Seagate Barracuda 7200.7 200GB , 200GB Review

T!M 19 april 2005, laatste update op 19 april 2005, 166 views

Seagate Barracuda 7200.7 200GB , 200GB

Pluspunten

• Stil, Snel

Minpunten

• ik zou ze graag wat groter willen want de 7200.8 serie (de 'opvolger' met grotere capaciteit) presteerd juist minder.

Twee stuks van gekocht vorig jaar zomer, en ze draaien nog steeds als een zonnetje. Toendertijd puur op performance uitgezocht, maar ze bleken ook nog eens aangenaam stil (met al mijn fans op7v komen ze er niet bovenuit, en alleen tijdens heftige lees/schrijf acties merk je dat ze er zijn).

Warm worden ze ook niet, ze hangen met zijn tweeen boven elkaar in een HDD rack, en met een enkele 80mm fan op 5v blijven ze heerlijk koel (met 20 graden ambient 29 intern)

Over de featureset..tja..SATA >> ATA voor mij, vooral om dat de kabels prettiger werken. Ook makkelijker los/vast te halen, wat voor een casemodder / overclocker erg belangrijk is :)

De schijven werkten meteen probleemloos op mijn moederbord en ook als ik ze meeneem om data uit te wisselen werken ze altijd vlekkeloos.

Niets dan lof voor deze schatjes, en ik ga er zeer waarschijnlijk binnen korte tijd nog één of twee aanschaffen.

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.7 200GB , 200GB?