LG DP1B Review

paulodk 25 juli 2011, laatste update op 25 juli 2011, 380 views

LG DP1B

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • gebruiksgemak
  • speelt echt "alles"
  • stil (geen actieve koeling)

Minpunten

• Youtube filmpjes werken niet

Geluidskwaliteit Score: 5
De LG DP1B afgelopen weekend ge´nstalleerd en in gebruik genomen.
Bekabeld aan het netwerk gehangen en optisch gekoppeld aan de home cinema. HDMI naar de TV.
Aansluiten was in enkele minuten voor elkaar. Op de PC de mappen met media gedeeld.
Daarna een firmware update gedaan. Deze update haalde het apparaat zelf van internet. Erg eenvoudig.

Het lukte mij niet MKV en ISO bestanden af te spelen via DLNA server. Via SAMBA werkt dit echter perfect. Werkelijk elk type media lijkt dit apparaatje te ondersteunen.
Media direct aangesloten via USB werkt ook prima.
Beeld- en geluidskwaliteit zijn prima in orde en 1080P streamen verloopt echt behoorlijk soepel.
Wisselen van audio en subtitle sporen werkt ook perfect.

Voorheen gebruikte ik de PS3 als mediaserver. Hierbij was vooruit en terugspoelen vrijwel onmogelijk en werd MKV niet ondersteund (wel via PS3 media server op de PC).
Dit gaat gelukkig erg goed op de LG DP1B.
Wat ook een belangrijk voordeel t.o.v. de PS3 is, is dat het apparaat passief gekoeld is en dus geen geluid maakt.

De GUI is overzichtelijk en eenvoudig in gebruik. Een leek kan er mee werken. Ook reageert het systeem redelijk vlot en gaat wisselen tussen de verschillende menu's prima.

Dan zijn er nog de widgets:
De weerapplicatie werkt prima. Je kan verschillende steden toevoegen en daarvan het weerbericht volgen. Leuk..verder niets.
Ook de Picasa widget werkt prima. Je kan je eigen Picasa account benaderen.
De Youtube widget heb ik de nodige problemen mee. Bij elk filmpje krijg ik de melding dat de inhoud beschermd is door de eigenaar en dat het filmpje niet kan worden weergegeven. Erg jammer.

Al met al bijzonder tevreden en voor een zeer interessante prijs/kwaliteitsverhouding.

Heb jij ook een LG DP1B?

Even je firmware updaten, dat doet Youtube het ook weer.
Helaas heeft firmware update het probleem met Youtube nog niet opgelost.