Pentax K10D Review

tondeg 3 april 2007, 709 views

Pentax K10D

Pluspunten

• Stof- en waterdichte body (Weatherproof) Goede grip. Ruime instelmogelijkheden en uit te breiden met veel oudere lenzen.

Minpunten

• Er zijn weinig echte nadelen aan het product, het gaat meer over de accesoires die er nog niet voldoende zijn. Het enige punt is de standaar JPEG kwalietit, de de

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Het is een camera die bijzonder degelijk is en zeer goed in de hand ligt. De body is stof en waterdicht, dat komt de betrouwbaarheid ten goede.

De beeldkwaliteit is uitstekend, maar is altijd wel wat te wensen over. Je moet iets tweaken in het menu om de kwaliteit te optimaliseren.

Voor mij is de camera prima te bedienen, de plaats van de knoppen en de functies die eraan gekoppeld zijn werken erg prettig.

De prijs prestatieverhouding vind ik uitstekend, de kwaliteit van de body, de foto's gekoppeld aan de uitstekende Anti Shake zorgen voor deze goede verhouding.

Alhoewel Pentax druk is met het uibreiden van het assortiment lenzen dat specifiek voor de deiverse DSLR's geschikt is, is er duidelijk ruimte voor verbeterin, lees uitbreding.

Wat weer sterk voor de camera spreekt is het kunnen gebruiken van alle oude lenzen van Pentax. Dit opent geweldige mogelijkheden om et een bescheiden budget lenzen te kopen. Ook kan je uiteraard als je al een analoge Pentax had de lenzen hergebruiken. Eerlijkheid gebied te zeggen dat sommige van de lenzen duidelijk beter presteren op de K10D dan andere van vroege series.

Met het gebruik van de nieuwe lenzen is de AF duidelijk sneller en stiller dan met de wat eerder lenzen. Bij de allernieuwste zal dit nog beter zijn omdat deze Ultrasoon motoren hebben. Ik fotgrafeer weinig sport, dus ik merk er ook niet altijd veel van.

Heb jij ook een Pentax K10D?