Steelseries Qck Review

Solarion 31 maart 2007, 1.065 views

Steelseries Qck

Pluspunten

• Hoge kwaliteit stof
  • Perfect formaat
  • Lekker dun

Minpunten

• Iets te weinig grip (schuift dus heel klein beetje)

Algemeen
Ik had deze muismat bij bol.com besteld omdat ik er toch iets anders moest kopen en ik binnenkort een nieuwe computer ga kopen, en daar hoort een degelijke muismat natuurlijk ook bij. Dit is misschien een veel te lang lulverhaal voor een muismat, maar deze moeten ook eens een product survey krijgen natuurlijk.
De muismat werd geleverd in een kleine langgerekte doos waar deze opgerold in zat.
De afmetingen zijn 320mm x 285mm x 2mm, wat dus een redelijk formaat is maar niet al te groot. Ik kan er precies het muisplankje van mijn bureau mee bedekken en dat is voor mij precies goed.

Vormgeving
De vormgeving is zeker goed. Hij is mooi zwart met ronde hoeken en een mooi Steelpad Qck logo die ik niet storend vind. De bovenkant is gemaakt van zeer gladde hoge kwaliteit stof. Als ik mijn muis (Logitech MX700) een klein zetje geef dan schiet ie zo 20cm door. Hij is ook lekker dun, dus je hebt een lekker zachte ondergrond zonder dat het hoogteverschil met je bureau te groot is.
Wat me wel tegen viel was dat de onderkant minder grip had dan mijn vorige muismat, en dus ook soms een beetje schuift als je heel erg fanatiek bezig bent. Dit had ik niet verwacht, maar het is niet zo storend want het is echt heel weinig.

Hoewel prijs misschien niet zo'n issue is met muismatten moet ik het toch even vermelden. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je voor een goed merk muismat toch minstens 20 euro moest neer tellen, maar dat viel heel erg mee. Alle goede stoffen muismatten van dit formaat zijn allemaal rond de 10 euro en dat vind ik zeer goed. Je kan natuurlijk een muismat van 1,95 bij de wibra kopen, maar dan krijg je nooit zo'n goede kwaliteit en mooie afwerking. Mijn vorige muismat was een goedkoop rotding, en de stof begon er dus al snel af te bladderen. Ik ben er van overtuigd dat dit met deze muismat niet snel zal gebeuren.

Heb jij ook een Steelseries Qck?

Jammer dat je niet wat meer verteld over de feeling en hoe hij bevalt tijdens het gamen etc. Dat is toch waar je zo'n muismat of -pad voor koopt.
Ik moet toegeven dat ik er nog niet veel op heb kunnen gamen omdat mijn huidige computer een beetje te verouderd is om de wat nieuwere spellen op te spelen. (En op de oude ben ik al uitgekeken)

Wel kan ik je zeggen dat ie onder normaal gebruik heel lekker aanvoelt. Je hebt als het ware de lekkere zachte ondergrond van een stoffen muismat, maar het gladde van een plastic muismat.

Tot zover de addendum op mijn survey :)