zakt in naar 5 MB/s. FAT32 /NTFS maakt niet uit.

Voordat je 32 GB hebt volgeschreven ben je wel een tijdje zoet.
Deze USB stick leent zich prima als archief, documenten etc.
32 GB aan muziek mee te nemen voor in je autoradio of zo?

De readsnelheid is te laag en niet steady genoeg voor de Wii.
Dus 8 GB cheapo "Made in China" USB stick er weer in.
Volgend project: SDHC 32GB Class 10 met een Sandisk Micromate.

-edit: Iets positiever gemod. Met dank aan Roland83 :)

• Nintendo Wii Sports Pack Wit
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Sandisk Cruzer Slice 32GB Zwart?

Iets van 30 MB/s steady. Moet wel mogelijk zijn: http://usbflashspeed.com/

Cheapo stick haalt ook 20 MB/ redelijk steady zonder rare uitschieters. Dit is blijkbaar goed genoeg voor een Wii. Ik kan helaas geen benchmarks op de Wii draaien :)

Oordeel misschien bijstellen prima budget USB stickje maar niet geschikt voor de Wii.
Dat lijkt me goed. Je verwachtte gewoon meer, en het is nu natuurlijk jammer dat je een stick hebt liggen waar je niks mee kunt.

Maar kijk bijvoorbeeld ook eens naar SDHC geheugenkaartjes en snelheden: de veel goedkopere class 4 of 6 kaartjes halen lang niet de snelheid van een class 10 kaartje, waarbij je die class 4 of 6 niet kunt gebruiken voor je spiegelreflexcamera. Het rottige is hier dat op de geheugenkaartjes staat hoe snel ze zijn, en fabrikanten van USB-sticks hebben nog geen snelheidsrating uitgevonden.. Helaas.
Wat had je voor snelheden verwacht? En wat voor snelheden haal je met de "made in china" stick?

Ik heb ook genoeg goedkope usb-sticks voorbij zien komen (7 euro voor 4 GB en ook (veel) goedkoper), en ik mocht blij zijn als die sticks 4 MB/s schrijven en 10 MB/s lezen. Dus zo langzaam is jouw exemplaar niet.
@Roland83: Goede tip!

Volgende project:
Transcend SDHC 32GB Class 10
icm
Sandisk Micromate

De Sandisk Micromate staat op de whitelist: http://wiki.gbatemp.net/w..._Compatibility_List#Other

By the way Sandisk SDHC 8GB Class 4 haalt in HD Tune een bij steady read van bijna 20MB/s icm met de Micromate.
De Sandisk geheugenkaartlezers werken met heel veel samen, gelukkig. Ik heb goede ervaringen met mijn MicroMate. Maar pas wel even op de snelheden: die class 10 belooft een schrijfsnelheid van minimaal 10 MB/s. Dat houdt dus in dat een kaartje die 10,1 MB/s schrijft, ook class 10 is. De goedkopere merken flessen de boel nog wel eens. De veel te goedkope iBood-aanbieding onlangs, van Dane-Elec 8 GB class 10 kaartjes bleken slecht te zijn: slechts 9,6 MB/s write. Het is dus niet allemaal geweldig; jouw usb-stick is makkelijk sneller. Je hebt wel garantie dat het over de hele linie 10 MB/s en meer kan halen.

Het geschrevene was niet direct bedoeld als tip, maar als ik mijn eigen stuk teruglees heb ik het wel zo geschreven. Was niet handig, want ik bedoelde het meer als vergelijking. Sorry voor de verwarring!