Specificaties 46" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE46D8000YS Review

Easteregg 21 januari 2012, laatste update op 30 april 2013, 49.317 views

Samsung UE46D8000YS

Pluspunten

• Prachtig beeld (vooral bij HD)
  • Erg mooi design
  • Goede kleuren
  • Goed contrast
  • goede zwartwaarden
  • Goed voor gebruik met ps3 wegens prima response time als spelmodus aan staat
  • 3D werkt best van alle actieve shutter tv's die ik gezien heb
  • Anynet+
  • Allshare
  • Smart tv heeft leuke functies

Minpunten

• Had graag een sneltoets van spelmodus op de afstandsbediening gezien, eigenlijk graag een hele betere remote
  • De tv is duur, te duur
  • Tv kan maar op 1 zender tegelijk afstemmen
  • de afstandsbediening reageert soms traag of niet
  • de tv is soms wat traag, doet me denken aan de samsung star telefoon
  • de tv heeft wat leuke functies zoals je telefoon als remote gebruiken, dit heeft geen zin gezien het feit de tv de wifi verbinding uitschakelt als de tv in standby gaat
  • de kleuren kunnen door sommige mensen wat agressief worden ervaren
  • geen indrukwekkend beeld bij SD kwaliteit
  • De EPG werkt niet goed, je moet eerst al op de zender geweest zijn voordat die zender pas info gaat weergeven in de epg, dan kan ik dus al mijn 20 zenders voorbij gaan zappen en dan pas gebruik gaan maken van de epg.
  • ik vind de firmware slecht, ik vind de hele software maar matig, of de cpu is gewoon niet snel genoeg voor wat de tv nodig zou hebben, ook dit doet me denken aan de samsung star telefoon

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Algemene beoordeling

4 sterren, je gaat hieronder lezen waarom.

Eisen

Er moest een nieuwe tv komen met mooi beeld en hij moest future-proof zijn.

Featureset

Waarom 4 sterren?

[edit] geen 5 maar 4, na deze tijd vind ik de tv net te min voor 5 sterren, je kan in de review lezen waarom

Out of the box

De tv word geleverd met 2 3d brillen, een schoonmaakdoekje, 150 euro retour van samsung en nog eens 50 euro die je cadeau krijgt om met de smart tv functie films te huren. Ook krijg je een aantal handige kabels en een cardreader erbij. het enige wat ontbreekt is de HDMI kabel. (wat goed te begrijpen is want wat voor een HDMI kabel je wil gebruiken en hoeveel je daar aan wil uitgeven is je eigen keuze)

Wat ik er bij moest hebben dat ik apart moest aanschaffen was een digitenne antenne die op de tv kon worden aangesloten. Ik had al een abonnement op digitenne dus ik kon het pasje in de cardreader doen maar dan moest ik dus nog wel eerst een antenne hebben die niet bijgeleverd was maar dus apart aangeschaft moest worden. (niet duur en gelukkig had de smits het)

De originele digitenne antenne (die je bij dat pakket met dat grijze digitenne kastje krijgt) kun je niet aansluiten op de tv. Heeft iets te maken met de antenne voeding.

Goede feature's

De tv is 3d ready, de 3d functionaliteit werk uitstekend maar ik gebruik het hoe dan ook nooit.
De tv heeft zeer uitgebrijde menu's en een smart functie die veel (onzin) maar ook goede dingen te bieden heeft. Voorbeelden van onzin zijn is bijvoorbeeld dat je je beeld in 2 kan splitsen en op de ene helft kan twitteren en de andere tv kan kijken. ook heeft de tv facebook hyves en nog veel meer (ook spelletjes) die te downloaden zijn gewoon vanaf je "TV" (Wat leuke dingen vind ik buienradar, youtube en de tv gids)

Foto van smart tv

De tv is uitgerust met HDMI 1.4 poorten.

De tv heeft wifi maar is ook aan te sluiten met lan. De eerste keer dat je je tv aansluit vraagt hij dan ook meteen om internet. Als er een internetverbinding beschikbaar is gaat de tv gelijk ook de firmware updaten als dat nodig is (Mijn model was niet voorzien van de nieuwste firmware maar dat is dus meteen al geupdate.

een goede feature is "PIP" waarmee je 2 zenders (source's) te gelijk kan kijken.

Voorbeeld: Ik kan een spel spelen op de ps3 en tegelijkertijd een zender kijken, je kan instellen waar de zender in beeld moet komen en hoe groot. Ook kun je instellen van welke source je het geluid wil. Tegelijkertijd geluid van bijde source's kan niet.

