Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Acer 3D Series HN274HBMIIID Zwart Review

Achelois1 25 juli 2011, 1.636 views

Acer 3D Series HN274HBMIIID Zwart

Pluspunten

• 27" 3D
  • 3D bril wordt bij de monitor geleverd
  • LED (edge-lit)
  • Strakke vormgeving

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken. Wanneer ik iets vind zal ik het plaatsen.

Op dit moment sinds een week 3 van deze monitoren in 3d surround opstelling geÔnstalleerd voor een totale resolutie van 5760x1080.

Videokaart:
Deze schermen zijn aangesloten op een Asus GTX590 en mij bekruipt het vermoeden dat een kaart als deze (of in ieder geval een GTX580 of vergelijkbaar, eventueel in SLI opstelling) nodig is om behoorlijk in 3d surround te kunnen gamen.

De monitoren
Wat ik tot zover kan zeggen over deze monitoren is dat ik nog nergens problemen tegen ben gekomen.

3D surround
3d Surround support is zwaar afhankelijk van hoe games gebouwd zijn. Sommige spellen werken perfect met 3d (World of Warcraft, Fable 3, Duke Nukem), terwijl andere games je totaal kots misselijk maken (NFS: shift en in zekere mate DIRT 3). Dit heeft puur te maken met de ondersteuning vanuit de game-producent.

De monitoren geven de games die wel goed ondersteund worden fantastisch weer en ook hier zijn mij geen ghosting issues opgevallen. Wellicht zijn die er wel, maar vallen ze mij niet op aangezien ik pas sinds kort "aan de 3d" ben.

inputs
naast de DVI ingang op het scherm zijn er ook 3 HDMI poorten aanwezig. 2 aan de zijkant en 1 aan de achterkant. Ik heb op 1 van de schermen een Playstation 3 aangesloten en deze herkende direct dat er een 3D scherm aangesloten was.
Als multi-purpose scherm is het dan ook ideaal dat er meerdere HDMI aansluitingen op zitten.

Een groot pluspunt van deze schermen is dat ze geleverd worden met een Nvidia 3D bril. Prima bril.

Nadat ik de schermen wat langer in gebruik heb zal ik, indien nodig, deze review bijstellen.

Mijn conclusie tot nu toe is in ieder geval: Top scherm!

Heb jij ook een Acer 3D Series HN274HBMIIID Zwart?

Achelios1 U heeft deze schermen nu al meer dan een jaar.

Ik ben nieuwsgierig over hoe ze bevallen na al die tijd, zowel in 2D als in 3D.
Zijn er enige problemen opgetreden? En is er wel/niet ghosting.
Heeft U nog steeds de Asus ENGTX590/3DIS/3GD5 of inmiddels al overgestapt naar de nvidia 6xx serie.? En hoe bevalt dat?

(Zelf heb ik ťťn GTX670. Ben benieuwd of die ook 3D surround en tegelijk 3D aan kan zonder meteen op de knieŽn gedwongen te worden. Dus altijd 40-60 FPS of meer geeft.)

Momenteel krijg ik met bijvoorbeeld World of Warcraft en World of Tanks met alles op max settings wel de GTX670 op zijn knieŽn.
Raar maar waar... Vaak ligt de fps onder 30 fps en niet alleen in drukke gebieden. (Wat eigenlijk niet zou moeten kunnen met zo'n krachtige kaart.)
Games draai ik hier nu nog alleen op het hoofdscherm en @1900x1200.

Op de 2nd screen staat alleen teamspeak, winamp en soms firefox open. Is btw. ook @1900x1200.

ps. De 3D bril is dat de nvidia 3D vision 2 ?
pps. Ik heb een socket 2011 cpu (i7 3930K @4.5GHz)

Edit:
Bijna vergeten.
Ik twijfel namelijk tussen dit scherm en de Asus VG278H.

[Reactie gewijzigd door Vondreth op 23 september 2012 03:55]