Specificaties 1TB - Bekijk alle specificaties

Eminent EM7080 1TB Review

Stijnweegberg 1 augustus 2011, laatste update op 1 augustus 2011, 1.692 views

Eminent EM7080 1TB

Pluspunten

• geen dvd's meer branden maar gewoon copieren en verwijderen naar hartelust
  • draagbaar dus al je favo media mee op vakantie of een avondje vrienden
  • goede ondersteuning, en een levendig forum waar altijd gebouwd wordt aan een nog betere, nog stabielere en mooiere versie

Minpunten

• voor een leek wat onoverzichtelijk map structuur
  • download functionaliteit vind ik niet zo heel gebruiksvriendelijk

Geluidskwaliteit Score: 5
change log:

01-08-11 - groffe lijnen revieuw geschreven

Wat deed mij besluiten om het product aan te schaffen?

Bij het samenwonen is er een tv op onze slaapkamer gekomen en wij zijn beide movie en anime fanaten dus ik zocht een manier om deze media af te spelen zonder te moeten slepen met harde schijven of cd's te branden.

Vind ik de aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?

ja ik ben nog steeds tevreden over mijn aankoop. nu ongeveer 3/4 jaar in gebruik

Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb ik het product gebruikt?

De omgeving waar ik het product gebruikt heb is mijn slaapkamer als media streamer maar ook bij een herinstallatie van mijn pc als tijdelijk schijf om al mijn gegevenes naar toe te schrijven.

Met welke vergelijkbare producten heb ik ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?

Losse dvd's branden... ja dit was echt wel een vooruitgang!

Features

- Stand alone HD media player speelt films af op je Full HD 1080P televisie of elke andere televisie
- Geschikt voor een interne SATA harde schijf tot 2 Terabyte
- Twee USB poorten en eSATA poort voor het aansluiten van een externe harde schijf
- Stream muziek of video van je netwerk via Samba of UPnP
- ondersteunt alle gangbare videoformaten, ook MKV, VC-1, H.264 en Blu-Ray ISO files
- Downloadfunctie voor NZBget Usenet-nieuwsgroepen
- Ondersteunt AC3 en DTS stereo downmix, Digitaal geluid via HDMI 1.3 en voorzien van optische uitgang
- Ondersteunt web services waaronder Picassa, News, Flickr, Shoutcast en Metafeeds

Kwaliteit geluids/ beeldweergave

erg goed. full HD is vanuit de interne harddisk geen enkel probleem, bij het streamen van een groot HD bestand over mijn lokale netwerk daarintegen gaat hij wel een beetje "stotteren" dit kan ook liggen aan mijn netwerk hoor, ik wil toch alles bewaren dus ik schrijf het naar de harde schijf en dan heb ik nergens last van en mijn pc blijft ook lekker leeg en opgeruimd.

Gebruiksgemak

hier kan nog wel wat aan gesleuteld worden al heb ik er geen last van maar mijn digibete moeder zou hem bijvoorbeeld niet kunnen bedienen. er worden bijvoorbeeld veel mappen weergegeven die je nooit gebruikt want hij geeft gewoon de volledige mapstructuur weer, maar als je zo uit je hoofd weet wat en welke map zit dan is er geen probleem. als oplossing zou er een mogelijkheid tot accounts kunnen zijn zodat je een hoofdaccount hebt die alle mappen ziet en een gebruikersaccount die alleen de mappen weergeeft die nodig zijn.
ook bijvoorbeeld de download mogelijkheden (torrent en newsreader) die ingebouwd zitten zijn niet heel makkelijk te bedienen maar ik persoonlijk vind dat zoieso makkelijker op mijn pc te doen, voor mij was dit in ieder geval geen zwaarwegend punt.
de mogelijkheid tot het opzetten van een FTP-server heb ik me niet echt in verdiept dus hier heb ik geen mening over. ben wel van plan om dit te gaan benutten dus waarschijnlijk binnenkort meer hierover (01-08-11)
het menu is vrij vanzelfsprekend en dit bedien je volledig dmv de afstandsbediening en die moet je dus ook niet kwijtraken ;)

wel wil ik even vermelden dat ik in het begin wat probleempjes had met de netwerkverbinding maar nadat ik op het forum gekeken had (wat hele goede ondersteuning bied) en de tips die ik daar had gekregen had opgevolgd was er geen vuiltje meer aan de lucht.

Bouwkwaliteit en afwerking

Mooi glanzend zwart kunstof, in 1 woord? minimalistisch.... alleen een groen ledje voor aan dus geen lelijke knoppen wat ik er kan waarderen! alleen 2 usb poorten aan de voorkant. lekker stil, erg mooi spul!

Van mij mag het altijd goedkoper maar het was zeker geen slechte prijs!

• Full HD LED tv
  • Sitecom Broadband Router 300N X3

Heb jij ook een Eminent EM7080 1TB?

Wel een beetje kort, maar op zich geeft het een readelijk / goed beeld van de mediaspeler.
Dat HD beelden stotteren, ligt inderdaad meer aan je netwerk dan aan de speler, ik heb een WD MyBook waar ik de meeste 1080p filmpjes mee stream, dit werkt prima, zonder een enkele stottering. Er zitten zelfs twee routers tussen, met tientallen meters aan kabel.
tanx voor de feedback, ik ben zelf op het moment ook niet tevreden over het review maar ik zit al weer de hele avond achter de pc dus het is weer genoeg geweest voor vanavond :) morgen weer een dag. heb je enig idee wat ik zou kunnen veranderen om het stotteren te verminderen? tips?
he gercor,

wat vervelend dat je mijn review niet goed vind, ik denk dat ik van dit feit nog wel weken wakker zal liggen :-/

wel vind ik het fijn dat je je mening zo goed onderbouwd en dat ik nu dus goed weet WAAROM het geen goed review zou zijn, wat de eventuele verbeterpunten zouden kunnen zijn.
eveneens is het prettig dat het je in ieder geval is opgevallen dat ik vandaag "de groffe lijnen" van het review heb geschreven (zoals bovenin in de change log is geschreven) en dat er nog veel aan gesleuteld gaat worden maar niet vanavond meer....

bedankt voor je feedback ;-)