Webbrowser

De tv heeft een webbrowser die over het algemeen goed en snel werkt, alleen moet je alles typen met je afstandsbediening en dit is gewoon een drama. De tv reageert gewoon een halve seconden later op wat je indrukt wat he typen heel lastig maakt, ik vind het vreselijk. Youtube op de webbrowser heb ik niet geprobeerd omdat de tv al een youtube app heeft die goed genoeg werkt en video's automatisch in HD (als dat beschikbaar is) afspeelt.

Site's getest op de tv: Google, tweakers, facebook.

Dit werkte gewoon goed op het drama van het typen na dan. Na die keer heb ik de webbrowser nooit meer gebuikt.

Sharing

De tv heeft samsung's allshare voor geinstaleerd waarmee je met galaxy telefoon's/tablet's of samsung laptops bestanden kan delen. De tv heeft ook gewoon DLNA waarmee je net als met de ps3 (playstation 3) bestanden draadloos kan delen via het thuisnetwerk. Dit werkt gewoon goed.

Afstandsbediening

De afstandbediening is goed ingedeeld, overzichtelijk en niet ingewikkeld. De tv reageert soms wat laat op
wat je op de afstandsbediening indrukt maar niets om je aan te ergeren. De afstandsbediening beschikt ook over een zogenaamde OFN sensor. (dit staat ook op de achterkant van de afstandsbediening)
Een OFN sensor is een aanraakgevoelige sensor. (Die ook in de nieuwste blackberry's zitten) als je dus met je vinger de sensor aanraakt zie je dat de tv (doordat het rode ledje op de tv er op reageert) door heeft dat je hem aanraakt, alleen gebeurt er dan niets. Ik weet niet waarom deze afstandsbediening zo'n sensor heeft want je kunt er verder helemaal niets mee. Misschien is de afstandsbediening wel gewoon universeel. (OFN staat voor optical finger navigation)
Ook heeft de afstandsbediening achtergrondverlichting die je aan of uit kan zetten. Als het aan staat dan licht hij ongeveer 2 seconden oranje op als je ergens op een knopje drukt.

Wat ik echter wel mis op de afstandsbediening is een sneltoets om de spelmodus te activeren.
Iedere keer als ik nou een dvd/blu-ray wil kijken op de ps3 is wat ik eerst moet doen:

Menu -> systeem -> algemeen -> spelmodus -> uit.
dit had ik graag als sneltoets op de afstandsbediening gezien
en andersom moet ik het na het kijken van de film ook weer aan gaan zetten om spellen te kunnen spelen.

dit werkt prima.

Toevoeging van "Chris5488"

Prima is niet het juiste woord lijkt me... Ik heb het getest bij mij thuis en inderdaad werkt het allemaal leuk, maar omdat deze bediening over het netwerk gaat (dus smartphone->wifi->netwerk->tv indien deze aangesloten is op het netwerk) vervalt dde verbinging van zodra je de tv uitzet. Kortom je kan de tv niet aanzetten met je smartphone Dan moet je alsnog naar de remote grijpen als je voor de tv gaat zitten om vervolgens de app op je smartphone te starten en te laten verbinden met de tv... erg omslachtig waarbij je dus liever gewoon de remote gebruikt. Enkel voor het surfen op het web (waarbij je tekst moet ingeven) heeft de bediening met de smartphone meerwaarde. Samsung had dus een Wake-On-Lan functionaliteit in dit toestel moeten steken als het echt nuttig moest wezen.

De afstandsbediening

Spelmodus

Spelmodus gebruik ik altijd als ik een spel speel op ps3 omdat de tv anders te veel last heeft van een te late response time. littlebigplanet is prima te spelen maar voor fps shooters reageert hij net niet snel genoeg ([edit] tenzij de spelmodus aan staat want dan gaan ook fps shooters prima ). Als de spelmodus ingeschakeld is is alle vorm van waarneembare lag weg. wel is de verbetering van mooi vloeiend beeld dan (wat dus voor de late response time zorgt) uitgeschakeld samen met nog wat andere onbelangrijke dingen.

Knopjes op de zijkant van de tv

Dat zijn:
Source
Harder
zachter
Channel up
Channel down
Menu
Power (stand-by, want de tv kan niet helemaal uit tenzij je de stekker er uit trekt, dit is trouwens niet erg want in stand-by gebruikt hij praktisch net zo veel stroom als wanneer hij helemaal uit zou staan)

verder nog goed om te weten

Verder heeft de tv alle moderne aansluitingen, 3x usb 2.0, 4x HDMI 1.4, Component In (Y/Pb/Pr), Composite In (AV), Digital Audio Out (Optical), PC In (D-sub)/vga, 2x scart, RF In (Terrestrial/Cable Input), RF In (Satelite Input), Headphone, PC Audio In (Mini Jack), DVI Audio In (Mini Jack), Ethernet (LAN) en ingebouwde diggitene/ ziggo en nog wat zowel digitaal als kabel zender functie of iets dergelijks.

