Arctic Freezer 64 Pro Review

Sebazzz 15 augustus 2007, 2.436 views

Arctic Freezer 64 Pro

Pluspunten

• Stil
  • Goedkoop
  • Cool
  • Pasta al aangebracht
  • Pulse Wide Modulation
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Nop

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Vanwege mijn slechte ervaring met boxed koelers, had ik dus voor mijn AMD Athlon 64 X2 6000+ een goede koeler nodig. Ik ging voor een koeler met een goede prijs, maar wel bij voorkeur PWM.

Verpakking enzo
Je krijgt een mooie kartonnen doos met daarin drie dingen:
-De koeler (wel handig)
-Stickertje
-Handleiding

Wat is het en hoe werkt het
De 550 gram zware koeler met een 4 polige PWM stekker bestaat uit een koperen basis met koperen heatpipes eraan die naar een aluminium koelrooster leiden met daaraan, aan de zijkant de koeler. Het is een aardig grote koeler, dus niet voor de mensen met een krappe kast. Volgens de site een 92mm koeler. De ventilator is gemaakt om naar achteren te blazen, en ze adviseren hem dan ook richting de uitvoerende casefan te zetten zodat al de hete lucht gelijk de kast uit is. De onderste koelribben zijn gebogen voor de voltage regulators, of in mijn geval de koeling van mijn moederbord te koelen.

Installeren
De koeler past met universele klemmen voor socket 754, 939, en 940(AM2) perfect op het plastic bracket op mijn mobo. Nadat je het plastic beschermplaatje van de koelpasta van de koeler hebt gehaald, orienteer je hem en klik je hem zeer makkelijk vast. Stekkertje aansluiten en klaar. :) Mijn OCZ geheugen zit vanwege de hoge plaatsing van de koeling niet in de weg en de rest van mijn spullen ook niet.

Prestaties
Hier schijnt het altijd om te draaien, met die koelers :p
Ik heb mijn processor 5% overgeklokt en hij houdt hem idle strak op 38/40 en stressed op 45/47, toch netjes voor een processor met een tdp van 125 watt. :)

Geluid
Objectief: 35 dB(A) - 38 dB(A) max
Subjectief: Valt reuze mee, zelfs op de volle 100%.

Deze voor 19 euro, bij alternate gehaalde koeler is het geld dubbel en dwars waard. Weer een top product van AC.

Review updated @ 15-8-2007

Heb jij ook een Arctic Freezer 64 Pro?

inderdaad ik heb er ook 1voor me broertje gekocht koeld onwijs goed en ook nog eens goedkoop en lekker stil :)
het koelertje werkt hier ook prima.. staat weliswaar 90 graden gedraaid ivm mobo layout (Asus M2R32-MVP) waardoor de lucht niet direct naar buiten word geblazen.. de boel blijft toch lekker koel..
Ik heb de koeler besteld icm met een 5600+ en een MSI K9N Neo-F V3

Zullen benieuwen of daar de temps ook goed op zullen zijn. Ik heb helaas geen 6000+ gekozen omdat ik een moederbord wou met een 7.1 onboard en kon dus kiezen. 50 euro voor een duurder moederbord met een 7.1 onboard en 6000+ of 200 Mhz lager en 50 euro besparen en alsnog 7.1 onboard.

Ben voor de 2e keus gegaan.
Hoe lang is dat geleden, niet afgelopen tijd mag ik hopen, want de pw prijsverschil is slechts e11...al lijkt uit je tekst dat je het nog binnen moet krijgen....
Ik krijg em morgen binnen :)
Had paar dagen geleden besteld bij Azerty met nog paar dingetjes, vandaag opgestuurd :D
Hoop dat ie men temps is mooi naar beneden haalt (40 Idle, 60 Load)
mooie oplossing

Dan hoef ik niet meer een 220Volt Fan op de laten draaien
Heb deze koeler ook op mijn 4200+ echt een superding, bij gewoon windows gebruik staat hij uit. 20-25 graden idle.
Yeah heb em binnen, erop gezet (wat ERG kut ging! :X )
en nu zijn men temps Idle ~32C en Load ~48C :)
(eerst was dat Idle ~40C en Load ~60C, en dat met een boxed koelblok met een Arctic AF8025 erop gezet, want de boxed cooler was focking lawaaierig. |:( )
echt chill, en dat in een Arctic Silentium T2 Pro met een brakke Airflow :P

*En ik heb een AMD Athlon 64 X2 5600+ :)

[Reactie gewijzigd door KevinBel op 25 augustus 2007 21:07]

Gisteren de Freezer cooler ook gemonteerd op mijn S939 ASUS A8N-E Mobo met een nieuwe AMD Athlon 64 X2 4200+ Toledo.

Het was eerst wel lastig om de oude boxed cooler van mijn oude AMD Athlon 64 3500+ Venice te verwijderen. Ik heb nml. pas voor het eerst een CPU en cooler zelf vervangen.

De Arctic Freezer Cooler ook wat voorzichtig heen en weer wiebelen om hem goed te krijgen op het Mobo. Het klem hendeltje overhalen en hij zat vast.
De PC vervolgens booten en de combinatie werkt super!
Ik ben zelf ook in het bezit van een Arctic Cooling Freezer 64 Pro en deze koelt een AMD Athlon64 X2 5000+ Black Edition (AM2) geplaatst op een MSI K9N Neo v3.

Ik heb echter wel de standaard koelpasta verwijderd en deze vervangen door een hoeveelheid koelpasta ter grote van een rijstkorrel. Na controle bleek de koeler onwijs goed contact te maken met de processor en de hoeveelheid pasta daarop aangepast. In idle stand draait de koeler ongeveer 1000rpm en is de temperatuur van de processor niet meer dan 15 graden celcius. Met full load gaat de temperatuur naar een respectabele 25 graden celcius.

Al met al, draait super hier!