Specificaties 320GB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Porsche Harddrive 320GB 320GB Review

Bartjebart 9 april 2007, 1.646 views

LaCie Porsche Harddrive 320GB 320GB

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding.

Minpunten

• Redelijk luid
  • Misschien beetje magere featureset.

Mobiliteit Score: 3
M'n 120GB Maxtor OneTouch raakte vol, dus werd het tijd voor een nieuwe externe HD. De Maxtor heb ik nu bij m'n ouders staan en deze staat op m'n kamer (ben uitwonende student). Ik heb een laptop met 80GB interne schijf, dus een beetje extra opslag kan nooit kwaad. Op biede externe schijven heb ik back-ups van m'n belangrijke data (bestanden voor m'n studie, m'n foto-archief e.d.). Ep de LaCie gooi ik ook nog wel eens wat tijdelijk spul. Mocht een van de HD's het begeven, dan heb ik in ieder geval nog ergens een kopie van de belangrijke bestanden.
De HD heeft op zich wel een leuk design. Geen overdreven poespas, lekker strak design en erg compact. Best wel wat kleiner dan m'n maxtor. Verder alleen een usb en power aansluiting, dus geen fire-wire of instant back-up kno (niet dat ik die gebruik, maar er zullen vast mensen zijn die dat wel handig vinden).
Lees en schrijfsnelheid is wel ongeveer wat ik er van verwachtte. Het is snel genoeg voor aan m'n laptop in ieder geval. In HD-Tune 2.52 haalt ie continue ergens rond de 19 MB/s. Hij is in mijn geval aangesloten op een Sitecom USB 2.0 hub. Laptop heeft een Pentium M 1,3Ghz processor en 1,5GB pc2700 geheugen.
Tot nu toe nog 0 problemen gehad met de schijf. Schijf werd ook direct door Windows herkend en werkte direct perfect. Qua mobiliteit; het is niet een ding dat ik zomaar overal mee naar toe zou slepen, maar dat geldt bij mij eigenlijk voor alle externe hd's.
Heb de schijf destijds gekocht voor ¤109,- bij MediaMarkt en dat vond ik een zeer redelijke prijs.

Het enige nadeel aan de schijf vind ik de geluidsproductie. Die is naar mijn smaak wat te hoog. Als de schijf aanstaat hoor je heel duidelijk een redelijk lage zoem (al in de idle stand). Lees en schrijfacties daarentegen hoor je niet echt heel duidelijk.
De warmteproductie is duidelijk binnen de perken. Na een poos intensief lees- en schrijfwerk wordt ie hooguit lauw.

Heb jij ook een LaCie Porsche Harddrive 320GB 320GB?

Staat ie niet gewoon op een houten tafel of zo.
Ken iemand met zo`n ding, die heeft helemaal geen broem nl.
Hij staat op een plank.
Maar de Maxtor produceerde duielijk minder geluid.
Ik heb twee LaCie's en ik vind ze allebei vrij lawaaierig. Misschien een kenmerk van het merk? Verder zijn ze prima.
Goede survey. Kan me er wel in vinden. Ikzelf heb de 250GB thuis staan, en die maakt ook zo´n pokke herrie. Daarom heb ik hem maar in de meterkast gelegd...