[edit] Scart is 2x aanwezig, ik had het echt over het hoofd gezien.

Let wel op dat de tv geen 3,5 mm output heeft, wij hebben bij de tv geen digitale versterker staan en gebruikten de 3,5 mm uitput voor de externe speakers als we films keken. Maar geen zorgen de man bij de smits had gelukkig een niet heel duur klein dingetje (ongeveer 10x10 cm) dat waar je een digitale optische spdif/coax kabel in doet en waar dan vervolgens een tulp kabel in te doen is. No problemo dus

De audio converter

Verder heeft de tv ook nog een mogelijkheid om de delay van het geluid in te stellen voor externe speakers, dit staat standaart op 50 ms als de tv niet in spelmodus staat en dan lopen de speakers ook gewoon synchroon met het geluid van de tv.

Geluidskwaliteit

De tv zelf heeft gewoon stereo speakers (10 watt) , nou omdat deze tv zo dun is zegt men dat er slecht geluid in zit. wij hebben zelf goede externe speaker dus ik heb goed vergelijk materiaal. het geluid van deze tv is dus absoluut niet slecht, wij gebruiken dan ook alleen maar met films de externe speakers (die uiteraard beter klinken) omdat het geluid van de tv zelf al erg goed is. Niets om je zorgen om te maken als je deze platte led tv wil kopen. Het geluid is prima, niet storend, schel of op welke manier vervelend voor je oren dan ook. Muziek luisteren op deze tv speakers zou natuurlijk niet mooi klinken maar voor tv zenders klinkt het gewoon goed. Het volume waar wij de tv meestal op hebben staan is 10/100 en dat is zeker al luid genoeg. Ik kan me geen scenario voorstellen waar je ook maar meer dan 50/100 zou nodig kunnen hebben. en meer dan 20/100 is zelfs bij een zachte film al meer dan genoeg. De tv speakers kunnen dus erg hard zonder dat het geluid gaat krassen of desoriŽnteren of iets in die richting. De tv heeft verder nog audio presets/voorinstellingen zoals: Film, muziek, versterken en nog wat maar de standaart instelling klinkt eigenlijk gewoon het beste. Verder heeft de tv nog iets van srs premium sound dacht ik oid. en dat maakt het geluid ook nog wel iets mooier, daar staat de tv hier op ingesteld.

3d

De tv kan van standaard 2d beeld 3d maken, dit is een goede feature maar ik zou het persoonlijk nooit gebruiken, het beeld krijgt namelijk iets meer diepte maar ik vind het niet de moeite waard. Verder kan de tv nog op een hele boel manieren zoals side by side (waarbij je 2 beelden naast elkaar hebt in 2d mode of op normale schermen ) zoals bij de meeste gedownloade films of youtube in 3d, 3d maken simpelweg omdat hij de 2 beelden in elkaar schuift, dit werkt erg goed. Kortom je hoeft je geen zorgen te maken dat de tv een 3d functie/modus/optie niet ondersteund want hij is uitgerust met alles wat je je kan bedenken.

Je kan ook uiteraard zelf de diepte van het beeld instellen en nog wat andere ingewikkelde dingen instellen die het beeld beter maken als het beeld (doordat je er niet goed voor zit of te dichtbij/te ver) er niet optimaal uit ziet. Als je er een beetje mee oefent en experimenteert dan krijg je er altijd wel goed beeld uit.

3d brillen

Ook de 3d brillen komen standaard met (platte) batterij en schoonmaakdoekje.
De 3d brillen die meegeleverd zijn houden het per keer dat je ze oplaat 70 uur! uit.
Het probleem dat de 3d brillen snel leeg zouden gaan is dus geen probleem bij deze brillen.
De brillen kosten op zn goedkoopst (voor zover ik weet) per stuk 40 euro bij de BCC wat niet eens heel erg veel is. De 3d brillen als je ze op zet hebben een klein beetje groen kleurige glazen. (combinatie van plastic en glas wat onze pup niet veel moeite koste om kapot te maken maar wat in normale omstandigheden niet kwetsbaar is) zodra je de bril aan zet en de tv in 3d mode zet worden de glazen gewoon doorzichtig. Je kunt wel een klein beetje merken dat de brilletjes een beetje flikkeren vanwege het feit dat het active shutter glasses zijn maar het is niet erg storend en misschien is het hier ook wel meer omdat we bij een raam zitten. De brillen zitten verder ook niet vervelend of voelen zwaar aan. De 3d brillen zijn verbonden met de tv door middel van bluetooth omdat dit beter werkt. Het is nog wel mogelijk om gewone infrarood brilletjes aan te sluiten.

