Freecom Harddrive XS 2TB Zwart Review

FrankHe 19 juli 2011, 1.468 views

Freecom Harddrive XS 2TB Zwart

Pluspunten

• Veel opslag voor weinig, solide en leuk vormgegeven behuizing, uitgebreide software voor WIN en MAC en duidelijke digitale handleiding die vertelt over het aanmaken van verschillende partities.

Minpunten

• Zonder het getest te hebben denk ik dat de snelheid redelijk is en voor deze prijs zelfs prima. In dit geval vindt ik dat niet zo belangrijk bij een harde schijf die ik als backup gebruik, ik heb er geen last van.

Mobiliteit Score: 4
Een zeer scherpe prijs voor een prima product.

Deze direct attached storage heb ik in gebruik als backupschijf aan mijn NAS. Daarbij zijn de prijs per gigabyte en warmteontwikkeling / energiegebruik van belang en is performance voor mij relatief minder belangrijk. Vanuit dat oogpunt is het naar mijn mening veel waar voor je geld.

Freecom gaat hier voor een nieuw concept qua behuizing, ik was het althans nog niet op deze manier tegengekomen. De hardeschijf en bridge zijn gestoken in een solide omhulsel dat is gemaakt van een goede kwaliteit rubber. Aan de kopse kanten en zijkant is het wat dikker, oplopend van 3 tot 6 millimeter en de vlakken boven en onder zijn ongeveer 2 mm dik. Dik genoeg om stoten op te vangen en dun genoeg om te zorgen voor afdoende convectiekoeling.

De schijf maakt nauwelijks geluid en ziet er leuk uit, ik ben er blij mee. Minpunten heb ik nog niet kunnen vinden. Aangeschaft bij Dynabyte en ik ben tevreden met de service.

Heb jij ook een Freecom Harddrive XS 2TB Zwart?

Inderdaad een perfecte schijf, in gebruik hem al zeker 2 jaar als externe HD bij mijn mediaspeler (absoluut geluidloos), zijn nu ook te koop voor een leuke prijs, ik heb geloof ik nog iets van 115 euro betaald.