Asus M2N-E Review

comprobot 1 april 2007, 422 views

Asus M2N-E

Pluspunten

• Goedkoop
  • mogelijkheid met LCD-TV.

Minpunten

• Compitabiteit geheugen

Layout Score: 3
De bepaalde geheugen 2 GB DDR2 533mhz gaf een foutmelding bij bios. Daardoor werkt moederbord slecht met geheugen. Verder wilde hij niet opstarten. Bij 1 GB DDR2 wil hij wel starten.
De stabiltieit van moederbord is slecht bij bepaalde geheugen DDR2. Verder heb ik ook getest met bepaalde videokaart nVidia en ATI. De moederbord werkt wel correct met LCD-TV. Het geeft ook geen problemen.

Betreft flash-updates zijn bepaald geheugen niet compitabel.
Ondanks bepaalde geheugen werkt hij goed met verschillende videokaarten. De moederbord is geschikt voor Windows Vista.

De moederbord is zeer geschikt voor media center toepassingen.
In de doos zijn er manuals en CD meegeleverd. Toch heb ik deze moederbord niet aangeraden omdat de bepaalde geheugen niet goed werken bij uitbreiding van 1 gb naar 2 gb.

Heb jij ook een Asus M2N-E?

Ik heb het bord ook maar heb hier totaal geen last van.
Had eerst zelf Kingston DChannel 2Gb Kit, 2x1GB DDR2 PC2-5300 wat goed werkte later eenzelfde set maar dan van OCZ Value2x1GB DDR2 voor een kameraad om te testen maar ook dat was gewoon goed.
Nu weer mijn oude Kingston terug en ook niks mis mee.

Verder heb ik ook getest met bepaalde videokaart nVidia en ATI.

Wat waren je bevindingen hier dan ?

Want bij mij draaid er een Asus ATI1950PRO op en die werkt goed .
Het is wel zo dat met ATI de drivers nog niet optimaal waren ism Vista maar nu met de 7.2 en de 7.3 niks dan stabiel. :9 :9
de, het en een... ;(
ik heb hetzelfde bordje en ben er op zich redelijk tevreden over. het compatibileitsprobleem met verschillende reepjes ddr2 heeft volgens mij te maken met het beperkte voltage dat hij kan leveren, 1,95v. hier zijn een hoop forums over volgeschreven, mn door overclockers. het bord draait wel stabiel, maar dat heeft wel een paar biosupdates gekost. onder welke biosversie draai je? waar baseer je je mening op over het geschikt zijn voor een htpc? de mijne gaat namelijk eind april als basis dienen voor een mediacenter (als de c2d' s in prijs gaan dalen :9~
msschien komt het doordat ik Idiocrazy net heb gezien, maar ik voel me ineens heel slim of heel dom :? :9~

Voor de waarschijnlijk hoognodige duidelijkheid nogmaals
|:( |:( :? :? :9~ :9~ :r :9 :D