Samsung SSG3100GB 3d bril

Explore 3d (app)

Het ziet er zo uit

Het is een dienst waarmee je muziekvideo's, film/game trailers, documentaires en nog filmpjes voor kinderen in 3d kan bekijken. Het is een mooi programma dat overzichtelijk en goed is gemaakt. Het content dat er word aangeboden is vrij uitgebreid en er staan ook genoeg leuke dingen tussen. Bijvoorbeeld mooie landschappen met bijpassende muziek.

Muziekvideo

Trailers

Documentaires

Kids

Een film afspelen van je usb

De tv heeft genoeg usb poorten beschikbaar, je stopt je usb'tje gewoon in de tv en je kunt film kijken, niet moeilijk doen. De formaten die ik afgespeeld heb op de tv waren avi, mkv en mp4 en die deden het alle 3.
Ook de ondertiteling werkte in het formaat van srt. De tv speelde het zonder moeite af, gewoon vloeiden zonder haperingen. Alleen bij mkv deed de ondertiteling het helaas niet. Ik heb zelf nog niet mee gemaakt dat een film bestand niet wilde afspelen op deze tv.

Toevoeging van "Chris5488"

De tv registreert dat het een USB-stick is en geen HDD, om een of andere reden wil de tv dat niet gebruiken vanwege 'performance'-redenen. Aangezien zowel een USB-stick als de HDD door de USB2.0 in snelheid gelimiteerd worden klopt die stelling dus echter niet. Een beetje raar dus, maar kortom: de tv accepteert enkel HDD's (er zijn +/- 5 USB-sticks bekend die wťl werken, hoewel dat ook geen snelheidsmonsters waren en <8GB...)

Volgens Samsung ondersteunt de 8000 reeks tv's de volgende formaten:

MKV,
ASF,
PS,
TS,
MP4,
3GPP,
AVI

Tv op pauze zetten/ progamma's opnemen

Dit kan, maar dan moet je wel een (lege) usb harde schijf hebben.
Ik heb een usb flash drive van 8gb er in gedaan. Om hem te gebruiken vroeg samsung hem te formatteren, alles wat op je usb staat gaat dan verloren en als je hem daarna weer wil gebruiken voor je computer dan vraagt op zijn beurt de computer weer om de usb te formatteren omdat de usb anders niet te gebruiken is.
Ik heb zelf een externe usb hardeschijf van 250gb aangesloten want de flash drive van 8gb was niet geschikt. (mogelijk omdat 8gb niet genoeg was, ik heb daar verder geen research naar gedaan)

De ingebouwde Timeshift software van samsung waarmee je live tv op pauze kan zetten en programma's kan opnemen werkt zelf erg goed. Je kan bijvoorbeeld in de gids (goed overzichtelijke gids) kijken of er een leuk programma komt en dan alvast instellen dat de tv zelf gaat opnemen zodat je het later kan bekijken. wat echter wel een minpunt was is dat je niet een andere zender kan opnemen dan dat je op dat moment aan het kijken bent. Ik gebruik zelf digitenne met de CI module en hij kan maar op 1 zender tegelijk afstemmen, dit ligt niet aan digitenne maar aan de tuner van de tv.

Foto van de EPG

samsung ondersteund verder nog een alternatieve epg, echter is deze in mijn ogen niet beter dan die van samsung, het is praktisch hetzelfde

anynet+

De tv beschikt over een anynet+ functie, wat dat in praktijk doet is dat als we de ps3 aan zetten dat de tv automatisch overschakelt naar de ps3, als de ps3 uit gaat schakelt de tv weer over met waarmee je daarvoor bezig was.

Ook als we een film kijken op de playstation kun je die bijvoorbeeld op play/pauze zetten gewoon met de samsung remote, je hebt dus de controller niet nodig
Je kan de gehele playstation besturen gewoon met de samsung remote

[edit] Anynet+ is eigenlijk bedacht om alle Anynet+ apparaten met 1 afstandsbediening - dat van de Tv - te bedienen.

Kleurenweergave

5 sterren omdat:

Ik nog nooit een tv gezien heb met zulke mooie kleuren als deze.
In de mediamarkt tussen alle tv's valt deze op vanwege het mooie beeld
Wat wel een aandachtspunt is, is dat de tv erg agressieve kleuren heeft. Voor sommige mensen zou het beeld waarschijnlijk te fel en intens beeld weergeven. Het beeld geeft nou niet bepaald een rustig beeld.
Maar het beeld is nauwkeurig af te stellen en samsung heeft hiervoor erg uitgebrijde menu's met veel optie's.

Omdat het zoveel functie's heeft is het (vond ik) af en toe nog wel eens verwarrend maargoed afstellen doe je natuurlijk ook niet iedere dag.

