Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

Blarretje 22 april 2007, 5.308 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Uitstraling
  • degelijkheid
  • koelingsmogelijkheden.
  • geluidsproductie

Minpunten

• Inbouwen 3.5 inch apparatuur
  • Vastschroeven harde schijf

Inleiding:

Na het lezen van vele reviews en het aanhoren van meerdere gebruikersverhalen heb ik gekozen voor de ANTEC Ninehundred. Ik wilde een goede kast die er ook nog goed uitziet. Aangezien deze kast zwart van kleur is pas hij ook prima bij de rest van de hardware zoals Samsung TFT scherm en Logitech Di Novo Edge toetsenbord. Op de foto's kunnen jullie goed zien dat ik best trots ben op mijn nieuwe speeltje.

Aangezien deze kast vol zit met extra casefans met blauwe LED verlichting heb ik ook mijn hardware daarop aangepast. De processor cooler en de OZC voeding hebben eveneens deze blauwe LED verlichting. Dit ziet er, vooral bij schemering, erg fraai uit.

Eerste indruk:

Ik heb de kast, en de rest van de hardware, bij 4launch gekocht en afgehaald en gisteren een compleet systeem gebouwd met deze kast als basis. Kast zat keurig verpakt in originele doos. Volledig in plastic met twee schuimrubberen beschermingen aan de voor- en achterkant van de kast. Hij lijkt vrij groot als hij nog in de doos zit, maar eenmaal op mijn bureau gezet valt de grootte erg mee. Er is voldoende ruimte in de kast om alles goed te kunnen inbouwen.

De kast is aan één kant voorzien van een half-transparante plaat. Deze plaat is heel makkelijk te verwijderen omdat deze is voorzien van schroefjes die je ook met de hand kunt losdraaien.

Inbouwen hardware:

Inbouwen van de diverse hardware ging prima. Het moederbord kon snel bevestigd worden. Er waren een aantal schroeven voorgeinstalleerd, dus er moest nog even bepaald worden waar de extra bijgeleverde schroeven geplaats moesten worden. De voeding heb ik bevestigd onder in de kast waar hij rust op vier "kussentjes" wat de geluidsproductie ten goede komt. Het bevestigen van de kabels van de in de kast aanwezige fans was ook prima te doen.

Het inbouwen van harde schijf gaat zeer eenvoudig doordat de gehele bracket is uit te nemen. Om de schijf vast te schroeven heb je wel een magnetische schroevedraaier nodig of hele kleine vingertjes.

Aandachtspuntje:

Er is 1 nadeel aan deze kast: ik heb ontzettend veel problemen gehad met het inbouwen van een 3.5 inch kaartlezer. Antec levert een adapter mee waarin je dit 3.5 inch apparaat in kunt schroeven. Daarna kun je met een frontplaatje het geheel netjes afwerken. Ik kreeg echter met geen mogelijkheid dit frontplaatje bevestigd omdat de adapter alle schroefgaatjes in beslag nam. Ik heb toen uit een oud systeem bevestigingsbeugeltjes voor een 3.5 inch disk gehaald en deze in het systeem bevestigd. Niet optimaal, maar het zit nu wel goed. Voor de rest alleen maar positief. Geweldige koelingsmogelijkheden. Ook de diverse aansluitingen bovenop de kast (USB 2.0, Firewire, hoofdtelefoon, microfoon, aan-uit knop en reset knop) zijn zeer handig. Bovenop de kast bevindt zich nog een soort plateau waarop je allerlei spullen kunt leggen die anders op je bureau rondzwerven zoals bv de USB sticks. Antec levert hiervoor een keurig op maat gemaakt antislipmatje mee om de kast tegen beschadiging te beschermen.

Conclusie:

De kast ziet er perfect uit met de blauwe LED verlichting in de koelfans. Een genot om te bekijken en vooral te gebruiken!

Kortom een aanrader!

Update 22-4-2007:

Afgelopen vrijdag eindelijk mijn nieuwe DVD brander (NEC AD7173S zwart) binnengekregen. Dit apparaat was nergens te verkrijgen. PC Masters uit Hilversum kon deze brander echter binnen één week leveren. Samen met een nieuwe Antec 120mm Casefan ingebouwd. Het resultaat kunnen jullie op de foto's aanschouwen. Ik vind het nog steeds een geweldige kast, en ben erg blij dat ik deze case heb aangekocht.

