Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI) Review

Roderiktweaker 22 juli 2007, laatste update op 22 juli 2007, 1.776 views

Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Veel aansluitmogelijk heden
  • AGP 8X
  • DDR II Op een redelijke snelheid
  • Stil

Minpunten

• Overklokken gaat maar tot 560 Mhz
  • Net wat te langzaam gevoel
  • temp. van 96 graden gemeteen

Drivers en compatibiliteit Score: 2
een goede kaart. Zeker als je nog even met AGP door wilt.

De prestaties vielen eerst ietsjes tegen. het was geen wereld van verschil in verhouding tot mijn 9600XT 265 MB. Hij was gewoon net niet goed genoeg. Dus ik ging overklokken. dat viel ook wat tegen.
Met ATI tool 0.26 kreeg ik de GPU maar max. op 560 Mhz op 575 Wou hij niet meer werken vreemd genoeg. het geheugen heb ik nu op 450 staan. ik denk dat het wel hoger kan.

Als je hem op die waarden zet gaat alles veel beter en kunnen spellen op het hoogst gespeeld worden. :

Age of empires III war chiefs
Battlefield 2 / 2142
Medivel 2
Halo 1

de drivers Zijn ronduit slecht. op de bijgeleverde CD-ROM stond geen driver voor de 1600Pro Jammer dus. Ik heb hem moeten downlaode op www.ati.com

Warmte- en geluidsproductie:

Best goed !. hij word heet maar is wel stil....

• PVI 3.0 Ghz
  • ASUS P4s800D
  • 1.5 Gb Geheugen PC3200
  • 250 GB IDE HDD
  • 2 casfan's
  • 550 watt coolermaster voeding
  • Windows XP

Heb jij ook een Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)?

Wat zijn de rest van je systeem specs? Wat voor benchmark scores haal je in 3D mark o.i.d. ?
temp van 96 graden gemeten en hij krijgt 5 punten voor 'warmte en geluid?'
En de laagste score voor 'Drivers en compatibiliteit', terwijl ik daar helemaal niks over lees in je survey?

Je gebruikt hem zelfs onder Windows XP, zo slecht kan die driver dat toch niet zijn??
Ik heb precies dezelfde kaart, misschien moet je er een andere koeler op zetten want ik haal met een VF700-AlCu er op 595 core en 550 mem.
Ik heb de driver's moetten downlaoden op www.ati.com.

Op de driver CD zaten veel drivers behalve voor deze kaart.

Met overklokken ben ik nog een beeje doorgegaan : kwam op :

GPU: 560 Mhz
DDRSPEED: 450 Mhz.

Hierop draait hij stabiel zonder storend beeld.

Ik gebruik deze kaart in COMBIE met :

Asus P4s800D
PVI 3.0 Ghz
1.5 Gb PC3200
96 is een klein minetje. een videokaart kan dit makkelijk hebben. en ik vind hem over het algemeen heel stil. Hij is stiller dan een 9600XT