Wat je ook moet weten is dat iedere modus heeft zijn eigen kleuren instellingen dus zodra je van source wisselt (bijvoorbeeld je gaat van tv naar de hdmi naar je playstation 3) dan moet je daarvoor een apparte kleureninstelling maken. Hoe de tv afgesteld was in de tv modus heeft geen betrekking op hoe die dat in hdmi was.

en zo is er voor ieder ander ding een andere voorinstelling bij:

3d
spelmodus
afspelen van usb
source
etc.

Ik vond het in het begin een beetje verwarrend en zeker omdat ik niet heel blij was met de standaard instellingen maar na een week! nauwkeurig afstellen was ik eindelijk tevreden.

De tv heeft onder in het midden verder nog een verlicht samsung logo wat sommige mensen vervelend schijnen te vinden. Dit kun je instellen als: Altijd aan, Altijd uit, Alleen aan in stand-by, Alleen aan als tv aan staat (standaard en ook de instelling die ik gebruik)

Het verlichte samsung logo

Beeldkwaliteit

Het HD beeld is in 1 woord fantastisch.
Het SD beeld viel me een beetje tegen, ik kan nou niet zeggen dat deze tv in SD kwaliteit mooier beeld heeft dan andere tv's, Logisch maar ik vond ook de kleuren niet speciaal mooier. In HD zie je dan weer wel een duidelijk verschil met andere goede tv's want deze is gewoon wat je kan zien nog net een stukje beter dan alle tv's in de grote collectie van de mediamarkt of in dit geval smits

Beeldkwaliteit is erg mooi

Contrast en helderheid

5 sterren, spreekt voor zich, net zo prefect als de kleuren zijn en ook uitgebreid af te stellen.
De tv kan zich ook automatisch aanpassen aan de helderheid van de omgeving. Ik heb dit zelf uitstaan ik vond het niet nodig. De tv heeft verder nog energiebesparende functie's die de helderheid omlaag doen. van de ene merk je niet eens wat (absoluut pluspunt) en de andere wel. de ene heb ik dan ook in gebruik en de andere niet. ik kan zelfs het verschil niet eens zien als de ene aan of uit staat.

Wat erg mooi is is dat zwart gewoon zwart is. Een hele vooruitgang ten opzichte van mijn vorige tv.
Volgens mij is de tv gewoon uitgerust met Led edge verlichting, hoe dan ook Zwart is Zwart.

Je kan af en toe zien dat de tv de helderheid aanpast als je van een hele lichte ineens naar een hele donkere scene overgaat. Niet merkbaar, storend, of iets waar je je zorgen om zou moeten maken en je kan het zelfs uitzetten maar het is bepaald niet storend.

Ghosting

Ghosting komt gewoon niet voor.
Je kan het zien als je met je ogen er tegenaan staat maar dan moet je ook echt voor de tv gaan staan in de meest absurd mogelijke kijkhoek. Dit is dan ook de enige vorm van ghosting,
geen ghosting dus.

[edit]

Door JamesTweak, donderdag 19 januari 2012 01:05

Goede review,

1 vraag heb jij al last gehad van dat LED-bleeding? Ik werk zelf in 1 van de (ik ben toch niet gek) winkels en wij krijgen meerdere televisie terug van samsung vooral de D7000 waarbij er toch een aantal klachten mee zijn. Zelf hebben wij een 46D8000 in de winkel hangen waarbij je het ook kan zien?
Door Easteregg, donderdag 19 januari 2012 20:48

nee geen last van.
hoewel op sommige momenten het soms te zien is als de backlight niet dimt bij een zwart beeld (want dan dimt hij automatisch als het goed is)
dan is soms iets te zien van bleeding maar ik vind het nooit opvallend vervelend oid.

als je echt gaat letten op de backlight bleeding dan is het wel waar te nemen.
als je er niet op let dan zie je het ook eigenlijk nooit en het is iig nooit storend vind ik.
ik denk dat er weinig mensen zijn die het storend zullen vinden.

Pixeldefecten

Tv is nou al best een tijd in gebruik en er zijn geen pixels die het begeven hebben of ook maar iets in die richting. 5 sterren dus.

Bouwkwaliteit en afwerking

De tv is van goede bouwkwaliteit en is goed afgewerkt. Niets op aan te merken. De tv voelt niet aan alsof hij ieder moment uit elkaar kan vallen ondanks dat hij zo dun is en zo simpel op zijn standaard staat. de tv valt echt niet zomaar om.

Simpel op zijn standaart? er gingen volgens mij slechts 4 schroeven in maar de tv staat goed stabiel op zijn poten.

foto van hoe de tv bevestigd is op de standaard

Je kan de tv op de standaard verder nog links of rechts draaien (in realistische maten) als je dat zou willen en hij kan ook aan de muur bevestigt worden.

