Specificaties 19" @ 1440x900 (WXGA+) (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 190CW7CS Zilver Review

chriscjw 6 april 2007, laatste update op 7 april 2007, 599 views

Philips 190CW7CS Zilver

Pluspunten

• solide
  • prijs
  • responsetijd 5 ms
  • contrastverhouding
  • kleurweergave

Minpunten

• enkel een analoge vga ingang
  • het "backlight" boven en onder. Niet superstorend maar toch...

Ik was al een tijdje op zoek naar een goede TFT om mijn huidige 17" LG CRT Flatron te vervangen. Mijn motivatie om een TFT breedbeeld te kopen was dat ik meer bureau(blad)ruimte kreeg. Zowel virtueel als in de realiteit. Met name tijdens het tekenen in ArchiCAD namen de toolboxes teveel van mn scherm weg. Ik vind dat een 19" tft wide meer praktische ruimte biedt op het scherm en daarom groter aandoet met een resolutie van 1440 x 900 dan een 17" 1280 x 1024. Allereerst heb ik gekeken naar de prijs. Deze was 160 euro excl. btw (189 incl.) en in mijngeval kostte het scherm 130 euro omdat ik mn CRT kon verkopen voor 30 euro. Maar dan nog vind ik die 189 euro een goede prijs.

- Contrastratio: Wit is helder wit en zwart is diepzwart met als enige opmerking dat de backlight onder en boven het zwart aan die zijden iets lichter maakt. Bij normaal alledaags gebruik is dit prima. bij games stoort het wel iets. Wat echt opviel was dat bij de opstelling van de schermen in de winkel deze TFT eruit sprong omdat de kleur echt witter was. De andere monitoren leken grijs/grauw (bij benadering). De contrastratio van dit scherm is 1:850 die van die andere monitoren 1:700.

- Ghosting: Geen ghosting. Als er in het "ultieme TFT forum" monitoren worden geadviseerd met 8ms responstijd voor gamers dan voldoet 5ms prima. Dat was mijn redenering. Ik heb HL2, BF2, COD2 gespeeld maar niks van ghosting gezien.

- Kleurweergave: Echt goed! Dat viel me gelijk op want ik weet dat mn laptop de kleuren veel lichter weergeeft. De kleuren op het scherm zijn echt prima. Er zit in de monitor ook een tooltje (sRGB)ingebouwd waarbij wordt gezegd dat deze de kleuren weergeeft zoals ze ook uit de printer komen. Qua kleuren doet deze niks onder dan mijn "oude" CRT van 2 jaar.

Design en afwerking: De monitor is strak en de golvende lijn bij de bedieningstoetsen, welke netjes op hun plek zitten, doorbreekt de strakke lijnen ietwat. De monitor staat netjes en solide op zn voet en staat stevig door de (vogens mij) rubbers aan de onderzijde.

Conclusie:

Voor het geld is het een prima monitor.

Opmerkingen:

Bij bijzonderheden zal ik de review bijwerken.

Heb jij ook een Philips 190CW7CS Zilver?