Scythe Yasya Review
Een prima koeler die zijn werk goed doet. Ik gebruik deze koeler in combinatie met een AMD 1100t op een Asus EVO M4N79XTD. Het enige grote nadeel van deze koeler is het formaat. Omdat deze erg breed is zit hij bij veel moederborden over 1 of 2 geheugensloten heen. Wanneer je lage ram modules gebruikt is dit een enorm probleem, maar bij de wat hogere type geheugens (bijvoorbeeld de G-skill Ripjaws) zit hij behoorlijk in de weg. De koeler kwam bij mij echt strak op de geheugens te staan, wat ook het vervangen van geheugen indien deze defect raken erg lastig maakt. Bovendien wordt de koeler simpelweg met een kliksysteem bevestigd, terwijl de koeler toch behoorlijk zwaar is. Dit is niet handig als de computer vaak verplaatst wordt. Nu heb ik...
Pluspunten
Stil bij idle Makkelijk te installeren Goede prijs/kwaliteit verhouding
Minpunten
Hoorbaar bij hogere toerentallen Bevestiging met kliksysteem (dus spanning op moederbord) Scherpe randen aan de koeler Zit in de weg bij hogere geheugenmodules Kan alleen omhoog of omlaag blazen, niet zijwaards
Eindoordeel
Op lage toeren kan ik de cooler nauwelijks horen. Op hogere toeren hoor je hem wel blazen, maar nog steeds stukken minder dan de standaard CPU koeler die AMD meeleverde met mijn 1100t. Een ander nadeel vond ik dat de cooler alleen naar beneden of boven toe kan blazen (dus naar of van de voeding), en dat deze niet een kwartslag te draaien was om hem naar de system fan toe te laten blazen.
Over het algemeen een goede koeler voor weinig geld, maar let goed op de hoogte van je geheugenmodules (of de afstand van de geheugenbanken tot de CPU), en op de airflow van je behuizing!
Reacties (3)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/261684/crop5a8e7907d377c_cropped.jpeg?f=community)
/u/328063/22112010143027tux.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/55093/UPpharoah.jpg?f=community)