Specificaties all-in-one (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MP600 Review

F_demon 8 september 2007, 1.966 views

Canon Pixma MP600

Pluspunten

• Goede afdrukkwaliteit
  • papierlade
  • goede bedieningseigenschappen op de printer zelf

Minpunten

• Aan/uitknop had aan de voorkant gemogen
  • De printer is tamelijk groot ( zeg maar gerust dat het een bakbeest is van 45 x 39 x 19 cm ;-)

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 4
Ik heb deze printer nu sinds half januari 2007 en heb er in 3 maanden tijd meer dan 700 pagina's mee afgedrukt, voornamelijk voor collegesheets voor school.
De meeste afdrukken die ik heb gedaan met deze printer waren in zwart wit, en ik heb meer dan 500 pagina's uit een patroon weten te krijgen.
Wat fotoafdrukken betreft, de afdrukkwaliteit is uitstekend en vrijwel niet van gewone fotoafdrukken te onderscheiden. (UPDATE: Let wel, ik heb 700 pagina's zwart wit geprint, maar dit is wel op de concept/draft kwaliteit. Volgens de fabriek zou het patroon op normaal goed moeten zijn voor 400 pagina's, maar ik heb in andere reviews gelezen dat dit toch wel meer is.)

Er zit een kaartlezer in, maar toen ik probeerde om met mijn memory stick pro duo adapter te werken deed hij het prima en deed ook goed dienst als externe kaartlezer, maar ik kreeg hem er nauwelijks meer uit. Misschien moet het er een paar keer in en uit gehaald worden, maar ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd. (UPDATE: paar keer erin en eruit en hij werk prima, blijft niet meer vastzitten)
De printer is mooi dicht en goed stofvrij.
Er zit een (eventueel handmatige) invoer achterop de printer, maar vooral de lade aan de onderkant in de printer vind ik erg prettig.
De klep komt automatisch naar buiten klappen als er een printopdracht gegeven wordt, en is stevig en breed genoeg om zonder de extra ondersteuning een stapeltje A4 papier te dragen.
De scanner is voor zover ik hem gebruik prima, en loopt lichtjes af.
Dit maakt het vooral handig om makkelijk de te scannen pagina's juist neer te leggen.
(UPDATE: Een tip om de scankwaliteit drastisch te verhogen is om, als je de afbeeldingen op je computer hebt gescand, tijdens het opslaan kiest om de jpeg compressie sterk omlaag te zetten.
Van zichzelf gebruikt de printer een vrij hoge compressie, wat vooral de kleur niet ten goede komt.)

Ik heb de printer gekocht voor §175,-. Dit is een behoorlijk bedrag voor een printer, maar daar staat een prima printer tegenover die relatief zuinig met inkt om gaat.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze printer, het enige wat ik iets minder handig vind, is dat de aan/uitknop onder de klep met het beeldschermpje zit. Ik had hem graag aan de voorkant gehad.

(UPDATE:
Ik heb nu sinds jauari de printer in gebruik en hij heeft mij nog geen problemen opgeleverd.
Ik heb hem een aantal keer als stand-alone gebruikt, om bijvoorbeeld pasfoto's te scannen en te printen, en dat deed de printer zeer goed.
De opties die de printer zelf ingebouwd heeft (lees als je de printer zonder pc gebruikt) zijn zeer ruim. Vergroten, verkleinen, meerdere kopieŽn op een pagina, het formaat instellen en nog veel meer kunnen allemaal via het scrollwieltje of de pijltjestoetsen eromheen bediend worden.)

Heb jij ook een Canon Pixma MP600?

:o ik wist niet eens dat die klep automatisch openging! wow! ik probeer het net pas :D

Verder een hele fijne printer, met veel mogelijkheden
mooie review. heb hem net besteld vanmiddag. ben benieuwd! hoe zit het trouwens met draft printen in zwart en wit? print namelijk veel documenten en die optie om te draften is altijd leuk...
Een mooie review en ben een tevreden gebruiker.
Van klep die openging schrok ik me rot 1e keer! @lol.

Vind aan en uit knop juist fijn dat die weggewerkt zit,
ziet er strakker uit ook.

Ik vind hem ook super stil.
zit er ook een sheetfeeder op voor het scannen, zodat je complete rapporten in een keer kunt scannen?