Sapphire 11095-03-20R Review

warmonger 9 juni 2007, laatste update op 17 november 2015, 5.801 views

Sapphire 11095-03-20R

Pluspunten

• Nieuw ontwerp van de VRM's
  • Single slot koeler
  • Hardware CF uit of the box

Minpunten

• Geen VIVO

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Warom deze kaart ?

Wilde gewoon iets anders dan mijn x850XT (PE flashed). Ook omdat mijn trouwe 850 niet in het bezit was van SM 3.0. En omdat ik straks CF wilde draaien en deze serie dat uit of the box ondersteunde.

De aanschaf.

Kocht eerst een 1950GT omdat die kwa prijs 20 euro goedkoper, was en met een beetje clocken ook wel nagenoeg op PRO speed kon draaien. Voornaamste reden was dat de GT verie een nieuw ontwerp had voor de VRM's waardoor deze niet voor hitte probleemen zouden zorgen.

Maar toen ik er achter kwam dat bij GT versie geen CF bridge connector zit heb ik hem maar omgeruild voor een PRO versie waarbij deze wel geleverd wordt. Voor en losse CF bridge ben je oook bijna 20 euro kwijt als je hem moet bestellen. Enigste wat jammer is dat geen van de sapphire kaarten in het bezit zijn van VIVO aleen VO.

Er zijn ook 2 veschillende boxen verkrijgbaar Retail en Lite. Bij de Retail versie word er het spel "Just Cause" er bij geleverd. En bevat zelfs bij de GT versie ook een CF bridge. De bij Lite versie geen game, en aleen een CF bridge bij de PRO versie. De "Retail" box is ook wat groter.

Het inbouwen.

Toen ik thuis kwam met de kaart en het apparaat uit de doos haalde stond mij een aangenaame verrasing te wachten deze PRO versie had de zelfde VRM setup als de GT versie, geen hitte probleemen meer. Het koelblok was ook het zelfde als de GT versie.

De kaart is vrij groot hij past net in mijn pctje, moest 1 hd verplaatsen anders kwam de power connector tegen mijn hd.
Aangezien dit een single slot koeler is heb ik nu 1 PCI slot over voor mijn TV kaartje :P. Als de kaart beetje op temperatuur komt is de fan duidelijk hoorbaar. Het is geen stofzuiger zoals mijn x850xt maar je kunt wel hooren dat hij aan het werk is. Aangezien er geen koelblok op de VRM's zit zal het ook niet moeilijk zijn om deze kaart te voorzien van een Zallman GPU fan.
Voor mijn persoonlijk is het geluid wat de kaart maakt niet hinderlijk.

In windows.

Drivers gedeinstaleerd, opnieuw geinstaleerd Cat7.3 zonder CCC. Aangezien ik niet die .NET rommel op mijn pc wil, en ik toch altijd gebruik maak van ATI Tray Tools.

Wat doet dat nieuwe VRM ontwerp.

Zoals je kunt zin er er veel veranderd aan het ontwerp.
Ook veel bezuinigd omdat het nu een 1op1 copie is van de 1950GT :P. Geen koelblok op de VRM's en de fan zit aan de andere kant

42/45 idle. (kijken naar de pc, tegelijkertijd koffie drinken)
50/68 stressed. (F@H, 3dmark5. ATT artifact scanner)

Overclocken ?

De eerste kaart die ik meekreeg van mycom was een maandagochtend versie. Het apparaat vertoonde all artifacts bij het scannen op stock speeds! Ook kreeg ik bij het draaien van F@H na 12 units al een crash en restart.

De nieuwe kaart draaide perfect op stock speeds 580/702.
Na eerst gewoon even wat forums bezocht te hebben, en wat BF2142 gespeeld te hebben, zodat de kaart even kon wennen aan zijn nieuwe huis maar weer eens ATT opgestart om te kijken wat het apparaat doet. De kaart loopt nu 635/758 zonder probleemen en de temps zijn nagenoeg het zelfde als op stock speed scheeld +- 1 of 2 graden meer.

Benchmark

----- Update 8-6-2007 ------
Nieuwe setup :
E4300
Asus p5k
Corsair TwinX 2x512 c4

5636 - [3DMark06]

Moet nog even getweaked worden :P

11215 - [3DMark05]

Heb jij ook een Sapphire 11095-03-20R?

Nette survey! :)
Alleen is je 05 score niet een beetje laag? Of is dat op stock?
Sempron 3400+ socket 754 :P (240fsb t2 mem)
In orb ben ik de snelste met een 3400+ sempron
en een 1950PRO kerel achter bij had 8500 ofzo :P
bij je subkopje
"Wat doet dat nieuwe VRM ontwerp"
noem je wat temperaturen, maar waar meet je die mee? want als je die uitleest van een programmatje als AtiTool, dan heb je het over de temperatuur van de Core en de RAM. de VRMs hebben geen temperatuur sensor, die kun je alleen ongeveer meten met een speciaal extern apparaat.
Het zijn de temps van de Core en je pcb niet zozeer je ram.
Als je het oude ontwerp had werden de vrm's zo heet dat die de rest van je kaart en je koelblok mee gingen verwarmen.
Bij dit ontwerp zit er geeneens een koelblok op de VRM's en ken ik mijn vinger erop leggen.

Als ik straks de foto's erbij plaats kun je hem even vergelijken met jou 1950PRO en zul je zien wat ik bedoel.
Ga je ook nog een 3DMarks 06 doen ? :9

Stom sorry niet goed gelezen |:( |:( |:(
Mijn excuses :(
Goeie nette survey,!!

Ben alleen nog wel wat benieuwd naar bepaalde fps per game :7
Zeg maar wat voor FPS in welke game je wel heb mijn 1200cd alu koffertje gepakt :P

Vald mij wel op dat ik nu de vaagste zooi instaleer om te kijken wat het apparaat doet alles op max en Temp AA HQ HDR enz aan in de drivers :P
Prrr. Blodrayne ziet er best wel goed uit lmao.
Fakk2 sin2 grr. S.T.A.L.K.E.R. woo