Ik moet echter wel zeggen dat waneer ik een usb'tje in de tv doe dat de tv wel een klein beetje wiebelt maar niets serieus.

Het beeld zelf is gloss, er zit een glasplaat oid voor, het is dus niet mat. Het voordeel hiervan is dat de kleuren mooier zijn maar het nadeel is dat het beeld meestal erg spiegelt. Bij deze tv is dat niet het geval ondanks hij in een lichte kamer staat. De weerspiegeling van de tv is gewoon niet waarneembaar waneer deze aan staat.

5 sterren want het is gewoon goed, de tv is stevig, geen minpunten gewoon prima perfect.

Vormgeving

Het is een prachtig mooie tv met hele dunne randen en zelf is hij ook erg dun. het is denk ik de mooiste tv die ik ooit gezien heb. hij is heel mooi afgewerkt met metaal en op de achterkant gedeeltelijk stevig plastic.
Dus ook hiervoor absoluut 5 sterren.

Foto van de tv

De tv is vrij prijzig maar als je kijkt naar wat je er voor krijgt en hoe lang hij mee zal gaan is het relatief gewoon een goede prijs!

althans, dat was mijn eerste indruk, ik kan nou wel zeggen dat het toch wel teveel geld geweest is

Inbrand- gevoeligheid

Voor zover ik weet brand lcd led niet in. toch als er geen signaal binnenkomt laat samsung dat weten met een schermpje dat zichzelf steeds verplaatst wat oorspronkelijk bedoelt is om inbranden te voorkomen. dit schermpje gaat hoe dan ook na minder dan 10 seconden weer uit en dan word het beeld weer zwart. volgens mij is deze tv niet inbrandgevoelig en ik heb er ook nog niets van gemerkt. 5 sterren dus.

Waarom uiteindelijk deze tv?

We hebben uren gepraat met de verkopers maar we vonden dat deze tv gewoon het mooiste beeld had, mooier dan de sony bravia of de philips met ambilight wat we ook wel erg graag zouden hebben. Maar je kunt niet alles hebben. Het is dus de samsung geworden.

toevoeging na 1 jaar

Ghosting komt toch wel voor als je niet recht voor de tv zit en de helderheid van de tv staat hoog, maar dit zie je eigenlijk nooit want bij donkere scenes gaan de leds automatisch donkerder zonder dat je het echt merkt. ik zie de ghosting vaak bij het switchen van source. Full led had deze tv toch moeten hebben gezien de prijs.

De tv is erg langzaam, dit kan ook aan de afstandsbediening liggen voor een deel, maar hij reageert traag en slecht vind ik. smart tv opstarten duurt erg lang als de tv net aan staat, en de apps werken slecht, youtube tv loopt vaak vast en de remote functie van ios/android werkt niet naadloos.

epg werkt slecht met digitenne, hij laad informatie pas als de zender al bekeken is dus ik ben sneller door mijn smartphone te pakken en de tv gids app te gebruiken.

skype webcam zit er niet bij, en het moet een speciale van samsung zijn die erg duur is. (niet dat ik van plan was te skypen met die tv)

headset aansluiting zit achter de tv en niet aan de zij of onderkant, dit is redelijk onhandig en zelfs onbruikbaar als de tv een wallmount heeft. het is voor mij wel bruikbaar omdat ik een headset heb met 10 meter draad, maar oordopjes aansluiten, als je dat al wilde doen, kun je alleen achter de tv zitten op je knieen.

speakers zijn nog altijd goed, beeld is nog altijd mooi, anynet+ werkt nog altijd handig, dode pixels zijn er niet.

was dit een goede aankoop? Software matig is de tv erg slecht vind ik, maar de tv is mooi en dun, en geeft mooi beeld. Een tv van 2000 euro moet beter zijn dan dit. Ik ga in het vervolg bij sony kijken in plaats van samsung, Ik had liever die sony tv gehad.

zodra ik nog iets weet toe te voegen aan deze review, ik van menig verander of de tv mankementen gaat vertonen zal ik het erbij zetten.

Heb jij ook een Samsung UE46D8000YS?

