ICIDU Bluetooth Dongle 100m Review

XeNeRgY 25 juli 2011, 1.286 views

ICIDU Bluetooth Dongle 100m

Pluspunten

• Netjes verpakt
  • Bereik (qua aantal meters) is ruim voldoende

Minpunten

• Instabiele verbinding
  • Continu 'herverbinden' leidt tot vertraging van aantal seconden

Driverkwaliteit Score: 3
Ik heb deze bluetooth USB Dongle gekocht om te kunnen verbinden met mijn Logitech Mediabord Pro, die ik gebruik voor mijn HTPC. De dongle zat netjes ingepakt en werd geleverd met driver CD. Installatie was gemakkelijk en ook het verbinden met het keyboard gebeurde automatisch. Wat ik wel vreemd vond, is dat ik geen code op hoefde te geven om te pairen.

De verbinding op zich is erg goed. 100 Meter heb ik niet kunnen testen, maar overal in huis werkte het keyboard op de USB dongle. Qua stabiliteit is het echter een ander verhaal. De verbinding valt zeer vaak weg, wat resulteert in toetsaanslagen/muisbewegingen die niet direct op het scherm waarneembaar zijn. De Dongle 'onthoudt' deze wel, want als er na een aantal seconden wel verbinding is dan wordt de actie alsnog uitgevoerd.

Dit probleem treedt op na een idle periode, waarbij ik me voor kan stellen dat de verbinding opnieuw gelegd moet worden, echter geldt idle voor deze dongle reeds na 5 seconden. Als je dus op Tweakers.net een nieuwsbericht leest en naar beneden wilt scrollen reageert de dongle direct al niet meer. Na een aantal seconden scroll je alsnog naar beneden, maar het is irritant dat de responsetijd zo dramatisch is.

Ik heb de dongle dan ook teruggebracht en vervangen voor een Belkin Mini USB Bluetooth Dongle. Deze werkt perfect.

De review is wellicht niet geheel opgebouwd zoals verwacht, echter betreft het 'slechts' een dongle, waar niet heel veel over te vertellen valt.

Heb jij ook een ICIDU Bluetooth Dongle 100m?