Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF900-Cu LED Review

fuzzbuzz 8 april 2007, 545 views

Zalman VF900-Cu LED

Pluspunten

• resultaat en installatie gemak

Minpunten

• handmatig aanpassen toern van de koeler

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze koeler gekocht voor mijn 7900GT OC XFX kaart. De reden was duidelijk. De originele koeler is zo luid dat je denkt dat je pc gaat opstijgen. Ik heb naast een nieuwe kast ook deze koeler gekocht bij mijn vaste leverancier en ben er erg blij mee. De koeler vond ik wat aan de prijs maar het doel was het waard. De koeler komt in een doosje met wat boekjes en zakjes met schroeven. De manual was erg duidelijk en het ombouwen was dan ook makkelijk. Het grootste probleem was het loskrijgen van de originele koeler, dit koste dan ook de meeste tijd. Nadat ik met het verkeerde gereedschap de koeler los had heb ik ik de nieuwe koeler aangebracht. Dit gaat geheel zonder gereedschap of dergelijke.

Ik vond het blauwe ledje leuk in mijn kast vandaar de keuze voor deze met led.

De koelblokjes voor het geheugen werkt ook goed en is door middel van een stickertje op te plakken. Alles was zo simpel dat zelf ik er uit kwam.

Na opstarten van mijn pc hoorde ik gewoon het verschil en heb diverse malen gekeken of de koeler wel draaide.

Wat ik wel jammer vind is het handmatig aankunnen passen van het toerental. Het mooiste zou zijn als dit automatisch kon. Tijdens het gamen let je immers niet op de temperatuur van kaart. In de laagste stand draai de kaart op 35-38 graden in gaming stand op 45 graden.
Ik ben benieuwd hoe dit eruit ziet in de zomer. Het zal in ieder geval lager zijn dan de stok koeler.

Heb jij ook een Zalman VF900-Cu LED?

i.v.m dat handmatige toerental, het beste dat je kan doen is een vaste waarde gebruiken. Zet hem op een niveau waar je hem net niet hoort. Meestal is dat net iets hoger dan de laagste stand waardoor hij goed gekoelt word.

Voor de rest nette survey.
Je hoort hem nooit :). Bij mij staat hij altijd op "max" en je hoort hem totaal niet. Zeer goede cpu koeler :*)