Reviews door de redactie

Let wel op dat de tv geen 3,5 mm output heeft
Dit toestel heeft heus een Headphone-out (tussen de EXT1 en EXT2 aansluitingen), wat in feite een gewone 3,5mm analog audio output is. Lijkt er dus op dat jouw toslinkkabel en Digital Audio Converter overbodige aankopen zijn geweest :|
Tot slot kun je ook je galaxy telefoon of ipod/iphone gebruiken als afstandsbediening voor de tv. dit werkt prima.
Prima is niet het juiste woord lijkt me... Ik heb het getest bij mij thuis en inderdaad werkt het allemaal leuk, maar omdat deze bediening over het netwerk gaat (dus smartphone->wifi->netwerk->tv indien deze aangesloten is op het netwerk) vervalt dde verbinging van zodra je de tv uitzet. Kortom je kan de tv niet aanzetten met je smartphone :? Dan moet je alsnog naar de remote grijpen als je voor de tv gaat zitten om vervolgens de app op je smartphone te starten en te laten verbinden met de tv... erg omslachtig waarbij je dus liever gewoon de remote gebruikt. Enkel voor het surfen op het web (waarbij je tekst moet ingeven) heeft de bediening met de smartphone meerwaarde. Samsung had dus een Wake-On-Lan functionaliteit in dit toestel moeten steken als het echt nuttig moest wezen.
Als verbeterpunt voor de review zou je misschien kunnen melden welke instelling je gebruikt. Ik begrijp het wel als je zin in het 'review-schrijven' tot daar vervalt maar het zou een leuke toets zijn voor andere D8000-bezitters om te kunnen vergelijken.

Ik heb verder wel genoten van je review, maar deze aandachtspuntjes moest ik nog even kwijt.

(PS: ik heb de D7000)

[Reactie gewijzigd door Terrestraeon op 7 januari 2012 12:28]

Dank voor je toevoeging!

Ik ben het met je eens over de afstandsbediening met de telefoons, ze hadden dat beter kunnen uitwerken. En ik had mijn review eigenlijk ook nog wel een stuk nauwkeuriger kunnen schrijven. als ik een volgende review ga schrijven zal ik hier allemaal op gaan letten want eigenlijk voor een goede review zou ik deze (tenminste dat vind ik zelf) helemaal opnieuw moeten schrijven en dingen moeten toevoegen,

Ik zal de stukjes die jij toegevoegd hebt er wel even tussen zetten.
Jammer dat je digitenne gebruikt met zo'n kwaliteit TV, maar je zult je er redenen voor hebben.
Kwaliteit van Digtenne is nog slechter als Analoog.

Verder goede TV's!
Ja is inderdaad jammer!
Maar ik ga binnenkort waarschijnlijk over naar ziggo
haha slechter dan analoog? volgens mij valt het wel mee als je gewoon de ingebouwde digitenne functie van de tv gebruikt, maar toch je hebt wel gelijk
Let maar op, en gaat een wereld voor je open haha.
hey bedankt voor je review. Ik vind dit echt een hele mooie tv, maar ik game er vooral op.
kun je iets meer vertellen over ´maar voor fps shooters reageert hij net niet snel genoeg´

wat voor lag zie je dan?
de tv reageert gewoon net iets te traag om er goed op te kunnen gamen, gelukkig heeft de tv een spel/game modus. Als je die spel/game modus aan zet is er prima op te gamen. Ik heb er zelf ook fps shooters op gespeelt (uiteraard met de spel-modus aan) en dat was geen probleem. De tv had geen last meer van enige lag of late response time hij deed het gewoon goed!

als je wil kan ik er een filmpje van maken hoe snel de tv reageert op de controller bij call of duty 4

In spelmodus is hij absoluut snel genoeg
Goede review,

nee geen last van.

als je echt gaat letten op de backlight bleeding dan is het wel waar te nemen.
ik denk dat er weinig mensen zijn die het storend zullen vinden.
Waarom geef je de prijs een zeer slecht als je in de tekst(review) dit aangeeft:
Dat komt toch een stuk positiever over dan * zeer slecht*?
F5

net ge-edit, je was me voor.

zeer slecht?
het beeld is mooi en de tv heeft de nieuwste features, maar ik vind dat de tv niet perfect genoeg is voor de prijs.

ach 2 sterren is het denk ik ook wel waard, maar het is eigenlijk niet voldoende, vind je zelf ook niet?

[Reactie gewijzigd door Easteregg op 21 januari 2012 00:38]

Ik bezit de ue40d8000. Grootste verschil tussen jou toestel en de mijne is de afstandsbediening. De mijne is led- verlicht en heeft een glimmend metalen achterkant wat het echt een kwaliteitsproduct maakt. Vreemd dat jij de variant hebt die ze bij vaak bij de bluray spelers meegeven.

Jou bril komt wel overeen welke ik heb, enkel worden daar ook twee typen van verstrekt bij de D8000 serie toestellen.

Goede review! En owja, neem ziggo!! HD kanalen is waar deze tv naar smacht :P
Ja het is inderdaad wel vreemd van die afstandsbediening, zeker als jij een andere krijgt bij een D8000. Ik heb geen idee waarom samsung dit gedaan heeft.

