Specificaties 17" @ 1280x1024 (SXGA) (TN, 12ms) - Bekijk alle specificaties

AG Neovo F-417 Zwart Review

Sebazzz 10 april 2007, 267 views

AG Neovo F-417 Zwart

Pluspunten

• Ziet er goed uit (design)
  • Uitgebreid OSD

Minpunten

• Geen DVI ingang
  • Maar één ingang
  • Veel backlight bleeding

Ik had voor mijn destijds nieuwe computer een nieuwe monitor nodig. In 2005 had ik voor de F-417 van Neovo gekozen.

Design / Bouwkwaliteit
Het TFT panel is omringt door een zwarte rand, en de OSD, Auto-instel en Aan knop zitten in de grijze onderrand. De monitor zelf staat op een grijze voet van ongeveer 20x20, en zorgt ervoor dat je schermje niet omklapt :) De monitor is in pitch te verstellen, of met een niet-bijgeleverde wandset aan de muur vast te maken. Het panel heeft geen bescherming, en als je tegen je monitor tikt bloost ie nog een seconde na. :)

Specificaties
Het 17 inch paneel met een helderheid van 260 cd per vierkante meter, heeft een contrastratio van 450:1 en een reponstijd van 12ms, en kan een maximale resolutie aan van 1280x1024 met een refreshrate van 75 hertz. Met zijn VGA interface kan je hem aan je videokaart hangen.

Beeldkwaliteit
Via het uitgebreide OSD of via de auto instel stand kan je problemen met kleuren oplossen, maar bij het eerste gebruik was het al direct goed. Indien je nog niet tevreden ben kan je vanaf de Neovo website beeldschermdrivers downloaden.

Van echt ghosting heb ik geen last, ondanks de responstijd van 12 ms. Ik moet wel zeggen dat veel backlight bleeding is, langs de rand van de monitor maar vooral linksonderin. Mijn monitor heb ik getest op niet levende pixel of juist overactieve pixels. Daar had ik in het begin geen last van, maar nu na twee jaar heb ik linksonderin op een kwart van me totale scherm één hot pixel gevonden. Vervelend in donkere omgevingen in games en films.

Hij is niet meer van de tijd, heeft backlight bleeding, maar ach ja, ik kijk nog wel voor een nieuw scherm, binnenkort.

Heb jij ook een AG Neovo F-417 Zwart?