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

Even voor alle duidelijkheid: ik heb de 9500LED en volgens de gebruiksaanwijzing van Zalman kun je de cooler op diverse manieren plaatsen. Mijn cooler blaast inderdaad van boven naar beneden. Aangezien er genoeg andere coolers in de kast zitten leek mij dit de beste oplossing. De blauwe LED verlichting is ook op deze manier prima zichtbaar. Ik zou niet weten hoe de cooler geplaatst zou moeten worden zodat ik tegen de LED verlichting aankijk. Ik kan hem hooguit een halve slag draaien, maar dan kijk ik nog niet tegen de LED verlichting aan.
Wel bizar, waangezien de 200mm fan naar buiten blaast, trek je het boeltje tussen de fan en de cpucooler bijna vacuüm...
Ik heb hem ook, maar vind de ruimte die je hebt zeer beperkt en daarom valt het niet mee om de kabels netjes weg te werken. Mocht je van plan zijn om die nieuwe ati vga aan te schaffen zou ik deze kast niet kopen want die kaart zal niet passen zonder slijp werk. De afwerking vind ik ook slecht zoals bv de randen van de zij-kappen die gewoon ongespoten zijn. Gelukkig is hij wel ontzettend mooi, dat dan wel.

p.s kun je die zallman niet beter van beneden naar boven laten blazen? warme lucht stijgt en je hebt boven in een flinke out-take van 200mm.
Kabels wegwerken is goed te doen, maar je hebt wel gelijk, de ruimte is beperkt. Ik had hiervoor een Bigtower, maar aangezien ik nu de kast op mijn bureau wilde plaatsen heb ik gekozen voor deze Antec. De afwerking van de zijkappen kan inderdaad beter, maar als ze dichtzitten zie je er niets van.

Volgens mij blaast mijn Zalman nu ook van boven naar beneden ipv van voor naar achter ;)
Ik wou vragen of er een 8800 gts in paste, maar die heb je zelf ook zie ik.
als ik zo bekijk past het allemaal NET of niet?
ik wou deze kast ook aanschaffen maar het ziet er allemaal erg vol uit, en aangezien ik ook 4 /5 schijven heb ga ik dus maar op zoek naar een grotere denk ik.

Mooie productsurvey dat wel
ik zou voor een grotere gaan. Ik heb er nu 1 van mij 6 schijven inzitten en mijn dochter van 5 heeft nu een TB vanwege het ruimte gebrek.
Een kind van 5 met een TB? WTF?
Zou je misschien ook een foto er bij kunnen plaatsen met je graka geheugen enz. erin?? dit zorgt voor een beter totaal plaatje vind ik:P,, Verder een goeie survey,,

Klein puntje: Je had misschien de verschillende kopjes even met een dikgedrukte Regel kunnen beginnen! voor de rest goed werk! B-)
Bedankt voor de bruikbare tips.

Ik moet de bedrading nog netjes wegwerken. Daarnaast heb ik ook nog een SATA DVD brander in bestelling. Als deze binnen is en is ingebouwd zal ik de foto's plaatsen.

Ik zal ook proberen de tekst wat overzichtelijker in te delen.
Ik heb net dezelfde kast, reeds 3.5 maand.
Machtig goeie case, maar idd, om dat 3.5" ding te installeren, heb je bijna een schrijnwerker nodig |:(
Ik heb daardoor mijn kast beschadigd. check here: http://tweakers.net/productsurvey/survey/3755
Het is een flinke stofhapper met dat mesh front en de grote fan. Ik heb er zelf zelfs last van met mijn Supermicro A750 met een filter in de front. Maar die van mij staat op de grond.
Dat is ook één van de redenen, waarom ik de kast niet op de grond plaats. Ik ga dan ook proberen de kast stofvrij te houden.
Ik heb hem ook al een tijdje, prima kast.

Voor stof heb ik een tip.
Koop een zwarte goedkope panty en knip er een stuk tussenuit.
Doe die dan over de fan en zet de fan weer in de kast.
Zit mooi straks dan, zie je nix van, houd wel de stof tegen...
Vraagje he, heb jij je proc. koeler niet verkeerd zitten?
Mijn 9700LED blaast naar links(naar de achterkant van de case), die van jou naar boven. Tevens zie je de blauwe fan zo niet goed toch?. Ik kijk er tegenaan zeg maar.