Ja absoluut, Ziggo heeft veel betere kwaliteit
Wat vind je van de 3d kwaliteit, ik heb een samsung 3d computer scherm, met de zelfde brillen als jij hebt.

Ik vind de kwaliteit van de brillen niet echt goed, de knippering (verversing) van de glazen lijken wat achter te lopen, wat ik zelf nogal storend vind.

Ook lijkt het beeld nogal te "glimmen" in 3d modus, sommige beelden zijn heel onrustig en lijkt onscherp of "doorzichtig" dat de lijnen niet helemaal scherp zijn.

Zit me af te vragen of een stuk duurdere bril geen betere kwaliteit zou weer kunnen geven.
Ik heb 3d zelf pas 2 keer gebruikt, maar ik herken inderdaad wat je bedoelt, dat komt ook wel een beetje voor bij deze tv.

Ik persoonlijk denk niet dat betere brillen het probleem oplossen, ik denk dat actief 3d gewoon niet erg goed werkt in tegenstelling tot passief 3d.

De reden dat ik 3d nooit gebruik is dat ik nooit 3d content kijk. Misschien af en toe een keer bij een film zou ik het kunnen gebruiken maar ik heb maar 1 bril dus als je samen een film kijkt dan is dat ook geen optie en alleen kijk ik geen films.

En nieuwe brilletjes kopen vind ik eigenlijk niet de moeite als ik weet dat ik 3d toch nooit gebruiken zal (of zelden)

ik vind de meerwaarde van dit actieve 3d spul eigenlijk ook maar marginaal.
Een hele goed review. Dank.. _/-\o_
Ik vind het een aardige review maar mis toch nog wat informatie. Bijvoorbeeld over de webbrowser en het nut daarvan.

Opmerkelijk vond ik jouw uitleg over Anynet+ Anynet+ is eigenlijk bedacht om alle Anynet+ apparaten met 1 afstandsbediening - dat van de Tv - te bedienen.

Verder heeft Digitenne niets te maken met het feit dat je ook moet kijken naar de zender die je opneemt, maar de oorzaak daarvan is dat er maar 1 tuner inzit. Dus, welke provider je er in stopt, je hebt maar 1 tuner.

En verder zou ik willen zeggen: wacht maar tot je Ziggo hebt ..... dan zijn veel SD zenders bijna HD.

Wat 3D betreft; installeer de app Explore 3D eens ...... dan lees ik graag wat je dan van 3D vindt.
Over de webbrowser ga ik er bij zetten,

van anynet+ heb ik alleen uitgelegd wat het bij ons in praktijk deed. Ik zal er wel even bij zetten dat het dus daar voor bedoeld is.

ja dat van dat er maar 1 tuner in zit dacht ik dat dat ook al her probleem was ik wist alleen niet of dat aan de provider lag, vrienden van mij kunnen namenlijk met ziggo wel 2 zenders tegelijk tunen maargoed zij hebben ook een appart ziggo apperaat.

Oke ik ben benieuwd!

Ja dat heb ik gedaan, er zit niet veel bijzonders bij behalve dan 3d film trailers.
goede review, mooi duidelijk.

ik heb zelf laatst een sony bravia 40EX521 gekocht, waar ik ook zeer over te spreken ben.
beeld is goed en de functies die deze heeft heeft de bravia ook, bijvoorbeeld het streamen van video's naar de tv, (full HD en vanuit ISO) en de internet mogelijkheden.

ik kwam bij deze review uit omdat een kennis van mij binnenkort een samsung wou halen in de zelfde serie, en wel wou weten hoe deze het zou doen.

om nog even terug te komen op de opneem mogelijkheden.
is dit een beperking van de TV dat je moet kijken naar wat je opneemt?
op mijn bravia heb ik ziggo met een CI+ module op het moment en ik heb er een digitenne CI module op gehad, en met beide kon ik gewoon instellen wat ik op wou nemen, en vervolgens de TV uitzetten of iets anders gaan kijken, en hij nam gewoon op wat ik had ingeteld.

verder zeker een mooie tv
Dankje!

Het ligt schijnbaar aan de tv, de ingebouwde tuner van de tv kan blijkbaar maar op 1 zender tegelijk afstemmen. Ik gebruik met digitenne ook een CI module voor in de tv maar als ik aan het opnemen ben bijvoorbeeld op nederland 1 en ik ga naar nederland 2 dan stop hij gelijk met opnemen. Ik denk dus dat het aan deze tv ligt.
Wat ook geinig is van deze Tv en de D7000 is de second Tv functie. Heb je een Galaxy S of een Tab van Samsung, dan kun je de beelden - van bv Digitenne - streamen naar de telefoon of Tab. Zo kun je dus Tv kijken op het toilet om wat te noemen.